2021-05-15, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Nej du länkade den som ett svar på när jag skrev om RIKTIG historia och hur palestinierna hamnade i dessa hem. Då svarar du "Så enkelt är det inte, hur fick dessa sina hem?" följt av att du ber mig lyssna på denna dynga. Så jo, i praktiken var detta i allra högsta grad din "källa".

Som svar på din egna historiebeskrivning, det finns fler. Men skit i det, jag har inte riktigt tid att debattera trams på Palestina/Israel-vis.

Man kan ju alltid ifrågasätta det juridiska spelet bakom men att så lättvindigt kalla det att ”nån domstol drar i lite trådar” är att kraftigt förenkla denna långdragna process.. som egentligen inte är helt och hållet avgjord heller?

Det finns iaf fler sidor av myntet, eller åtminstone åsikter om vad som är rätt eller fel här.
Citera
2021-05-15, 11:38
Medlem
vad är det dom krigar om?
Citera
2021-05-15, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Som svar på din egna historiebeskrivning, det finns fler. Men skit i det, jag har inte riktigt tid att debattera trams på Palestina/Israel-vis.

Man kan ju alltid ifrågasätta det juridiska spelet bakom men att så lättvindigt kalla det att ”nån domstol drar i lite trådar” är att kraftigt förenkla denna långdragna process.. som egentligen inte är helt och hållet avgjord heller?

Det finns iaf fler sidor av myntet, eller åtminstone åsikter om vad som är rätt eller fel här.

Det finns INGA FLER SIDOR. Palestinierna flyttade till dessa områden efter att ha hamnat på flykt för över 50 år sedan. Palestinska familjer äger husen lagligt och bodde där innan "Israeli Settlers" kom dit. Var i helvete är din källa på att det inte är så? Inte ens Israelerna förnekar att detta var palestinska områden. Detta är inte mina beskrivningar, det är verkligheten. Är du hög?

Herregud, låt mig hjälpa dig: Ha lite stake bara och säg att du inte gillar muslimer och att du inte har något emot folkmord om det sker på icke-vita. Var lite mer som dessa israeler och säg det öppet. Stå för folkmordet bara.
Citera
2021-05-15, 11:39
Medlem
🔴 israeli researcher: “Despite the assassinations and destruction in Gaza, Hamas has the upper hand, because it has achieved goals that it boasted about, by launching rockets towards Jerusalem, and turning itself in the eyes of the Palestinians as defender of Al-Aqsa. We will not be able to beat Hamas. "

🔴 israeli media confirmed the hospitalization of 19 zionists after last night's missile attacks on Beersheba
Citera
2021-05-15, 11:39
Medlem
Alla ni araber härinne som hetsar upp er för denna konflikt och vill att Israel ska förintas och så vidare. Som jublar över när terroristerna i Gaza lyckas träffa civila israeler med sina raketer. Tycker ni inte att det är patetiskt att sitta här i sosse-Sverige och sprida er dynga på avstånd? Åk ner och kriga då om ert hat är så stort. Riktiga töntar är ni.
Senast redigerad av Lampadusaaa 2021-05-15 kl. 11:42.
Citera
2021-05-15, 11:41
Medlem
Palestinska motståndsrörelsen har påbörjat sina operationer inom Israel. Många israeliska affärer nerbrända.

video: https://streamable.com/35hvjh

Palestinier sätter eld på Knesset terroristers bilar.

https://t.me/israel_wc/3826
Citera
2021-05-15, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Det finns INGA FLER SIDOR. Palestinierna flyttade till dessa områden efter att ha hamnat på flykt för över 50 år sedan. Palestinska familjer äger husen lagligt och bodde där innan "Israeli Settlers" kom dit. Var i helvete är din källa på att det inte är så? Inte ens Israelerna förnekar att detta var palestinska områden.

Herregud, låt mig hjälpa dig: Ha lite stake bara och säg att du inte gillar muslimer och att du inte har något emot folkmord om det sker på icke-vita. Var lite mer som dessa israeler och säg det öppet. Stå för folkmordet bara.

Du tycker alltså att några vräkta palestinier rättfärdigar att jihadister skickar iväg över 2000 raketer mot civila mål i Israel?
Det är väl snarare där skon klämmer och varför Palestinierna ser ut att långsamt utrota sig själva med god hjälp av terror-regimen i Iran.

