2021-05-16, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caribe
Israel dödar så många civila de kommer undan med. Släpp en atombomb över Gaza och Israel kommer internationellt bli paria-staten nummer ett med oförutsägbara men kraftiga konsekvenser.

Caribe svara nu på min fråga. Hur vet du att alla 42 barn som dött i gaza har dött av IDFs flyganfall och inte dom flera hundra raketer som hamas skjutit i väg som har feltänds och träffat i gaza?
Svara nu.
Citera
2021-05-16, 03:50
Avslutad
Av ren nyfikenhet har jag följt konflikterna i videos och märker att palestinierna utgör inget större motstånd medan Israel attackerar de med flygbomber och mark poliser. Kanske några fall att de kan endast försvara sig med stena tillbaka men ändå.

Så jag undrar varför har palestinierna blivit förlamade? Jag har sett många konflikter men folket på gatan eller de som bor där verkar vara livrädda för judarna.

Jag ser heller ingen provocering i form av att skylta med hitler eller göra hitler hälsningar eller nån säga död åt judar bara för att provocera de till vansinne. Jag menar man är van vid att araber samlas i grupper och slår ner allt o alla. Nää måste nog säga jag har aldrig sett sån mesigare folk.

Konflikten mellan Israel och Palestina påminner mycket om Turkiet och kurderna. Men Turkiet just nu tycks stödja Palestina men de ser inte sig själva i spegeln att de gör samma sak på hemmaplan mot kurderna.
Senast redigerad av emelie-r 2021-05-16 kl. 03:54.
Citera
2021-05-16, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Yes, men de fega zzionnasseIDF vagar inte ta strid med frihetskampar. Bara skicka missiler Made in USA, paid in USA.

Satans barnamordare - mordade barn nu 41 and counting...

Jasså du har 'förflyttats' till ett omskolningsläger för sopiga Kinatroll, räckte inte lögnerna för att glädja din överordnade på trollfabriken?
Be åtminstone om Svenskt tangentbord så du inte trollar ännu sämre denna gång.

OnT: Det dör barn för Hamas gömmer sig bland dom, lika sorgligt som det är fegt.
Senast redigerad av gottmooos 2021-05-16 kl. 05:33.
Citera
2021-05-16, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Du låter som en mycket arg vänsteraktivist. Kom igen nu. Försvara Israels rätt till självförsvar.

Hur är det här självförsvar? Ifall (((Stornäsorna))) ville så hadde de skickat in en elitstyrka før att døda hamas ledare, men dom väljer att levla hela området som dom råkar ønska att sno ifrån palestinerna?

Vänster 🤣🤣🤣 (((du))) har inte koll.
Citera
2021-05-16, 08:07
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Nej, hamas sköt raketer, det var den första våldshandlingen. Hamas satte igång våldet.
Vad skall palestinierna göra, tycker du, när de vräks från sina hem för att lämna plats åt judar och när de hindras besöka moskéer? Israel ockuperar deras områden, tillåter olaglig bosättning på ockuperad mark, hindrar dem att skapa en självständig stat, blockerar gränsen till Gaza. Israel struntar t o m i FN-resolutioner.
Israel skall vara glada över att palestinierna bara har enkla raketer, det är ju ingenting i jämförelse med Israels militär.
Citera
2021-05-16, 08:10
Medlem
humanlifes avatar
Som nog många trodde, Hamas fanns inte i byggnaden som Israel jämnade med marken igår, säger AP. Det verkar snarare som Israels mål var just media-redaktionerna. Israel är nog störda av rapporteringen om kriget och situationen i Gaza som Israel har påtvingat folket där.

Israel-Palestine conflict intensifies as Israeli PM Benjamin Netanyahu says air strikes will continue

The hostilities showed no sign of letting up as they entered the seventh day, with Palestinians saying at least 145 people have been killed since the conflict began on Monday (May 10), including 41 children. Israel has reported 10 dead, including two children.

The 12-story block in Gaza City brought down by Israeli airstrikes housed the U.S. Associated Press and Qatar-based Al Jazeera media operations.

The Israel military said it was a legitimate military target, containing Hamas military offices, and that it had given warnings to civilians to get out of the building before the attack.

"AP`s bureau has been in this building for 15 years. We have had no indication Hamas was in the building or active in the building," the news organisation said. "We would never knowingly put our journalists at risk."

