2021-05-16, 08:23
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordHoratioNelson
Men för guds skull FB - Sverige behöver föräldrar som faktiskt reflekterar över både "det ena och det andra" innan de "skaffar" barn och dessutom klarar att försörja dem själva.
Allt för många förlitar sig på staten - dvs skattebetalarna.

34 år är inte gammalt - dessutom varierar lägsta och högsta medelåldern stort för förstagångsföräldrar i olika kommuner:
Lägst 27.3 år
Högst 32.9 år

Dina övriga funderingar ("rätt" person, barn eller inte, fördelar/nackdelar) kan bara du reda ut.
Förebilder är viktiga för barn.
34 är lastgammal för kvinnor och leder till defekter gradvis allvarligare, defekter som finns med till nästa generation. Du är en lekman som snackar i nattmössan och spelar allan.
Citera
2021-05-16, 08:25
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Skilj mellan (tillräckligt) goda och perfekta gener. Gener är heller inte allt. Miljö är också viktig. Tänk på allt som kunde varit värre, din karl är ju inte aborigin t.ex.

Din perfekte föredetta kanske får pungcancer om ett år. Hur kommer du se på hans evolutionära "fitness" då? Kan finnas dolda genetiska problem hos alla.
Gener är typ 97-99 %. Blir ju så att gener gärna byter till gynnsammare miljö för sin överlevnad också.
Citera
2021-05-16, 08:26
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en-svenk-liger
Hallå hallå,
Jag har inte någon stark barnlängtan egentligen, men vet på ett intellektuellt plan att jag absolut inte vill gå barnlös genom livet. Eftersom jag är en kvinna på 34 år så börjar det således brinna i knutarna nu.

Problemet? För ett par år sedan så tog det slut med dåvarande pojkvännen efter sju år ihop. Glöden i förhållandet hade dött för länge sen och vi var mer som ett syskonpar som skrotade runt i samma lägenhet. (Men ungefär där hamnar väl alla förhållanden till slut?) Ur ett biologiskt perspektiv är jag dock i efterhand ångerfull över att vi inte hann bilda familj. Anledningen: Hans KANONgener. Akademikerhuvud med mekanikerfingrar, god fysik och karaktär. Lång, välbyggd, äventyrlig och disciplinerad.

Nu sitter jag här och har snart i ett års tid hängt ihop med en kille som jag absolut GILLAR. Han är snäll, rolig och har ett snyggt ansikte - men ungefär där tar listan över de goda egenskaperna slut. I alla fall om man ser det ur ett genetiskt perspektiv. Han är lat, saknar läshuvud och utbildning, är kort, tunnhårig och har en historia med ångest/depression.

På det genetiska pluskontot kan väl eventuellt tilläggas att han kan äta och dricka vad han vill och förbli smal (den lottovinsten har dock lett till att han konsumerar stora mängder onyttigheter och öl på daglig basis) samt att han har en idrottslig talang (som han visserligen varit för lat för att ta till vara).

Jag har ändå förlikat mig med tanken på att det här nu är fadern till mina framtida barn. Jag har helt enkelt INTE TID att börja om i dejtingkarusellen och hitta någon annan. Sådant kan ju i värsta fall ta flera år. Vid det laget kan den sista droppen fertilitet ha sipprat ur mig. Hade jag varit 24 och inte 34 så hade jag däremot aldrig övervägt att skaffa barn med denna kille. Visst, jag tycker mycket om honom, men nog hade jag kunnat göra bättre om jag haft mer tid på mig.

Även jag har såklart plus- och minussidor vad gäller genetiken. Jag är kort, har lätt för att lägga på mig (låter det dock inte ske), ogillar folk och har redan börjat bli gråhårig. Däremot hade jag det pisselätt i skolan, har avancerat snabbt i karriären (tjänar 20k mer än min pojkvän idag), ser bra ut, har en "aktiv livsstil" och en fallenhet för bollsport.

Jag kommer givetvis älska mina ungar högre än allt oavsett hur välfungerande samhällsmedborgare de blir, men nog fan önskar man ju att lille Tyko ska få ha håret kvar efter han fyllt 20 och att lilla Ada inte ska behöva läxhjälp för att klara av mellanstadiet.

Jag och killen pratar ändå om att börja avla efter sommaren. Gör detta mig dum i hela huvudet? Eller finns det någon som känner igen sig?

PS. Vill ej ha svar om att barn är en produkt av kärlek och om man älskar varandra så spelar gener ingen roll. Så resonerar bara resultatet av en defekt genpool.

Untermensch.
Citera
2021-05-16, 08:34
Avslutad
byt man snarast om du är seriös
Citera
2021-05-16, 08:37
Medlem
brajzillas avatar
Ligg med ditt ex och sen säg att det är din nya killes barn winwin för alla inblandade!
Citera
2021-05-16, 08:48
Medlem
Ariaas avatar
Om du inte har någon barnlängtan så låt bli att skaffa barn, spelar ingen roll om du är 20 eller 35 år.
Och detta resonemang du för, det låter som om du planerar att starta upp en hundkennel. Tankarna borde istället gå om vad DU och din partner kan ge ett barn som ex. kärlek, trygghet, stabilitet osv.
Det viktiga är inte gener, utan att barnet växer upp till en lycklig individ oavsett om hen finner lycka i att jobba på ICA eller som superakademiker.
Låt bli att skaffa barn och starta upp en hundkennel istället. Där kan du få nytta av dina tankar om en perfekt stamtavla.
Citera
2021-05-16, 08:54
Medlem
madchances avatar
Skaffa barn med någon tillfällig bekantskap då.
Citera
2021-05-16, 09:27
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Ligg med ditt ex och sen säg att det är din nya killes barn winwin för alla inblandade!
Får hoppas bara att någon av männen har mörkare hud,
Citera
2021-05-16, 09:28
Medlem
trancass avatar
Intressant.

