2021-05-15, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
Missil får direktträff på flervåningshus i Sderot, israel.

video: https://streamable.com/fe6tfz

Jag ser lite svart rök bara?

Men med det så borde det iaf vara helt ok för Israel att beskjuta civila mål i Gaza, eller hur?
Citera
2021-05-15, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Hyperbeast kom upp från dina underjordiska tunnlar och svara på min fråga. Om du kan?

Vilken fråga? Menar du denna som du inte ens citerade mig i:

Citat:
Vi dra i bromsen? Syftar du på någon mer än dig? Seriös fråga ej raljans

Vad är det du vill ha svar på? Jag har tydligt skrivit var jag står och har varit principfast hela vägen. Intressant att du tycker att jag borde dra ned tempot före alla antisemiter och folkmördare här inne (anklagar inte dig). Men du har rätt till din åsikt
Citera
2021-05-15, 13:09
Medlem
Brinner ordentligt i Ashkelon, brinner överallt! hinner inte uploada LOL

video: https://streamable.com/vfvrul
Citera
2021-05-15, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jag ser lite svart rök bara?

Men med det så borde det iaf vara helt ok för Israel att beskjuta civila mål i Gaza, eller hur?

Har du kollat hans andra klipp där städer brinner och liknande?
"Staden brinner" - En soptunna brinner och kommer lite rök
"Missil slagit ut byggnad" - Lite rök synes
"Araber åker beväpnade i Israel och spelar musik" - Araber i sin by med andra araber
"Det regnar raketer över Israel" - Judar äter glass och skrattar högt när Iron Dome ger dom ett härligt fyrverkeri.

Banna trollet.
Citera
2021-05-15, 13:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Ang eld upphör. Eftersom det är och alltid varit Hamas som fört detta krig så ser jag absolut inte någon trovärdighet i dessa rykten då dessa fortfarande krigar. Om de varit intresserade av detta hade de slutat får då vet dem om att Israel slutar.

Verkar som Hamas tänker köra in det i kaklet, igen..

Antar att de fått det då de önskade, för detta kommer att stärka BiBi`s chanser att vara kvar. För han var ju på väg ut..
Citera
2021-05-15, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Vilken fråga? Menar du denna som du inte ens citerade mig i:

Vad är det du vill ha svar på? Jag har tydligt skrivit var jag står och har varit principfast hela vägen. Intressant att du tycker att jag borde dra ned tempot före alla antisemiter och folkmördare här inne (anklagar inte dig). Men du har rätt till din åsikt
Jo jag citerade dig jag skrev vi dra i bromsen? Så det blev övertydligt att jag syftade på dig. Och det vet du ju om. Du vet exakt vilken fråga jag vill ha svar på, gå tillbaka till det inlägget så ser du går inte missförstå utan vantolkning. Du är fortsatt galen nu skriver du att du inte anklagar mig för att vara pro folkmord fast det var exakt det du skrev ordagrannt. Har du helt gett upp?
Citera
2021-05-15, 13:16
Medlem
LjusetsFamns avatar
Blattarna som gifter sig med sina kusiner som vill ha tillbaka "sina"hus och sin mark kan inte ens ta tillbaka det.

Så länge man inte kan göra det så kommer man aldrig vinna. Skicka iväg era primitiva raketer, men Israel kommer inte lämna tillbaka någonting oavsett vad. Alltså har blattarna förlorat! Fy fan vad skönt.
Citera
2021-05-15, 13:16
Medlem
pinnpelle88s avatar
Även efter terroristerna hävdar att de skjuter ner Hamas robotar så slår många ner över hela terrorstaten Israel, bland annat ändå bort i Tel Aviv;

https://twitter.com/COUPSURE/status/1393519676857192449?s=20
Citera
2021-05-15, 13:17
Medlem
Om Hamas ringt USA så hade media blossat upp detta direkt.

Om ni inte har källa. Så posta Inget.
Sen om ni ser lite rök skriv inte ser det e en värsta eld.
För fan vi e inte som judar o ska överdriva och ljuga.

IKEA verkar brinna lite alt strax utanför.
I Israel då.

E ni alla taggade demo i Göteborg, Malmö o Stockholm?
Hoppas ni judar vågar visa er ute.
Men antar att ni sitter i synagogan med beväpnade vakter och polis som skydd..
Citera
2021-05-15, 13:17
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Går mycket rykten om att Hamas grundlurat befolkningen i Palestina.
Dom lurar befolkningen att mer än hälften av raketerna har landat i Israel och gjort stor skada.

