2021-05-16, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Nå har i utgangspunktet det ikke noe med selve poenget å gjøre. Poenget er at den som skrev eposten var klar over at hun brukte medikamenter og de er så absolutt reseptbelagte.

TH, og kanskje TEH kommer ikke akkurat så godt ut av at gjerningspersonen visste dette.
Citera
2021-05-16, 09:39
Medlem
Citat:
Mye som ikke står i media som tidligere bare har fått noen dryss fra muldvarpen sin i øst politidistrikt, men det ble det slutt på.

Poenget er uansett at " kidnapperen " som skrev brevet gir uttrykk for at de bare kan gi en viss form for medisinsk bistand eller noe i den duren og om man tror dette var et drap så avslører " kidnapperen " at den vet at AEH hadde en medisinsk tilstand hvor daglige medikamenter i utgangspunktet er tiltrengt.

Nå har vel de fleste forstått st det ikke var RU som bistod GM den 31/10 2018 eller senere og hvor hadde " kidnapperen " fått denne infoen fra om AEH forlengst var død.

ok Da forstår jeg. Har også lurt på hvordan nøkkelen i garasjen har forsvunnet. Hvordan kan noen vite at en reservenøkkel til huset lå gjemt i garasjen.
Citera
2021-05-16, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkjentNordmanOslo
ok Da forstår jeg. Har også lurt på hvordan nøkkelen i garasjen har forsvunnet. Hvordan kan noen vite at en reservenøkkel til huset lå gjemt i garasjen.

Det kan ha vært staget av de involverte som kjente til nøkkelen. Om man tror på teorien om kidnappere er det vel nærliggende å anta at dette var noe man hadde plukket opp og de forskjellige håndverkerselskapene som var der på befaring for å gi tilbud på arbeidet er naturlig å ta en titt på da. Nå ble neppe nøkkelen brukt da GM nok hadde nøkkel uansett, men den ble nok fjernet som et ledd i å dekke over hendelsen og få det til å se ut som det var ukjente som stod bak.
Citera
2021-05-16, 09:44
Medlem
En ting jeg har lurt litt på, som de som har lest boken kanskje kan svare på, er om TH hadde samme forklaring som TEH om badekarhistorien.
Citera
2021-05-16, 09:49
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
En ting jeg har lurt litt på, som de som har lest boken kanskje kan svare på, er om TH hadde samme forklaring som TEH om badekarhistorien.

Badekarhistorien var det visst TH som hadde fortalt til politiet, som svar på hvorfor det var glasskår på badet i 2. etasje.

Hva TEH har sagt om historien, hvis han har blitt spurt om det av politiet, vites ikke....

TH har også vært veldig misfornøyd med at politiet har vist stor interesse for og brukt mye tid på å undersøke 2.etasje, for det er da helt unødvendig, mener han, det har da ikke skjedd noe der.
Senast redigerad av Niffy 2021-05-16 kl. 09:52.
Citera
2021-05-16, 09:49
Medlem
Citat:

Det er ikke beskrevet i bogen, om TEH har forklaret sig om dette.
Senast redigerad av rlk73 2021-05-16 kl. 10:02.
Citera
2021-05-16, 09:51
Medlem
Citat:
TH, og kanskje TEH kommer ikke akkurat så godt ut av at gjerningspersonen visste dette.

Det er i det minste et ganske begrenset antall personer som kjenner til slike ting og neppe noe helt utenforstående kan ha plukket opp uansett hvor god rekognosering som eventuelt ble utført.

Alternativet var jo at hun fortsatt var i live og det ble nok skrevet for å gi historien mer troverdighet. Men, det er lite som tyder på det siste.
Citera
2021-05-16, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Badekarhistorien var det visst TH som hadde fortalt til politiet, som svar på hvorfor det var glasskår på badet i 2. etasje.

Hva TEH har sagt om historien, hvis han har blitt spurt om det av politiet, vites ikke....

Da har jeg misforstått. Da har de nok sannsynligvis fortalt den samme historien til politiet.
Citera
2021-05-16, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det har vært nevnt i tråden at TH alltid la igjen sin gamle Nokia mobiltelefon på jobb. Med pin-koden ripet inn i glasset.

Det har også vært foreslått at TH hadde en annen mobiltelefon hjemme. Som han brukte på fritiden. Dette er nå avkreftet.

Den eneste mobilen som fantes i S4 var AEs iPhone. En telefon TH hadde kjøpt til seg selv, men som han angivelig ikke greide å bruke. Og derfor ga til AE.

