2021-05-16, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Har lest her at th alltid la igjen telefonen på jobb og at det er gammel vane og ikke forbauselse. De bor adskilt i huset og han er helt oppslukt av sin kones ve og vel denne dagen. Ringer og ringer uten å kontakte barna eller drar hjem i lunsjen som han ofte gjør. Hadde viktig møte med ve.

Han er så bekymret for kona at han drar hjem fra kontoret midt på dagen, og tror hun kan ha fått et illebefinnende, men tar ikke engang med seg mobiltelefonen? jeg syntes det er merkelig. samme om det er gammel "vane" eller "rutine"
Citera
2021-05-16, 08:26
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Allerede i nødsamtalen TH hadde med politiet begynte han å forklare hvorfor han hadde ringt hjem til AE, og viste til planleggingen av hytteturen som forklaring på oppringningene. Dette ble altså tema under den første samtalen TH foretok til politiet. Da det skulle avtales møte med en politipatrulje, ville betjenten vite hvilket nummer de kunne nå TH på. Men da hadde han ikke noe nummer å gi, men svarte:
"I forbauselsen har jeg reist fra mobiltelefonen min". Dette fremkommer i boka som ble sluppet denne uken. Det står også at sønnen kom til S4 mens TH var opptatt i nødsamtalen. Den pågikk fra kl. 14:08 til 14:15. I møte med patruljen gir TH fra seg trusselbrevet og får spørsmål om hvem som har tatt på brevet utover han selv. TH svarer at sønnen muligens er den eneste. TEH skal ha begynt å lese brevet da han kom til S4.
Lurer på om sønnen også hadde glemt telefonen i forbauselsen, at den lå igjen hjemme. Lydundersøkelsene må bl.a. ha dreid seg om hvor TH befant seg under nødsamtalen, når og om det var sønnen som kom i hvilken bil. Da tyder det på at TH satt på utsiden av S4, sannsynligvis i en bil.
Citera
2021-05-16, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkjentNordmanOslo
Han er så bekymret for kona at han drar hjem fra kontoret midt på dagen, og tror hun kan ha fått et illebefinnende, men tar ikke engang med seg mobiltelefonen? jeg syntes det er merkelig. samme om det er gammel "vane" eller "rutine"

Jeg er slett ikke uenig at dette kan virke noe mistenkelig. Men, vi må erindre at når vi mistenkeliggjør mye i denne saken så vet vi at AEH er borte fra fra S4 og om den mistenkte er uskyldig var ikke denne klar over det på det tidspunktet.

Det er lett å begå slike tabber sekv også for profesjonelle fra tid til annen og da er lett å mistenkeliggjøre de fleste handlinger og ikke minst avvikende atferd.

Noe som jeg finner litt snodig jeg ikke har sett blitt diskutert her inne i det hele tatt er informasjon fra de påståtte kidnapperne.

Om man tar utgangspunkt i at det ble begått et drap i s4 den 31/10 2018 så avsløres det svært interessant informasjon i den ene e-posten hvir det henvises til at AEH er syk og trenger en form for medisinsk assistanse.

Det innebærer at den som har skrevet teksten var klar over at AEH hadde en medisinsk tilstand. De fleste her inne vet sikkert hva hun fikk medisiner for, men hvordan skulle en ukjent kidnapper/kidnappere være klar over dette om hun allerede hadde gått bort i s4.

Dette indikerer at den som skrev det var kjent med at hun i det minste trengte medisiner og om dette var et drap og ikke kidnapping avslører det at vedkommende satt på kjennskap til dette.
Citera
2021-05-16, 08:59
Medlem
Citat:
Allerede i nødsamtalen TH hadde med politiet begynte han å forklare hvorfor han hadde ringt hjem til AE, og viste til planleggingen av hytteturen som forklaring på oppringningene. Dette ble altså tema under den første samtalen TH foretok til politiet. Da det skulle avtales møte med en politipatrulje, ville betjenten vite hvilket nummer de kunne nå TH på. Men da hadde han ikke noe nummer å gi, men svarte:
"I forbauselsen har jeg reist fra mobiltelefonen min". Dette fremkommer i boka som ble sluppet denne uken. Det står også at sønnen kom til S4 mens TH var opptatt i nødsamtalen. Den pågikk fra kl. 14:08 til 14:15. I møte med patruljen gir TH fra seg trusselbrevet og får spørsmål om hvem som har tatt på brevet utover han selv. TH svarer at sønnen muligens er den eneste. TEH skal ha begynt å lese brevet da han kom til S4.

