2021-05-15, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Tack,den är kanon,har sparat länken nu så att jag slipper leta bland inläggen

Jag har nu också sparat eller snarare laddat ned.
(kunde inte läsa/förstora upp så det gick att läsa och har nu laddat ned,,,det enda är ju nu att jag missar om uppdateringar görs)

Kan inte moderator tillfrågas och länk läggas i trådstart??
2021-05-15, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Japp den är efterfrågad av många
Favorit i repris
https://imgur.com/a/sINKSir

Den 8e sker värderingen? Var skrivet så - finns det andra uppgifter om att Ebba fick data tidigare?
Men verkar väl rimligt att en värdering sker efter att en besiktning skett. Besiktningrapporten kom troligen som tidigast den 7e.

Så om Ebba fick värderingen samma dag den 8e eller dagen efter.
Dessutom efter värderingen lär det ha skett en diskussion mellan Ebba och Esbjörn.
Där Ebba förde fram sina åsikter om priset.
Så då kan ju inte avtalet tas fram förens iaf 9e.

Visserligen kan Ebba gjort allt klart med avtal etc LÅNGT innan detta, men normalt sett (om inte Theo var i standby helgen med) så lär avtalet slutförts med start 10e.

Kontouppgifter etc är väl också troligt att det kom efter denna helg, alltså som tidigast 10e.

Men bra att ha allt översiktligt, måsåvara en del overifierbart - men viktigt att inse det med.
2021-05-15, 10:24
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Den 8e sker värderingen? Var skrivet så - finns det andra uppgifter om att Ebba fick data tidigare?
Men verkar väl rimligt att en värdering sker efter att en besiktning skett. Besiktningrapporten kom troligen som tidigast den 7e.

Dessutom efter värderingen lär det ha skett en diskussion mellan Ebba och Esbjörn.

Visserligen kan Ebba gjort allt klart med avtal etc LÅNGT innan detta, men normalt sett (om inte Theo var i standby helgen med) så lär avtalet slutförts med start 10e.

Kontouppgifter etc är väl också troligt att det kom efter denna helg, alltså som tidigast 10e.

Men bra att ha allt översiktligt, måsåvara en del overifierbart - men viktigt att inse det med.
Det låter troligt och det var ett tag sen jag uppdaterade den men att det står den 5e måste jag kolla upp.
Jag har endast tele nu så det får bli någon dag frammåt finns det en dokumenterad dag så ändrar jag självklart.
Jag gjorde den egentligen för mig själv och där saker inte har en fast dag har jag uppskattat och precis som du skriver, är bra att det är med.
Sen måste vissa saker vara innan ett visst datum osv.
Det blev omöjligt att hålla allt i huvet tillslut
2021-05-15, 10:26
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Jag har nu också sparat eller snarare laddat ned.
(kunde inte läsa/förstora upp så det gick att läsa och har nu laddat ned,,,det enda är ju nu att jag missar om uppdateringar görs)

Kan inte moderator tillfrågas och länk läggas i trådstart??

Jag gör ju vissa justerimgar då och då och mycket är inte bekräftat men det borde ju gå att justera det där med 😃
2021-05-15, 11:19
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Nu är det så att den 8e var en lördag, dom jobbar lördagar mäklare då stora visningsdagen är lördag.
Värderingen fick hon tidigast den 10/8 på måndag i så fall.
Men det är klart att mellan den 10-14 augusti skedde överenskommelsen om köpeskillingen och mäklare för skrivuppdrag kontaktas.
2021-05-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag gör ju vissa justerimgar då och då och mycket är inte bekräftat men det borde ju gå att justera det där med 😃

Lägger man bara länken så blir det ju med uppdateringar eller uppdaterar du och det blir annan länk då?
(har inte kollat på just den länken hur det fungerar - lever kvar i internets och datorernas stenålder - don efter person )
2021-05-15, 14:16
Medlem
Citat:
Bestrider han inte det?
Nähe, så vad gör han - han tycker avtalet är bra och följer det?
Nej han bestride inte att avtalet var korrekt.
Det han hävdar är ju att han brutit senare det - men det är något helt annat.
Men du begriper inte det - är du allvarlig nu eller spelar du bara dum?
2021-05-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej han bestride inte att avtalet var korrekt.
Det han hävdar är ju att han brutit senare det - men det är något helt annat.
Men du begriper inte det - är du allvarlig nu eller spelar du bara dum?

Han påstår att avtalet inte gäller honom, att han inte förstod innebörden, priset var för lågt.
Att avtalet helt enkelt inte var giltigt.

Vad mer tycker du att man ska påstå så du förstår att man inte tycker att avtalet är korrekt?
2021-05-15, 21:43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Han påstår att avtalet inte gäller honom, att han inte förstod innebörden, priset var för lågt.

Vad mer tycker du att man ska påstå så du förstår att man inte tycker att avtalet är korrekt?

Är det inte Binninge som hävdat allt det där?

Esbjörn satt ju på bästa sändningstid och påstod att han hade brutit avtalet för att Ebba röjde. Något annat har vi väl inte hört direkt från honom?
2021-05-15, 22:08
Medlem
Citat:

Betyder något av det där att avtalet inte skulle vara korrekt eller giltigt?
2021-05-15, 22:15
Medlem
Citat:

Om du läser inlagor från rätten så medger han att avtalet var korrekt. Han bestrider varken att han ingick det eller hävdar att priset skulle vara fel. Inte heller säger han att han blev pressad, eller var omedveten om vad han gjorde. Han medger dock att han "bröt" kontraktet sedan han blivit sur för att Ebba högg ner några träd.

Allt det där är skit som binninge spridit ut i tron om att det skulle hjälpa hans klient.
Men det är inte binninge som ska stå till svars i rätten så vad han sagt är ovidkommande.
2021-05-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Betyder något av det där att avtalet inte skulle vara korrekt eller giltigt?

Öh, "inte giltigt" är exakt vad som står.

Frågeställningen jag kommenterade från början var att avtalet inte var bestridet. Vilket det alltså är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in