vfs avatar

Moderatormeddelande

Postat av vf 2021-05-15, 16:24
Moderator
Skärpning, tråden ligger i Politik-utrikes, att bara posta citat utan källa eller länkar är INTE
tillåtet. Gore-länkar är inte heller tillåtet. Att skriva att Judar eller Palestinier är skräp är inte
heller tillåtet

Kort sagt. Höj nivån

annars kommer det varningar/Mod
2021-05-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Fel, du snackar skit. Har man medborgarskap så har man samma rättigheter.

Förväntar du dig att danskar ska ha samma rättigheter som svenskar i Sverige bara för man åker över bron? Nassesvin.

Nej, arabiska medborgare har ej samma rättigheter som judiska medborgare. Och majoriteten av araberna är helt undantagna att kunna få medborgarskap. Araberna är ej utländska turister utan urbefolkning.
Citera
2021-05-15, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caribe
Om det är en naturlig konsekvens att civila palestinier dör så är det också en naturlig konsekvens att civila israeler dör pga att Israel har militära mål mitt bland civila.

Du har ingen förståelse för att palestinier vill skydda sig? Att de har rätt till självförsvar?

Palestinierna har aldrig fått möjligheten att leva i fred med israelerna. Man har ej fått erbjudandet att ha en egen stat. Man har ej fått erbjudandet att leva tillsammans med israelerna i gemensam statsbildning under lika villkor. Det enda man erbjudits är apartheid.

Palestinierna har fått så många chanser så det är i det närmaste rent löjligt.

Man undrar varför dom ens deltar i förhandlingar då dom aldrig blir nöjda och lämnar diskussionen. Många gånger med uttalade mål om att förgöra Israel.

Palestinierna blir aldrig nöjda och kommer aldrig någonsin försöka leva i fred jämte israelerna, man vill utrota judarna och införa sharia för alla. Det är målet.

Rätt korkat att köra vidare på det alternativet men å andra sidan så vill islamisterna inget annat än få full kontroll. Det är något varken jag, västvärlden eller Israel kan acceptera för vi vill framåt i utvecklingen. Inte bakåt till Mohammeds glansdagar.

To make an omelette, you have to break some eggs.. c’est la vie
Citera
2021-05-15, 16:26
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
"kommit hit för att fly från juden"

Fast du kanske vill skylla deras inbördeskrig på juden med?

Hahaa som när ISIS terrorister flydde till Israel efter att Ryssen började hjälpa Syrien? Ännu idag sitter IDF och förnekar det;

https://www.timesofisrael.com/idf-denies-treating-syrian-jihadis-after-druze-attack-ambulance/

In wake of fatal Druze attack on ambulance, IDF denies treating Syrian jihadis

"The Israeli Defense Forces denied that the military provides medical treatment to Syrian jihadi fighters from the al-Qaeda affiliate Nusra Front, hours after an Israeli military ambulance transporting wounded Syrians in the Golan Heights was violently attacked by local Druze residents Sunday night, killing one of the Syrians."
Citera
2021-05-15, 16:26
Medlem
Citat:
Nej, arabiska medborgare har ej samma rättigheter som judiska medborgare. Och majoriteten av araberna är helt undantagna att kunna få medborgarskap. Araberna är ej utländska turister utan urbefolkning.
Palestinier är medborgare i Palestina. Varför skulle de bli medborgare i Israel? Ett land som de helst vill ska försvinna.
Citera
2021-05-15, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Nazityskland ockuperade oskyldiga länder, medan Israel ockuperar det land som har förklarat krig mot dem vid upprepade tillfällen.

Palestinier är oskyldiga. De är urbefolkning och har ej valt att bli ockuperade.

Dessutom hade Frankrike förklarat krig mot Tyskland.

Citat:
Det är knappast rätt av Hamas att skicka raketer eftersom det inte leder till att de uppfyller sina mål. Hur kan man göra rätt om man misslyckas?

Så om Israel saknade Iron Dome hade du stöttat Hamas raket-skjutningar?
Citera
2021-05-15, 16:28
Medlem
Förresten vart är genusvetarna någonstans i den här diskussionen ? Att Gaza-kriget bara är en "social konstruktion" ? Säkert beror oroligheterna på att det saknas genusdagis och könlösa toaletter. För att inte tala om att det saknas brandbilar och ambulanser som pallisarna kan avreagera sin ilska på.
Den Humanitära Stormakten ska genast skicka en båtlast med nya ambulanser och brandbilar dit så de får något att leka med, lägg på några bilar också som de kan elda nu när Ramadan är slut.....

Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Så nu har ytterligare infrastruktur för terrororganisationen Hamas utplånats.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/after-warning-occupants-idf-destroys-gaza-tower-used-by-al-jazeera-other-media/

Ja den byggnaden ser ut att träffas bakifrån av två missiler. Missilerna är kanske så snabba att de inte fastnat melllan filmrutorna i videon.
Vanlig video har ju bara en upplösning på 25 bilder per sekund.

Men i den här artikeln så ser den avbildade byggnaden ut att sprängas underifrån i två omgångar:
https://www.bbc.com/news/av/world-middle-east-57114168
Nästan omöjligt att en missilträff ska kunna träffa i bottenplanet så där.
Nej det ser ut som "civila" sprängämnen i källarvåningen.

Så då tycks det som att Hamas spränger sina egna byggnader i Gaza, eller ?
Hur skulle annars sprängämnena ha kommit dit ?
En missil vilken som helst kan vanligen inte gå igenom alla våningarna om den inte siktat precis på trapphuset. Vilket i så fall är ytterst träffsäkert. I och för sig är nog IDFs teknik så pass bra att de klarar av sådant.
Tyngre missiler eller sk bunkerbusters bomber kan dock gå igenom flera våningar, slår igenom dem som en pappkartong ungefär. För att smälla av längst ner.
Men det ingår väl i Hamas taktik ?
Att sedan skylla på Israel ?
Utökad självmordstaktik alltså...
Senast redigerad av NegerStryparen 2021-05-15 kl. 16:34.
Citera
2021-05-15, 16:28
Medlem
Att Gaza får bistånd vet jag men jag är inte jätteinsatt (iaf inte i förhållande til komplexiteten) och jag måste fråga: var kommer hardware (vapen kemikalier material till bomber osv) ifrån? Tar Hamas in grejer via Jordanien?

Israel gör sitt bästa för att stänga in de araber som inte kan fly. Men var kommer material till raketer och själva raketerna ifrån? Det måste ju finnas någon stat bakom Hamas, en stat som i princip är en lika stor fiende som Hamas ... det kanske är en banal fråga och kom inte med en massa drygheter nu.

Jag vill bara ha ett någorlunda enkelt och rakt svar ...

Jag förmodar att Hamas får vapen och annat via Jordanien och att flera stater (bla Iran) stöttar den lilla patetiska fronten i Gaza ...

Kan någon beskriva transportvägarna som Hamas använder?
Citera
2021-05-15, 16:29
Avstängd
Gentss avatar
Citat:
'
Blir lite tramsigt när du menar på att araber skulle vara urininvånare i Israel. Men det förstod du nog själv när du läste igenom ditt inlägg en gång till.

Kom tillbaka när du har något sanningsenligt att peka på. Du ger bara folk mer förståelse i vem som är skurken här.
Citera
2021-05-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Efterfrågar du helt seriöst en källa på att Orban är antisemit?

Eftersom du inte verkar kunna googla själv kan jag länka till en av alla hundratusentals källor där ute.

https://www.politico.eu/article/viktor-orban-anti-semitism-problem-hungary-jews/

Det som framgår i artiklen är att Viktor Orban kritiserar George Soros. Det gör honom inte till antisemit. Att det finns historiska figurer som har varit antisemitiska i Ungern är ingen skräll. Det har funnits väldigt många nazister i Sverige också. Speciellt under 30- 40-talet.
Citera
2021-05-15, 16:30
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Att Gaza får bistånd vet jag men jag är inte jätteinsatt (iaf inte i förhållande til komplexiteten) och jag måste fråga: var kommer hardware (vapen kemikalier material till bomber osv) ifrån? Tar Hamas in grejer via Jordanien?

Israel gör sitt bästa för att stänga in de araber som inte kan fly. Men var kommer material till raketer och själva raketerna ifrån? Det måste ju finnas någon stat bakom Hamas, en stat som i princip är en lika stor fiende som Hamas ... det kanske är en banal fråga och kom inte med en massa drygheter nu.

Jag vill bara ha ett någorlunda enkelt och rakt svar ...

Jag förmodar att Hamas får vapen och annat via Jordanien och att flera stater (bla Iran) stöttar den lilla patetiska fronten i Gaza ...

Kan någon beskriva transportvägarna som Hamas använder?

Iran och Syrien med all sannolikhet.
Citera
2021-05-15, 16:30
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Efterfrågar du helt seriöst en källa på att Orban är antisemit?

Eftersom du inte verkar kunna googla själv kan jag länka till en av alla hundratusentals källor där ute.

https://www.politico.eu/article/viktor-orban-anti-semitism-problem-hungary-jews/

DU kan inte vara allvarlig....

Nej, om man är emot Soros, så är man inte antisemit. Lär dig tänka kritiskt kring mediernas demoniseringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in