TH ringe og fikk sønnen til å komme til S4. Det ser da vitterlig ut som om TH har forsøkt å sette TEH opp som syndebukk.

Uhyggelig.

Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
En annen interessant sak fra boka:

Politiet spurte TH om hvilken vei han kjørte til og fra Futurum forsvinningsdagen. Det var vanskelig for ham å beskrive. Han kunne heller ikke beskrive hvor han parkerte bilen på Futurum. Videoopptakene er uklare, så det er umulig å se om han faktisk kjørte bilen og om det var han som gikk ut av og senere inn i bilen ...

Hva tenkte du Jayce, da du leste dette?

Jeg vet ikke hva Jayce tenker.

Men jeg lurer på når overvåkningskameraene ble satt opp på Futurum. Hvem som bestilte type kamera og dermed bestemte kvalitet på opptakene? Hvem satte de opp?
Citera
2021-05-16, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Jeg er slett ikke uenig at dette kan virke noe mistenkelig. Men, vi må erindre at når vi mistenkeliggjør mye i denne saken så vet vi at AEH er borte fra fra S4 og om den mistenkte er uskyldig var ikke denne klar over det på det tidspunktet.

Det er lett å begå slike tabber sekv også for profesjonelle fra tid til annen og da er lett å mistenkeliggjøre de fleste handlinger og ikke minst avvikende atferd.

Noe som jeg finner litt snodig jeg ikke har sett blitt diskutert her inne i det hele tatt er informasjon fra de påståtte kidnapperne.

Om man tar utgangspunkt i at det ble begått et drap i s4 den 31/10 2018 så avsløres det svært interessant informasjon i den ene e-posten hvir det henvises til at AEH er syk og trenger en form for medisinsk assistanse.

Det innebærer at den som har skrevet teksten var klar over at AEH hadde en medisinsk tilstand. De fleste her inne vet sikkert hva hun fikk medisiner for, men hvordan skulle en ukjent kidnapper/kidnappere være klar over dette om hun allerede hadde gått bort i s4.

Dette indikerer at den som skrev det var kjent med at hun i det minste trengte medisiner og om dette var et drap og ikke kidnapping avslører det at vedkommende satt på kjennskap til dette.

Riktig, men han sier jo at han drar hjem fra kontoret fordi han er bekymret og fordi han tror hun har fått et illebeffinende eller hjerteinfarkt. mao, ganske farlig. å alikevell ikke da ta med tellefonen syntes jeg er rart.

Helt nytt for meg det med medisinsk tillstand. Har ikke lest noe om det i media.
Citera
2021-05-16, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony

Det kan vel ikke være vigtig eller livsnødvendig medicin hun mangler - hvis det kan købes i håndkøb uden recept?
Citera
2021-05-16, 09:14
Medlem
Rettelse

Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Det kan vel ikke være vigtig eller livsnødvendig medicin hun mangler - hvis det kan købes i håndkøb uden recept?

Nå har i utgangspunktet det ikke noe med selve poenget å gjøre. Om nå AEH forlengst var død den 31/10 2018 så er poenget at den som skrev eposten var klar over at hun brukte medikamenter og de er så absolutt reseptbelagte.

Om det hadde vært en ekte kidnapping er det teoretisk mulig at AEH ba om å få tatt med slike ting, men om hun ble drept i s4 er ikke dette informasjon det er sannsynlig at ukjente kidnappere/drapsmenn satt på.
Senast redigerad av Bolony 2021-05-16 kl. 09:39. Anledning: Skrivefeil
Citera
2021-05-16, 09:14
Medlem
Bokanmeldelse i Stavanger Aftenblad, 13 mai 2021.

Uforløst bok om uløst forsvinning

Anmelderen stille spørsmål ved Tom Hagens rettssikkerhet.

En oppsummering av innholdet i boken.
"Det kravet blir ikke lett å innfri når det er offentlig kjent at han i sjalusi truet med å få en gammel venn drept, etter at vennen hadde hatt «en kortvarig relasjon» til Anne-Elisabeth Hagen. Eller at han, også i sjalusi, skal ha truet Anne-Elisabeth til å underskrive ektepakter som i praksis fratok henne alle økonomiske midler ved en eventuell skilsmisse. Avtaler som var så urettferdige at de kunne bli omstøtt i en rettssak, noe som ville gi Anne-Elisabeth store deler av hans milliardformue. Tom Hagen hadde altså både følelsesmessig og økonomisk motiv for å hindre henne i å søke skilsmisse."
Ser at anmelderen også stiller spørsmål ved gyldigheten av ektepaktene. At begge ektepaktene kan ha blitt underskrevet under trusler.

