Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Ärligt talat så verkar du ha absolut noll koll på dynamiken i MÖ. Tror inte ens att jag vill ägna någon tid att förklara det för dig.
Varför dagens situation är dåliga nyheter. För Israel alltså.
Trump är mig veterligen inte president och hans "Deal of the Century" tycks nu snart vara ett minne blott. Hans ska dock ha cred för att ha enat ledarna både inom Hamas och Abbasadministrationen i enad front med stöd av fler och fler andra Arabledare om än motvilligt.
Ett exempel är att Saudiarabien gick ut officiellt och förbjöd stöd åt Hamas. Det betyder att det har funnits sådant organiserat i landet. Och mer viktigt, antagligen fortsätter att finnas.
Som sagt, ska man hata bör man åtminstone ha grundläggande kunskap om vad som händer.
Eller så får jag inte min information på youtube?
Nej, Trump är inte president längre tyvärr.
Numera är Biden president, du vet han vars barn alla är gifta med judar och typ halva regeringen om inte mer? Och troliga anledningen till att det börjat koka igen?
Om du ser det som något positivt så får du stå för det.
Jag vidhåller att vi i Väst skall fortsätta satsa på rymdprogram, forska mot sjukdomar och annat relevant istället för att bry oss om någon sörja i gravt underutvecklade länder.
Vi bryr oss bara inte. Biden blir tvingad att bry sig. Kommer nog smälla snart tyvärr.