2021-04-30, 21:49
Medlem
Ok, kulturexperten

F.öv. "The rule is, there are no rules", kulturexperten. Bara en liten regel som du bröt mot och som varje person som har engelska som modersmål, som jag, tyder som brist på kunnande i ämnet, inte någon rebellisk, nyskapande briljans. Men visst - om The Monkees hade lirat hela Jimi Hendrix set när de var förband till honom så hade det gått ner i historien som konstnärlig genialitet - suck. Ska man skratta eller gråta åt enfalden? Jag skrattar
Citera
2021-05-15, 22:21
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle_snusk
Jag skiter väl i om han är rasist eller inte och hans patetiska åsnesparkar. Han är för självupptagen och helt enkelt inte kul.
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jag instämmer med pelle_snusk om att det är skit samma att PW är inte PK - det som är jobbigt är att han är så narcissistisk, otrevlig och dryg..
Skitsamma nu helt plötsligt alltså? Innan i tråden har det klagats sida upp och sida ner över "främlingsfientlighet", "rasism", t o m "nazism" (!) och "kvinnoförnedring".
Även om exemplen på detta lyser med sin frånvaro fortfarande

Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Sist jag såg en stand up show med Peter Wahlbeck skrattade jag så att tårarna sprutade
Han är för jäkla bra. Otroligt material, bra timing och charm. Och en lite udda fågel. Han kör sin egen stil. Ingen copy cat. Respekt!
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag tycker han är bra på timing, han läser av publiken fort och inser vilka knappar man skall trycka på för att dom ska bli obekväma. Folk vet inte om dom kan skratta eller bua, pk syntax error.
När han mördade Özz på scen genom att gå upp och köra hela Özz repertoar innan är världsklass.
Tack och lov att folk med humor kommit in i tråden.

Ha ha Özz-avrättningen. Helt lysande.

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det finns inga "regler" inom kulturen. Det är sådant som cementeras när pengar och wannabees vill vara med att diktera villkor.
Det är trotsarna som bryter mot normer och regler som bryter ny mark, det är så alla sub-kulturer växer fram, även stand up.
De Wahlbeckshatande ömma själarna i denna tråd kommer aldrig att förstå detta.
För dem är "humor" att bli serverad pk-filtrerad komedi en halvtimme i TV4 varje fredagskväll.

Det måste finnas lämpligare trådar för er att förenas i, istället för att låta era nerver uppröras av det halländska geniet som ni ändå aldrig kommer att förstå er på.
Citera
2021-05-15, 22:27
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
De Wahlbeckshatande ömma själarna i denna tråd kommer aldrig att förstå detta.
För dem är "humor" att bli serverad pk-filtrerad komedi en halvtimme i TV4 varje fredagskväll.
Ja, du vet förstås att det ligger till på detta sätt.. PW är en dryg, psykiskt störd tölp - PK har inget med saken att göra..
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2021-05-15 kl. 22:43.
Citera
2021-05-15, 22:34
Medlem
Ograsts avatar
Han framstår som all mer galen och konspiratorisk även om han bitvis fortfarande är rätt rolig.
Citera
2021-05-15, 22:50
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Ja, du vet förstås att det ligger till på detta sätt.. PW är en dryg, psykiskt störd tölp - PK har inget med saken att göra..
PK har visst med saken att göra i och med att du och andra överkänsliga, humorbefriade människor i denna tråd tjatat till leda om det på varje sida. Ni har t o m anklagat Wahlbeck för att vara nazist.
Helt otroligt så låg nivån är här inne.

Sen håller jag inte med om att han är psykiskt störd heller men gränsen är fin mellan geni och galenskap och som sagt, Peters styrka är att han inte är som alla andra. Befinner man sig i fårskocken så kommer man aldrig att sticka ut och briljera.

