2021-05-15, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ihatelifeofibra
Klippen är bekräftade om du kollar klippen samt läser beskrivningen.

Litar hellre på ett klipp än bild eller random text.
Bekräftade av vem? Pågår ju ett propaganda krig från båda parter. Det vinklas ju till ens fördel.
Citera
2021-05-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Så varför har inte väst enats om en militär koalition mot Hamas, liksom 40 länder gjorde mot Afghanistan eller Irak?

Antagligen för att det inte behövs.

Israel har stort stöd i att själva bekämpa bla Hamas dock, även från muslimska grannländer.
Citera
2021-05-15, 15:47
Medlem
Är du hög?
Nog att Hamas är inte är närheten Israel som är en militär supermakt som har hållit 1 miljard muslimer lugna efter 73 kriget med sina 8 miljoner ...

Men sist jag kollade så dog väl civila i Israel med. Så hot är det oavsett...

Palestina retorik
- vi skjuter missiler

Israel svarar med IDFs makt

Palestina - WOOAAAAHHHH DE ÄR DUMMA...

Citat:
Ursprungligen postat av Caribe
Israel påstår ju att Hamas raketer är ett hot mot civila. Om Hamas raketer saknar förmågan att skada israeliska civila förstår jag ej vad Israel-försvarare gnäller om.
Citera
2021-05-15, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Jag vill egentligen inte lägga mig i denna konflikt. Detta getingbo. Men jag känner mig illa tvungen.

Jag har noterat att Israelanhängare ofta vill måla upp palestinier som rasistiska antisemiter. Det påståendet är dock långt ifrån sant. Den palestinska kampen mot staten Israel är en kamp mot kolonialism, ockupation och etnisk rensning.

Samtidigt kan vi se hur Israels premiärminister Netanyahu inte har något problem med riktiga antisemiter som exempelvis Ungerns premiärminister Viktor Orban. De båda har trots allt ett gemensamt mål; att göra Ungern och Europa judefritt så att dessa istället kan bosätta sig illegalt på palestinsk mark.

Orban och Netanyahus kärleksförhållande är ett praktexempel på hur oärlig staten Israel är gällande sin påstådda oro kring antisemitism.

Ditt jävla mongo varför tror du judar flyr från Malmö och inte Ungern? Jo för att araberna är världens största judehatare.
Citera
2021-05-15, 15:48
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Jag vill egentligen inte lägga mig i denna konflikt. Detta getingbo. Men jag känner mig illa tvungen.

Jag har noterat att Israelanhängare ofta vill måla upp palestinier som rasistiska antisemiter. Det påståendet är dock långt ifrån sant. Den palestinska kampen mot staten Israel är en kamp mot kolonialism, ockupation och etnisk rensning.

Samtidigt kan vi se hur Israels premiärminister Netanyahu inte har något problem med riktiga antisemiter som exempelvis Ungerns premiärminister Viktor Orban. De båda har trots allt ett gemensamt mål; att göra Ungern och Europa judefritt så att dessa istället kan bosätta sig illegalt på palestinsk mark.

Orban och Netanyahus kärleksförhållande är ett praktexempel på hur oärlig staten Israel är gällande sin påstådda oro kring antisemitism.

Vi ponerar att du har rätt, Bibi får som han vill och varenda jude utanför Israel flyttar "hem" till Israel, vad tror du Israel har att erbjuda/hållhake på något land utanför Israel? De har inga naturresurser, de producerar inget av värde, de är väldigt hatade av araberna.
Citera
2021-05-15, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caribe
Israel erövrade östra Jerusalem i kriget 1967. Ett krig som Israel själva startade. Vill Israel ha östra Jerusalem och Västbanken så får de ge palestinierna där israeliskt medborgarskap. Inte ha dem under apartheid-styre.

Det är att förnekla situationen något enormt. Innan 1967 års gränser bombarderades Israel konstant av den jordanska armen och palestinska terrorister ifrån Västbanken. Ifrån Golan av syriskt artilleri. I söder hade man Gamal Nasser.

Man satt på en liten landremsa omöjlig att försvara. Man behövde den höga marken för att kunna överleva i regionen. På detta ingick arabländera, uppbackade av Soviet, i en militär koalition med syftet att förstöra Israel.

På arabisk tv vrålades om att mörda judarna och förstöra Israel. När Nasser slängde ut FN ur Sinai och blockerade Tiransundet för israeliska fartyg fick man nog, man kände sig crowded och slog till först. Resten är historia.