Lycka till.
Citera
2021-05-15, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lampadusaaa
Alla ni araber härinne som hetsar upp er för denna konflikt och vill att Israel ska förintas och så vidare. Som jublar över när terroristerna i Gaza lyckas träffa civila israeler med sina raketer. Tycker ni inte att det är patetiskt att sitta här i sosse-Sverige och sprida er dynga på avstånd? Åk ner och kriga då om ert hat är så stort. Riktiga töntar är ni.

varför åker du inte ner till israel och krigar för zionister? istället för shilla för dom på ett forum?
Citera
2021-05-15, 11:49
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dismisswall
Tycker detta räcker som källa. Från BBC.

Hamas styr Gaza, dem är valda till att leda regionen av Palestina.

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-13331522

Stödjer ni Hamas så stödjer ni utrotningen av Israel.
Om ni tycker det är bra, visst, fortsätt då stödja en terrororganisation. Men jag tror många som lägger upp bilder, flaggor osv med Palestina inte har förstått vad det är man stödjer.
Det där stod i charten från 1988, den paragrafen tog man bort när man blev folkvalda 2006, samtidigt som Hamas inte längre är någon militia, Hamas är den politiska grenen och Al-Qassam är deras väpnade del, som Sinn Fein och IRA, men det vanliga verkar vara att blanda ihop dessa., chartern formulerades ytterligare 2017.
Längre tillbaks i tråden runt 2014 så finns det djupgående information och debunking gällande detta ämne.

Hamas drops call for destruction of Israel from manifesto 2006
Citat:
Hamas has dropped its call for the destruction of Israel from its manifesto for the Palestinian parliamentary election in a fortnight, a move that brings the group closer to the mainstream Palestinian position of building a state within the boundaries of the occupied territories.

The manifesto makes no mention of the destruction of the Jewish state and instead takes a more ambiguous position by saying that Hamas had decided to compete in the elections because it would contribute to "the establishment of an independent state whose capital is Jerusalem".
https://www.theguardian.com/world/2006/jan/12/israel

Hamas presents new charter accepting a Palestine based on 1967 borders 2017
Citat:
Hamas has unveiled a new political programme softening its stance on Israel by accepting the idea of a Palestinian state in territories occupied by Israel in the six-day war of 1967.

“Hamas affirms that its conflict is with the Zionist project not with the Jews because of their religion. Hamas does not wage a struggle against the Jews because they are Jewish but wages a struggle against the Zionists who occupy Palestine
https://www.theguardian.com/world/2017/may/01/hamas-new-charter-palestine-israel-1967-borders
Citera
2021-05-15, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Du tycker alltså att några vräkta palestinier rättfärdigar att jihadister skickar iväg över 2000 raketer mot civila mål i Israel?
Det är väl snarare där skon klämmer och varför Palestinierna ser ut att långsamt utrota sig själva med god hjälp av terror-regimen i Iran.

Lycka till.

WOW!

Jag älskar hur fega ni konservativa är. Flyttar mållinjen hela tiden och gömmer er. Jag stödjer inte terrorism på någon av sidorna skiter fullständigt i Hamas, dessa kan dra åt helvete. Men till skillnad från folk som du så kan jag tänka lite längre och se en konflikt för vad den är. Ännu en gång bevisar du min poäng. Fortsätt gömma dig.
Citera
2021-05-15, 11:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oasble
"Hamas attacker mer avancerade – men långt ifrån Israels supermissiler"
Så för att Israel har kraftfullare försvarsmissiler måste Palestina få hjälp med mera avancerade attackraketer, eller?
Utan Iron Dome hade stora delar av Israel nu legat i ruiner.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GakkmJ/hamas-attacker-mer-avancerade--men-langt-ifran-israels-supermissiler

Skall säga att jag undviker nordisk media, egentligen under det mesta när det kommer till något "utrikes". Syns "Sky news" har en mer balanserad rapportering. Finns även några intressanta video-snuttar : https://news.sky.com/story/ten-civilians-killed-in-israeli-air-strike-on-gaza-as-palestinian-militants-fire-salvo-of-rockets-ba ck-12306747
Citera
2021-05-15, 11:53
Medlem
israel har förvandlats till ett avlopp

video: https://streamable.com/wi3vbv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in