Dryg, otrevlig bla bla. Håller inte med om det heller och oavsett så ändrar det inte att han är en lysande komiker. Måste en människa vara perfekt för att du ska uppskatta dennes humor? Återigen, inte konstigt att du är så humorbefriad då.
Citera
2021-05-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
PK har visst med saken att göra i och med att du och andra överkänsliga, humorbefriade människor i denna tråd tjatat till leda om det på varje sida. Ni har t o m anklagat Wahlbeck för att vara nazist.
Helt otroligt så låg nivån är här inne.

Sen håller jag inte med om att han är psykiskt störd heller men gränsen är fin mellan geni och galenskap och som sagt, Peters styrka är att han inte är som alla andra. Befinner man sig i fårskocken så kommer man aldrig att sticka ut och briljera.

Dryg, otrevlig bla bla. Håller inte med om det heller och oavsett så ändrar det inte att han är en lysande komiker. Måste en människa vara perfekt för att du ska uppskatta dennes humor? Återigen, inte konstigt att du är så humorbefriad då.
Har du hört de två intervjuerna som Simon Gärdenfors gjort med Peter Wahlbeck i podden Arkiv Samtal? Jag gillar inte ens SG, och jag gillar faktiskt PW, men PW framstår som en komplett rymdvarelse i dessa intervjuer. Sen har han inte uppdaterat sin repertoar på tjugo år, det är ju en annan sak han har missat. Alla har redan hört hans gamla skämt vid det här laget.
Citera
2021-05-15, 23:18
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingboende
Har du hört de två intervjuerna som Simon Gärdenfors gjort med Peter Wahlbeck i podden Arkiv Samtal? Jag gillar inte ens SG, och jag gillar faktiskt PW, men PW framstår som en komplett rymdvarelse i dessa intervjuer. Sen har han inte uppdaterat sin repertoar på tjugo år, det är ju en annan sak han har missat. Alla har redan hört hans gamla skämt vid det här laget.

Ja, jag har hört dem och även sett dem tillsammans på youtube där de just driver med kritiken som riktas mot Peter.
Hela poängen är att han är annorlunda, gillar man inte det så gör man inte. Han är ju en vattendelare på det sättet.
Något som inte fungerar är att vara så jäkla känslig som människor i denna tråd som börjar yla om rasism och kvinnoförnedring... Då har man inte fattat mycket. Vare sig om Peter Wahlbeck eller hans humor.

Jag bryr mig inte så mycket om hans repertoar för tillfället, han har ju ägnat allt större tid till konsten också, eller tvingats till det med tanke på färre uppdrag osv. För min del är han alltid aktuell som samhällskritiker, iakttagare och ifrågasättare. En intressant person helt enkelt, just för att han inte är som alla andra utan vågar sticka ut. Med åldern har han ju lugnat sig också, han var mer radikal som yngre. Man blir ju inte vassare i hans ålder heller, det har han ju erkänt själv också, att han var "snabbare" förr.
Hans humor kommer ju fram i vanliga intervjuer också, så man behöver inte sitta som en betalande publik för att roas.
Träffsäker, vass, intelligent, bra timing. Ofta är det inte VAD han säger utan HUR som gör det hela roligt. Att det flyger så många över huvudet är en extra bonus och humor i sig. "Pk syntax error" som Giant Squid uttryckte det ovan.
Peter Wahlbeck kan säkert rabbla ett mötesprotokoll och ändå vara roligare än Sveriges samlade "humorelit". Däri ligger hans storhet.
Citera
2021-05-16, 07:49
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Ok, kulturexperten

F.öv. "The rule is, there are no rules", kulturexperten. Bara en liten regel som du bröt mot och som varje person som har engelska som modersmål, som jag, tyder som brist på kunnande i ämnet, inte någon rebellisk, nyskapande briljans. Men visst - om The Monkees hade lirat hela Jimi Hendrix set när de var förband till honom så hade det gått ner i historien som konstnärlig genialitet - suck. Ska man skratta eller gråta åt enfalden? Jag skrattar

Vad yrar du om? Vem är det du citerar? Vad har ditt modersmål med det hela att göra?