Israel-Palestine conflict intensifies as Israeli PM Benjamin Netanyahu says air strikes will continue (msn.com)
Citera
2021-05-16, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
IDF ar satans barnamordare
Vi är uppe i minst 31 döda barn. Ställer mig frågande till vad dom har gjort för ont och givetvis till den extremism som nu frodas.

Senast igår attackerades den byggnad som inhyser flera stora mediabolag, bla AP. Liksom tidigare protester vid Gazagränsen attackeras åter igen journalister och förhindras från att rapportera vad som sker. Inte utan anledning som Israel kommer LÅNGT ner på listan över Press Freedom Index.
Citera
2021-05-16, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Som nog många trodde, Hamas fanns inte i byggnaden som Israel jämnade med marken igår, säger AP. Det verkar snarare som Israels mål var just media-redaktionerna. Israel är nog störda av rapporteringen om kriget och situationen i Gaza som Israel har påtvingat folket där.

Israel-Palestine conflict intensifies as Israeli PM Benjamin Netanyahu says air strikes will continue

The hostilities showed no sign of letting up as they entered the seventh day, with Palestinians saying at least 145 people have been killed since the conflict began on Monday (May 10), including 41 children. Israel has reported 10 dead, including two children.

The 12-story block in Gaza City brought down by Israeli airstrikes housed the U.S. Associated Press and Qatar-based Al Jazeera media operations.

The Israel military said it was a legitimate military target, containing Hamas military offices, and that it had given warnings to civilians to get out of the building before the attack.

"AP`s bureau has been in this building for 15 years. We have had no indication Hamas was in the building or active in the building," the news organisation said. "We would never knowingly put our journalists at risk."

Israel-Palestine conflict intensifies as Israeli PM Benjamin Netanyahu says air strikes will continue (msn.com)
Nej vem vet längre vad som stämmer men även mossad har ju haft 15 år på sig att samla info om vilka som rör sig i byggnaden. Eftersom vi inte ser några fördömande från andra länder antar jag dom är underrättade om varför.
Citera
2021-05-16, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Av ren nyfikenhet har jag följt konflikterna i videos och märker att palestinierna utgör inget större motstånd medan Israel attackerar de med flygbomber och mark poliser. Kanske några fall att de kan endast försvara sig med stena tillbaka men ändå.

Så jag undrar varför har palestinierna blivit förlamade? Jag har sett många konflikter men folket på gatan eller de som bor där verkar vara livrädda för judarna.

Jag ser heller ingen provocering i form av att skylta med hitler eller göra hitler hälsningar eller nån säga död åt judar bara för att provocera de till vansinne. Jag menar man är van vid att araber samlas i grupper och slår ner allt o alla. Nää måste nog säga jag har aldrig sett sån mesigare folk.

Konflikten mellan Israel och Palestina påminner mycket om Turkiet och kurderna. Men Turkiet just nu tycks stödja Palestina men de ser inte sig själva i spegeln att de gör samma sak på hemmaplan mot kurderna.
Pinsamt låg nivå på språket i din text. Skärpning på dig!
Citera
2021-05-16, 08:35
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Nej vem vet längre vad som stämmer men även mossad har ju haft 15 år på sig att samla info om vilka som rör sig i byggnaden. Eftersom vi inte ser några fördömande från andra länder antar jag dom är underrättade om varför.
Om något annat land än Israel (och USA) hade betett sig så här, så hade alla protesterat. Så det är inget mått på huruvida det är sant eller inte. Väst står på Israels och USA:s sida. Man visar på sin höjd lite sympati med palestinierna, men gör ingenting.

Vad tror du hade hänt om Kina hade bombat en byggnad med internationell press?
Citera
2021-05-16, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Hur är det här självförsvar? Ifall (((Stornäsorna))) ville så hadde de skickat in en elitstyrka før att døda hamas ledare, men dom väljer att levla hela området som dom råkar ønska att sno ifrån palestinerna?

Vänster 🤣🤣🤣 (((du))) har inte koll.
Och du har koll? Du tror på allvar att det är realistiskt att skicka in en elitstyrka själva i Gaza?? Hamas är värdelösa men så korkade är inga. Detta är definitionen av om inte självförsvar indirekt så iaf rimlig vedergällning. Släpp smörjan nu och sluta skicka slågsmålsförfrågningar till folk. Det är pinsamt och du vet det
Citera
2021-05-16, 08:40
Medlem
Queenofqueenss avatar
Vilka länder tror ni dras med i det här kriget då? verkar ju redan som att libanon är lite sugna på att hoppa på tåget... då dom skjutit raketer in i israel..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in