Jag anser att du endast skall tänka på utseende. Koncentrera dig på det. Vackra människor har ett mkt enklare och lyckligare liv, och de brukar oftast vara intelligentare än de fula. Parametrarna är symmetri i ansikte och kropp samt längd. Kika på andra arvsanlag på föräldrarna. Välj kön på barnet.

Själv har jag tre barn med olika modelltjejer och ett barn med en bimbo samt ett med en läkare.

Min nuvarande är oändligt korkad men jag gillar hennes dumhet. Hon är ypperligt vacker och lång, och det i kombination med att vara korkad är riktigt sexigt för mig. Varje gång jag tittar på henne ligger jag med henne. Lite överdrivet men nästan. Hon är svart, och hon är dum även efter afrikanska mått, men 100% perfekt utseendemässigt. Det finns inte en person som inte reagerar när vi rör oss ute. Vi har ett barn som självklart blir modell.

So far har alla mina telningar jobb inom modellbranschen. Även den blonda bimbons son, vilket inte var självklart eftersom hon inte har längden. Han blev dock 192 och har precis sparkat igång sin karriär. Trots sin mamma har han utvecklats till en klok och fantastisk person med fina betyg. De andra barnen är tills vidare barnmodeller och läkarens och mitt barn har avslutat sin framgångsrika karriär.

Jag trodde länge att Bimbon var idiot. På den tiden vi var ihop lät jag henne göra ett IQ-test och döm till min förvåning när siffran 108 kom fram. Själv ligger jag på 143. Självklart kompenserar min formellt höga IQ det mesta men jag anser ändå inte att man skall gå på IQ som faktor - det finns ingen annan parameter än skönhet som är intressant. Inget annat spelar helt enkelt någon roll. Glöm rikedom, utbildning, personlighet osv. Utseende är allt.

Nu vet jag förstås inte hur vacker du är men har du defekter måste du vara ännu mer noggrann.

Mitt urval har alltid skett genom att dammsuga modellbranschen, och jag har varit väldigt picky och thorough. Har inte gått för de som har "speciellt" utseende utan jag har valt ut de som har klassisk skönhet med perfekt symmetri - gyllene snittet. Jag ser naturligtvis själv mkt bra ut och har allt på rätt plats. Jag har haft tur med mitt utseende, och skiljer mig från mina egna syskon. Så redan där är det ett lotteri. Jag är lång men min bror är kort och fet 175cm och väger säkert 120. Han är en loser i lotteriet. Man kan omöjligtvis tro att vi är släkt. Men tänk om hans gener hoppar över tlll mina barn. Det skulle vara en katastrof. So far so good. Jag är en stolt pappa.

När du väl har fått barnet så börjar jobbet med den sociala biten. Jag är en extrem estetiker och omger mig bara med vackra människor och den miljön är naturligtvis gynnsam för barnen. De ser bara lyckliga människor samt slipper i viss mån ta del av de fulas bekymmer. När jag följer barnen till skolan så inser man att 99,99% av alla människor ser ut som en påse skit och det är där de får träffa de vanliga och olyckliga med alla sina psykiska problem. Avund är ett stort problem.

Jag vill också tillägga att jag tagit mitt ansvar för att fortplanta mig även om det blivit lite rasblandning. De barnen blir ganska friska och mixen är bra. Däremot har min dotter dålig syn, vilket är en defekt som varken jag eller mamman har. Jag behöver inga glasögon. Är äldre men jag tror att jag kommer ha fler barn. Kanske ett par till. Helst med olika tjejer. Det brukar bli bra ändå trots att alla barn har olika mammor. Men implementerar helt enkelt det från början.

Hoppas mina råd kan vara till hjälp.
Senast redigerad av trancas 2021-05-16 kl. 09:50.
Citera
2021-05-16, 09:36
Medlem
en-svenk-ligers avatar
De ledande tipsen här verkar, utöver att jag är en trollande man, vara:

1. Jag är lastgammal och ska vara glad att jag över huvud taget hittat någon ur andrahandssorteringen som står mig till buds. (Benägen att hålla med)

2. Att tänka som jag gör diskvalificerar mig som förälder. (Håller inte med. Här vankas både kärlek och finansiell trygghet, många barn sätts till världen utan att det senare kriteriet är uppfyllt).

3. Avla med exet bakom pojkvännens rygg. (Kreativt! Men inget för mig och garanterat heller inget för mitt ex, som har det toppen med sin nya - ja, givetvis några år yngre - dam).
Citera
2021-05-16, 09:37
Medlem
Din nuvarande, ditt ex och du verkar ha underlägsna gener.

De som har rätta genetiken för att sprida sina gener vidare har minst 2 barn innan 20 och har minst 5 barn vid 34.

Du saknar instinkter, du är ingen avelsko du är en utdöende art.
Citera
2021-05-16, 09:42
Medlem
idiamindadas avatar
En gammtacka skall skatta sig lycklig om hon ens lyckas bli gravid. Att då yra om gener på tänkt man.. lite övermaga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in