Jag vet inte om ni vänsterjihadister bara är okunniga, obildade eller hatar Israel så blint att ni förvränger vedertagen historia för er själva.
Citera
2021-05-15, 15:50
Medlem
LjusetsFamns avatar
BREAKING
"Då vi (Hamas) ligger under i antalet dödsoffer, förstörda byggnader och dessutom inte lyckats ta en centimeter av Israels områden så har våran högsta ledning beslutat att söka tröst hos sina kvinnliga kusiner och ge upp fighten med Israel som man aldrig någonsin kommer kunna vinna. Vi har blivit grundlurade av IDF sen dag ett. Min närmsta chef ligger i en tunnel just nu och ruttnar. Jag är lite ledsen, men det känns ok. Jag har ändå gett upp allt hopp."

Citat återberättat inifrån Hamas. Säkra källor och inte något twitterinlägg.
Citera
2021-05-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jag kräver inte det iaf. Men jag ser det som en naturlig konsekvens att civila dör när man använder sig av den taktiken.
Trots att det självklart tar emot för Israel, dom är inga djur, så anser dom nog att det är värt att betala det priset för att skydda sin egen befolkning. Det har jag full förståelse för.

Om vi istället vänder på det hela. Vem tvingar tex Hamas att skicka tusentals raketer mot civila israeler?

När försökte man leva i fred med israelerna?

Varför har man aldrig kommit i mål i de otaliga förhandlingar som skett genom åren?

Varför uppfostrar man sina barn till att växa upp till terrorister som har som livsmål att mörda judar och förhoppningsvis dö martyrdöden?

Denna konflikt har pågått i hela mitt liv och det finns som jag ser det bara två sätt det hela kan sluta. Det ena alternativet som vore det önskvärda känns mer eller mindre ouppnåeligt.

Vi stannar där.

Om det är en naturlig konsekvens att civila palestinier dör så är det också en naturlig konsekvens att civila israeler dör pga att Israel har militära mål mitt bland civila.

Du har ingen förståelse för att palestinier vill skydda sig? Att de har rätt till självförsvar?

Palestinierna har aldrig fått möjligheten att leva i fred med israelerna. Man har ej fått erbjudandet att ha en egen stat. Man har ej fått erbjudandet att leva tillsammans med israelerna i gemensam statsbildning under lika villkor. Det enda man erbjudits är apartheid.
Citera
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikeairmax
Det är att förnekla situationen något enormt. Innan 1967 års gränser bombarderades Israel konstant av den jordanska armen och palestinska terrorister ifrån Västbanken. Ifrån Golan av syriskt artilleri. I söder hade man Gamal Nasser.

Man satt på en liten landremsa omöjlig att försvara. Man behövde den höga marken för att kunna överleva i regionen. På detta ingick arabländera, uppbackade av Soviet, i en militär koalition med syftet att förstöra Israel.

På arabisk tv vrålades om att mörda judarna och förstöra Israel. När Nasser slängde ut FN ur Sinai och blockerade Tiransundet för israeliska fartyg fick man nog, man kände sig crowded och slog till först. Resten är historia.

Jag vet inte om ni vänsterjihadister bara är okunniga, obildade eller hatar Israel så blint att ni förvränger vedertagen historia för er själva.

Det där är en israelisk lögn:

"General Dayan interrupted: ''Never mind that. After all, I know how at least 80 percent of the clashes there started. In my opinion, more than 80 percent, but let's talk about 80 percent. It went this way: We would send a tractor to plow some area where it wasn't possible to do anything, in the demilitarized area, and knew in advance that the Syrians would start to shoot. If they didn't shoot, we would tell the tractor to advance farther, until in the end the Syrians would get annoyed and shoot. And then we would use artillery and later the air force also, and that's how it was.''"

https://www.nytimes.com/1997/05/11/world/general-s-words-shed-a-new-light-on-the-golan.html?pagewanted=1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikeairmax

Tragiska nasse, de är världsledande i cybersecurity , cyberkrigsföring, programering och techindustrin.

att gå gratis patent är inte att vara ledande, det kallas för parasiter.
Citera
Medlem
Citat:

Påstådda oro kring antisemitismen? Hamas ledare instruerar folk i i live tv hur man ska skära halsen av alla judiska israeler. Du är vidrig!
Citera
2021-05-15, 15:52
Medlem
För Israels doktrin att sköta det själva

Israel förbjuder främmande makt i deras nation...ja även USA/FN som har erbjudit vara gräns polis så vart det nej

och kan förstå varför
1967 så försvann FN lika fort...när Egypten sa åt FN att flytta

Israel måste till slut sköta det själv..

De har redan välplanerade strategier om alla skulle vara emot de...

Men de kommer inte gå på knäna...Nord korea gör inte det och Israel knappast... de är väldigt uppfinningsrika...

Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Så varför har inte väst enats om en militär koalition mot Hamas, liksom 40 länder gjorde mot Afghanistan eller Irak?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in