Dette stinker.

Etter THs første møte med politiet ved bensinstasjonen får han beskjed om at S4 fra nå av behandles som et åsted. Mens TH og barna sitter i ulike avhør og senere fraktes til hotellet, er S4 under strengt oppsyn. Samtidig henter politiet ut de første tingene fra huset.

Boka ramser opp noe av det de beslagla:
en iPad, en hvit konvolutt uten påskrift, en iPhone, en nøkkel med påskriften «hjemme», en almanakk og en Nokia-telefon.
Det var med andre ord en Nokia-telefon i S4.
Citera
2021-05-16, 09:58
Medlem
Citat:

Mer om RU og TEH's avhør og forklaringer vil nok bli avslørt etterhvert. TEH ble konfrontert med med blodspor og glasskår tidlig og om politiet trodde på denne historien er det vel mange som kan tenke seg svaret på.

Spørsmålet er om man antok at TEH bare var med på " stagingen " av åstedet eller ikke. Noen ganger er det lett å anta at fysisk svake mennesker ikke klarer å utføre noe slikt. Jeg har selv tenkt litt på det TH sa i sitt første avhør om at AEH hadde nok bitt godt i fra seg eller noe slikt. Ikke mot en mann med normal fysikk for å si det slikt.
Citera
2021-05-16, 09:59
Medlem
Citat:
Jeg er slett ikke uenig at dette kan virke noe mistenkelig. Men, vi må erindre at når vi mistenkeliggjør mye i denne saken så vet vi at AEH er borte fra fra S4 og om den mistenkte er uskyldig var ikke denne klar over det på det tidspunktet.

Det er lett å begå slike tabber sekv også for profesjonelle fra tid til annen og da er lett å mistenkeliggjøre de fleste handlinger og ikke minst avvikende atferd.

Noe som jeg finner litt snodig jeg ikke har sett blitt diskutert her inne i det hele tatt er informasjon fra de påståtte kidnapperne.

Om man tar utgangspunkt i at det ble begått et drap i s4 den 31/10 2018 så avsløres det svært interessant informasjon i den ene e-posten hvir det henvises til at AEH er syk og trenger en form for medisinsk assistanse.

Det innebærer at den som har skrevet teksten var klar over at AEH hadde en medisinsk tilstand. De fleste her inne vet sikkert hva hun fikk medisiner for, men hvordan skulle en ukjent kidnapper/kidnappere være klar over dette om hun allerede hadde gått bort i s4.

Dette indikerer at den som skrev det var kjent med at hun i det minste trengte medisiner og om dette var et drap og ikke kidnapping avslører det at vedkommende satt på kjennskap til dette.
tror du ikke th vet hun har behov for medisiner.
Citera
2021-05-16, 10:01
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Noe som jeg finner litt snodig jeg ikke har sett blitt diskutert her inne i det hele tatt er informasjon fra de påståtte kidnapperne.

Om man tar utgangspunkt i at det ble begått et drap i s4 den 31/10 2018 så avsløres det svært interessant informasjon i den ene e-posten hvir det henvises til at AEH er syk og trenger en form for medisinsk assistanse.

Det innebærer at den som har skrevet teksten var klar over at AEH hadde en medisinsk tilstand. De fleste her inne vet sikkert hva hun fikk medisiner for, men hvordan skulle en ukjent kidnapper/kidnappere være klar over dette om hun allerede hadde gått bort i s4.

Dette indikerer at den som skrev det var kjent med at hun i det minste trengte medisiner og om dette var et drap og ikke kidnapping avslører det at vedkommende satt på kjennskap til dette.
God innspill. Kan tyde på at GM kjente AEH.

Rekkefølgen var slik:
-26 Juni 2019: Politiet offentliggjorde at hovedhypotesen deres var endret til drap.
- 8 Juli 2019: Det ble sendt en ny kryptert e-post. Løsepengekravet ble senket. TH betalte 1.3 Mill EUR.

E-post innehold også dette:
"trenget medikal behandel
vi kan gir basik av behandel"

=
Passer med en smart GM som følger med i media. Når TH blir presset sender GM ny e-post og senker kravet, samtidig som det antydes at AEH trenger medisinsk behandling.
=
GM får betalt løsepenger

De som tror TH er skyldig vil selvsagt mene kryptert e-post bare var villedning, men med tanke på at politiet endret sin hoved-hypotesen til drap holdt de mest sannsynlig TH under hemmelig etterforskning. Hvordan kunne TH stått bak kryptert e-post?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in