2021-05-15, 21:07
Medlem
Norge har precis sagt att bästa lösningen till fred är just 2 stater. Intressant.
Citera
2021-05-15, 21:07
Medlem
remixutoheavens avatar
Jag tycker det här spektakel till konflikt är bara tråkigt det då skapar en massa onödigt lidande pga en mestadels religös konflikt. Däremot kommer jag alltid stå på Israel sida pga de facto om situationen var omvänd så skulle det inte finns några judar överhuvudtaget i området. Precis som att judarna i Irak, Jordanien och Iran etc fördrevs/förföljdes från sina länder. Det finns inga kvar helt enkelt.

Pratet om att Israel gör ett etnisk folkmord på palestinier är skrattretande. Att folk köper det med hull och hår visar hur propagandan kan flöda fritt från Hamas och deras islamitiska anhängare utan någon som helst kritik.

Att man sen bombar ett mediehus i Gaza som får alla att gå bananas, var kanske att ta i. Om vi kikar på hur Hamas agerar/huserar i sådana här situationer så är det mycket troligt att de skulle ha verksamheter i dessa hus. Och man tänker från deras perspektiv så är det perfekt ställe att ha ett förråd eller verkstad för att bygga sina raketer. Precis som att de skjuter raketerna från skolor och sjukhus.

Palestinierna är smarta och vet exakt hur de ska göra för att få med sig omvärldens medlidande. Och det gör Hamas med bekostnad av sin egna befolkning som även köper deras taktik rakt av.

De skiter fullständigt i invånarna i Gaza samt Västbanken. Så länge de får sitt medlidande och kan flytta fram positionerna i denna konflikt kommer de alltid låta folk dö för deras intressen skull.

Det var ju nära att lösa konflikten 2008 om jag inte minns fel. Palestina skulle typ få 99,5% av Västbanken men som vanligt är dessa islamister alltför giriga och istället valde man att tacka nej till erbjudandet.

Självklart är Israel inte gudsänglar utan de har mycket skit också i sitt bagage tex sänkningen utav USS Liberty etc.

Däremot tycker jag att det är märkligt att västerländsk media samt många köper Hamas propaganda kanaler rakt av utan kritiskt granskning. Som när våra public service hänvisar sina reportage från Hamas, som är en stämplad terrorgrupp med en ytterst tydlig agenda. Det är skamligt om något.

Ursäkta min lilla rant.
Citera
2021-05-15, 21:08
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Sputnik Armenia has confirmed that a column of additional Russian forces is en route to the crisis area in Syunik. Video filmed in Vayots Dzor province.

Trollar du eller är du hjärndöd?

Länkar du seriöst till Rysk MSM? Hahaha du vet väl om att de står på naziSD sida??

Tänkte väl det din fula nasse.
Citera
2021-05-15, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven

Ursäkta min lilla rant.

Du behöver inte be om ursäkt för något. Mycket bra skrivet!
Enda du borde redigera bort är "Hamas är riktigt smarta" för det har vi ju fått bevisat att dom inte är.
Judarna lyckades ju lura dom via media?

Dom är ALLT annat än smarta. Självmordsbenägna är bättre ord.
Citera
2021-05-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Länkar du seriöst till Rysk MSM? Hahaha du vet väl om att de står på naziSD sida??

Tänkte väl det din fula nasse.
Du har Hitler som bild +88 och du kallar han nasse?
Citera
2021-05-15, 21:13
Medlem
Allt annat än att Hamas hade lokaler i sprängda mediahuset är orealistiska. Varför skulle Israel spränga det och riskera massa badwill. Dem sprängde det trots detta pga hamas
Citera
2021-05-15, 21:14
Medlem
pinnpelle88s avatar
Hamas ber nu boende i Moshe byggnade i Tel Aviv att evakuera (högsta byggnaden i terrorstaten Israel)..

https://twitter.com/COUPSURE/status/1393645226112204805?s=20

Nu jävlar smäller det snart?
Citera
2021-05-15, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Hamas ber nu boende i Moshe byggnade i Tel Aviv att evakuera (högsta byggnaden i terrorstaten Israel)..

https://twitter.com/COUPSURE/status/1393645226112204805?s=20

Nu jävlar smäller det snart?

"Gaza.

Nu är han fast och kan inte resa hem till Sverige. Runt honom faller bomber.

– Det finns inget skydd, man får räkna med att man är död när som helst. De anfaller från havet, de anfaller från marken, de anfaller från flyg. Man vet aldrig vad som händer härnäst, "

Verkar smälla som aldrig förr?
Citera
2021-05-15, 21:17
Medlem
Någon med franskakundkaper som kan översätta länken https://mobile.twitter.com/COUPSURE/status/1393645226112204805?s=20
Citera
2021-05-15, 21:22
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Varför har du då inte fördömt en enda raket?
Varför har du inte skrivit något om barnen i Israel som har dödats av raketer denna vända?
Om det är lika hemskt? Ni är så genomskinliga.
Du gör en skillnad på det. Inte jag. Anledningen till det är uppenbart. Därtill har du bekvämt läst in termer i diskussionen som jag själv inte har yttrat här (något jag påpekade i mitt förra inlägg)

Min feting: Nog är det så. Det finns en sammansvärjning där alla muslimer samlas några gånger i veckan och redovisar sina framsteg bakom lykta dörrar. Man vet inte riktigt var det sker, men man vet att de tänker förinta Israel. Instruktionerna finns fastslagna i Meckas Viseprotokoll. Alla är överens också. Eller vänta..

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Jaha ja. Själv så har ju jag en ganska så enkel teori.?{....}

Sure. Jag är dock inte intresserad av att följa ett sidospår.
Citera
2021-05-15, 21:22
Bannlyst
https://www.jpost.com/arab-israeli-conflict/watch-this-is-how-israel-destroys-hamas-terror-tunnels-668261

Illustration som visar hur man förstör tunnlarna.
Citera
2021-05-15, 21:23
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Leister spelare visar sitt stöd för palestinia efter att ha besegrat Chelsea i FA-cup finalen.
Citat:
Leicester City’s players Wesley Fofana and Hamza Choudhury flying a Palestinian flag after their FA Cup win over Chelsea.Knäppta händerPalestinska territoriernas flaggaRött hjärta
https://twitter.com/kareemMajjour/status/1393638120545996807?s=20

Måste sticka ögonen på Chelseas ägare. Som har sponsrat terroristerna.

Citat:
Roman Abramovich, owner of English Premier League football club Chelsea, donated £74 million ($100m) to an Israeli settler group that displaces Palestinians from occupied East
Senast redigerad av TAXIDRIVER020 2021-05-15 kl. 21:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in