Snacka om att skita i sitt folk och ständigt få dom dödade.
Tycker väldigt synd om barnen, ingen föds som en islamist. Alla föds som nyfikna barn redo för livet.
Synd att dessa mussar kraftigt begränsar sina barns möjligheter att lyckas i livet.

Tragiskt. Hjärntvättar dom sedan födsel.
Det positiva är att det är ett riktigt jävla fegt folkslag som flyr direkt det hettar till.
Flyr till hatade väst och krigar på internet, i svenska tryggheten.

Patetiskt folk och inte konstigt att dom förlorar alla krig.
Riktiga landsförrädare, flyr istället för att stanna och kriga för sin befolkning.
Går lite demonstrationer i Europas trygghet och sen tillbaka hem till tacos, netflix och ben jerry.
Medans erat folk dör som flugor. Ni borde skämmas.
Det går många rykten. Nu har ju befolkningen tillgång till internet med allt vad det innebär, så dom kan nog avgöra själva vad som händer
Citera
2021-05-15, 13:22
Medlem
pinnpelle88s avatar
https://twitter.com/COUPSURE/status/1393514566601121792?s=20

Busslaster med Palestinier som är påväg tillbaka till Palestina efter att ha varit fast i flyktingläger i Libanon (fördrivna från sina hem av terrorstaten Israel).
Citera
2021-05-15, 13:24
Medlem
Naturligtvis har båda sidor gjort hemska saker under denna konflikt, men proportionerna rimmar illa och det beror främst på skillnaden i Israel och Palestinas ekonomi. Då Israel har en större militärbudget än hela Palestinas BNP och teknik i världsklass kan de i princip göra vad de vill när de vill. Att Israel försöker spela offer när Gaza skjuter raketer är bara löjligt när de har Iron dome som genast plockar ner alla dessa raketer. Det är som en gigantisk mobbare i nian ger sig på en tanig tredjeklassare. Eller om någon kastar in en smällare på min balkong har jag då rätt att kasta en handgranat tillbaka?

Det som är riktigt sjukt är hur Israel under så många år har kommit undan med sina övergrepp. De har spelat väl på sin offerkofta efter andra världskriget och ingen har vågat göra motstånd. Att använda förintelsen som berättigande till trycka ner andra är den värsta formen av manipulation. De simpla försök Palestinierna har gjort med vad de har, har klassats (av Israel) som terrorism samtidigt som Palestinierna snällt fått se på när deras land har krympt mer och mer.

Huruvida man ska se på denna konflikt och vem som har rätt till ett eget land beror på hur rasistisk man är. Om alla länder skulle tillhöra det folk som bodde där för 3000 år sedan, skulle vi behöva rita om världskartan en hel del. Att inte säga att Palestinierna har åtminstone lika stor rätt till ett eget land är oerhört rasistiskt. Jag har sett personer som å ena sidan hatar att muslimer kommer till Sverige för att ta över och å andra sidan hyllar Israel för att göra samma sak. Men då pratar vi inte längre om Israel - Palestina konflikten utan om ren och skär rasism. Jag tycker synd om sådana människor, dömda till ett liv fyllt av hat istället för kärlek.

Israel har dock inte en tanke på en tvåstatslösning och har aldrig haft det. De har alltid motsatt sig allt arbete för en fredlig och rättvis lösning. Allt ifrån mordet på Folke Bernadotte till bojkott av diplomatiska lösningar och sin vän USA:s förmåga att lägga in veto mot allt som skulle kunna missgynna Israel det minsta.

Istället vill Israel ha ett betydligt större land ännu man redan har. Förutom olagliga ockupationer av Västbanken har man i historien visat på sin vilja att utöka landet. Bland annat genom annekteringen av Golanhöjderna som tillhör Syrien, samt när man attackerade Egypten och erövrade Sinaihalvön, som man dock senare fick ge tillbaka till Egypten.

138 stater har erkänt Palestina. Det kanske inte är särskilt oväntat att de stater som inte gjort det ofta har en historia av kolonialisering. USA, Kanada och Australien är utmärkta exempel där Européer har tagit över landet och i princip utrotat ursprungsinvånarna. UK, Frankrike, Spanien, Portugal är exempel på länder som har en historia av kolonier över hela världen och uppenbarligen tycker att detta är ok. Hade inte Israel haft hela världens ögon på sig är jag helt övertygad om att Palestinierna hade varit mer eller mindre utrotade. Åk till Jerusalem själva och se hur Israeler behandlar Palestinier när de tror att ingen ser. Och jämför med hur de behandlas när de upptäcker att turister är närvarande.

Och nej, jag är varken jude eller muslim och har heller inga vänner som är det. För mig handlar inte detta om religion, det handlar om orättvisa och människosyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in