Citat:
Ursprungligen postat av
Tystnad
En annan grej som inte tagits upp här ser jag.... vissa kreditkort ger bonuspoäng för varje köp, i mitt fall ger dessa poäng köp i aktierfond av Banken.
Kanske inte jättefördelaktigt men är ju i alla fall något "får tillbaka" som kund.
Avgiftsfria kort? som någon nämnde, finns dessa verkligen?
alla verkar ju ta betalt, eller kommer göra det efter ett tag.
Bensinkorten OKQ8 och Preem har jag och de är avgiftsfria så länge man betalar räkningen i slutet av månaden, tillhör du de som inte har e-faktura så kostar pappersfakturan 40kr typ..
Cashback på 0,5% på alla köp förutom hos konkurrerande bensinbolag, inte mycket men alltid något.
Man kan handla allt från drycker från systembolaget till plastskräp från wish med dem.
Klarna skall också vara avgiftsfri och har inte avgift på utlandsköp, dock har jag inte kortet själv så det får någon annan svara på