Det kommer helt an på omstendighetene. Og nå er AE borte, og kan ikke forklare seg.
Senast redigerad av kornblomst 2021-05-16 kl. 09:16. Anledning: skrivefeil
Citera
2021-05-16, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UkjentNordmanOslo
Riktig, men han sier jo at han drar hjem fra kontoret fordi han er bekymret og fordi han tror hun har fått et illebeffinende eller hjerteinfarkt. mao, ganske farlig. å alikevell ikke da ta med tellefonen syntes jeg er rart.

Helt nytt for meg det med medisinsk tillstand. Har ikke lest noe om det i media.

Mye som ikke står i media som tidligere bare har fått noen dryss fra muldvarpen sin i øst politidistrikt, men det ble det slutt på.

Poenget er uansett at " kidnapperen " som skrev brevet gir uttrykk for at de bare kan gi en viss form for medisinsk bistand eller noe i den duren og om man tror dette var et drap så avslører " kidnapperen " at den vet at AEH hadde en medisinsk tilstand hvor daglige medikamenter i utgangspunktet er tiltrengt.

Nå har vel de fleste forstått st det ikke var RU som bistod GM den 31/10 2018 eller senere og hvor hadde " kidnapperen " fått denne infoen fra om AEH forlengst var død.
Citera
2021-05-16, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Bokanmeldelse i Stavanger Aftenblad, 13 mai 2021.

Uforløst bok om uløst forsvinning

Anmelderen stille spørsmål ved Tom Hagens rettssikkerhet.

En oppsummering av innholdet i boken.
"Det kravet blir ikke lett å innfri når det er offentlig kjent at han i sjalusi truet med å få en gammel venn drept, etter at vennen hadde hatt «en kortvarig relasjon» til Anne-Elisabeth Hagen. Eller at han, også i sjalusi, skal ha truet Anne-Elisabeth til å underskrive ektepakter som i praksis fratok henne alle økonomiske midler ved en eventuell skilsmisse. Avtaler som var så urettferdige at de kunne bli omstøtt i en rettssak, noe som ville gi Anne-Elisabeth store deler av hans milliardformue. Tom Hagen hadde altså både følelsesmessig og økonomisk motiv for å hindre henne i å søke skilsmisse."
Ser at anmelderen også stiller spørsmål ved gyldigheten av ektepaktene. At begge ektepaktene kan ha blitt underskrevet under trusler.

Det kommer helt an på omstendighetene. Og nå er AE borte, og kan ikke forklare seg.

Præcis det jeg skrev om den anden dag, den bog skulle ikke være udgivet nu - han er ikke engang tiltalt, og ingen ved om han bliver det.
Senast redigerad av rlk73 2021-05-16 kl. 09:34.
Citera
2021-05-16, 09:31
Medlem
Citat:
"I forbauselsen har jeg reist fra mobiltelefonen min".
Dette fremkommer i boka som ble sluppet denne uken. Det står også at sønnen kom til S4 mens TH var opptatt i nødsamtalen. Den pågikk fra kl. 14:08 til 14:15. I møte med patruljen gir TH fra seg trusselbrevet og får spørsmål om hvem som har tatt på brevet utover han selv. TH svarer at sønnen muligens er den eneste. TEH skal ha begynt å lese brevet da han kom til S4.

Det har vært nevnt i tråden at TH alltid la igjen sin gamle Nokia mobiltelefon på jobb. Med pin-koden ripet inn i glasset.

Det har også vært foreslått at TH hadde en annen mobiltelefon hjemme. Som han brukte på fritiden. Dette er nå avkreftet.

Den eneste mobilen som fantes i S4 var AEs iPhone. En telefon TH hadde kjøpt til seg selv, men som han angivelig ikke greide å bruke. Og derfor ga til AE.

Dette stinker.
Citera
2021-05-16, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det har vært nevnt i tråden at TH alltid la igjen sin gamle Nokia mobiltelefon på jobb. Med pin-koden ripet inn i glasset.

Det har også vært foreslått at TH hadde en annen mobiltelefon hjemme. Som han brukte på fritiden. Dette er nå avkreftet.

Den eneste mobilen som fantes i S4 var AEs iPhone. En telefon TH hadde kjøpt til seg selv, men som han angivelig ikke greide å bruke. Og derfor ga til AE.

Dette stinker.

Hvorfor stinker det? forstår ikke logikken, bare nysjerrig. Hva er galt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in