Jimi Hendrix Experience var förband till The Monkees, inte tvärtom.

Är "enfalden" du refererar till den ständiga uppvisningen av Dunning-Kruger-effekten och den falska känslan av överlägsenhet som du uppvisar i den här tråden och på resten av forumet? Det komiska är att du i inlägg efter inlägg i hög grad uppvisar samma slags störda självuppfattning som många anklagar Wahlbeck för.
Citera
2021-05-16, 08:11
Medlem
Europes avatar
Citat:
Stjäla en annan komikers skämt är närmast belagt med dödsstraff i standupkomikens födelseland, USA, se t.ex. dennis leary och varför han inte fick fler jobb. Men jag förstår vad du menar. Özz har lite brun hud och ett konstigt namn, massor med z och grejor, då är det förstås jättebra att skada honom. Det som är annorlunda är farligt och onaturligt och ska attackeras.

Ingenstans stod något om hans hudfärg eller namn, men som alltid vrålar du om rasism så fort någon inte håller med dig. Vi andra som läser "skenhelig" om Nûjen antar att det gäller hans hyckleri om ämnen som företagande, skatter, nationalism m.m. och hans allmänna anpassning till det etablerade ideologiska modet och den personlighet han visar upp, men från dig är det automatiskt "buhuu, elaka rasist!"

Citat:
Lmfao...Själv hade wahlbeck fått en sprucken åder i pannan och skrikit sig hes om feministiska kulturmarxister som vill ruinera honom om nån gjorde så mot honom och du hade upprört hållit med honom, din tröstlösa lilla fjant
'
Du menar som du skriker dig hes om att sverigedemokrater kommer ruinera hela samhället för dig? Trots allt bygger hela ditt grinande om Wahlbeck på att han inte delar dina foliehattsuppfattningar. Wahlbeck må hänge sig åt foliehattsteorier och flummigt snömos, men ditt psykotiska vrålande på forumet om saker som t.ex. att SD och "extremhögern" är farligare än islamister som ISIS ligger ytterligare några snäpp högre upp på foliehattsskalan, så rimligtvis kan sådant i sig inte vara ett problem för dig.
Senast redigerad av Europe 2021-05-16 kl. 08:41.
Citera
2021-05-16, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Ingenstans stod något om hans hudfärg eller namn, men som alltid vrålar du om rasism så fort någon inte håller med dig. Vi andra som läser "skenhelig" om Nûjen antar att det gäller hans hyckleri om ämnen som företagande, skatter, nationalism m.m. och hans allmänna anpassning till det etablerade ideologiska modet och den personlighet han visar upp, men från dig är det automatiskt "buhuu, elaka rasist!"
Jag minns än idag hur PW dök upp i dokusåpan Baren och i något sammanhang flera gånger tryckte på att Meral Tasbas är invandrare. Sa en massa grejer typ "dricker du alkohol också, du som är MUSLIIIIIM", tills hon lackade ur. Det var liksom inte roligt, inte för någon. Det var skämmigt. Exakt samma stil kör han än idag, fast mest bakom lyckta dörrar, kanske eftersom han inte längre är välkommen någonstans.
Citera
2021-05-16, 10:12
Medlem
Citat:
Jag minns än idag hur PW dök upp i dokusåpan Baren och i något sammanhang flera gånger tryckte på att Meral Tasbas är invandrare. Sa en massa grejer typ "dricker du alkohol också, du som är MUSLIIIIIM", tills hon lackade ur. Det var liksom inte roligt, inte för någon. Det var skämmigt. Exakt samma stil kör han än idag, fast mest bakom lyckta dörrar, kanske eftersom han inte längre är välkommen någonstans.
Lite synd det, ditt sistnämda, PW skulle vara en som en frisk fläkt i vår numera dystra blattevardag.
Citera
2021-05-16, 10:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Wahlbäck har dock en hel del guldkorn genom åren, sen blir sällan allt bra. Alla komiker brukar ha en del magplask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in