Citat:
Ursprungligen postat av
ParMobil
Det var väldigt försiktigt uttryckt.
Vaccinhatande mongoloider skulle jag säga.
Samma jävla idioter som vägrar vaccinera sina barn mot ex mässlingen. Argumentet är då ”det dör ju ingen i mässlingen längre”
Jag och mina barn är fullvaccinerade. Vi har naturlig immunitet mot covid av infektion. Vi hade inte tagit vaccin även utan immunitet då smittan inte är farlig för oss och vaccinen ger inte steriliserande immunitet så de stoppar inte smitta. Kroppens eget antikroppssvar på smittan är mer flexibelt än vaccinens och klarar troligtvis en mutation som vaccinen inte rår på bättre än om man är vaccinerad.
Anledningen till att man fortfarande vaccinerar mot mässling är för att vaccinet inte stoppar smitta, det förhindrar sjukdom. Precis som covidvaccin, det stoppar inte smitta. Vi har slutat vaccinera mot smittkoppor eftersom det vaccinet stoppade smitta. Du kommer behöva vaccinera dig mot covidmutationer varje år, jag behöver troligtvis aldrig göra det då mitt immunförsvar fungerar självständigt och jag vet nu att jag, och min familj, knappt blir sjuka av viruset.
Det finns många skäl att vara skeptisk mot DESSA vaccin och vaccinstrategin. Min åsikt är att all vaccinering utanför riskgrupp är onödig, precis som med influensa.
Citat:
De klarar inte att se kopplingen mellan våra vaccinationer och de uteblivna dödsfallen..
Dödsfallen är aldrig konstanta i en pandemi, ditt jävla pucko. Spanska sjukan dog ut på ett par år utan vaccin. Många sköra dog förra året, det är fullt naturligt att färre dör i år. Vaccinering av riskgrupper hjälper givetvis till, men vaccinering av unga och friska kommer inte minska dödsfall, eftersom de inte dör av covid.