2021-05-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperbeast
Har du överhuvudtaget koll på historia här? Detta är mycket välkänt.

Palestinierna fick flytta efter att ha blivit utsparkade från sina av just Israel i kriget. FN tillsammans med ett flertal grannländer valde att bygga dessa åt palestinierna på flykt så att man fick en ny plats att bo på. På den tiden var detta en öken i princip. Palestinierna gav upp sina hem som Israel roffade åt sig.

Nu, Massa år senare har israel expanderat hela vägen hit och vill ha dessa hem också. Läs på lite.

Jag vet hur det ser ut, kanske misstog dig för nån av gaphalsarna i tråden. Bra så.

Jag menar inte att ta någon sida i just denna fråga men många verkar ha en grund förståelse för vad som händer och varför.
Det har trätts om dessa bosättningar i många år, det är ingen blixt från klar himmel som många tror.
Citera
2021-05-15, 11:08
Medlem
Citat:
Det är verkligen skräpmaterial idioten länkade till. Tänk att detta var hans svar när jag länkade till riktiga historiska händelser.

Men det säger mycket om användaren som tror att detta är en källa.

Jag förklarade varför jag länkade den och att det var en partsinlaga, ingenstans skrev jag att det var en källa?

Tragiskt att du inte ens läser vad som skrivs, inte undra på att det svingas vilt i Mellanöstern.
Citera
2021-05-15, 11:08
Medlem
Citat:

Inlägg som dessa visar verkligen den låga nivån här inne...

Israel och USA sitter som redo och bara önskar en attack. USA har aldrig stött på ett krig man inte vill stödja och Israel tjänar på att spela offer.

Saudiarabien och Israel är i praktiken allierade och båda är riktigt bra vänner med USA. Dessa kommer aldrig någonsin kriga med varandra. Tror du resterande arabländer är intresserade av ett krig bara så?

Och om nu arabländerna hade anfallit Israel:
Då hade en pajas som du bara kommit in hit och klagat på att araberna är barbarer och att Israel måste försvara sig.

Jasså?? Jag som trodde det fanns 5 länder i MÖ som var stenrika och kan köpa vapen av tex Kina/Indien/Ryssland men happ det passar sig väl bara o kriga mot såna som inte gör motstånd. Undrar var koranen säger om det.
Citera
2021-05-15, 11:09
Avslutad
Tycker detta räcker som källa. Från BBC.

Hamas styr Gaza, dem är valda till att leda regionen av Palestina.

Citat:
Hamas is the largest of several Palestinian militant Islamist groups.

Its name is an Arabic acronym for the Islamic Resistance Movement, originating as it did in 1987 after the beginning of the first Palestinian intifada, or uprising, against Israel's occupation of the West Bank and Gaza Strip. Under its charter, it is committed to the destruction of Israel.

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-13331522

Stödjer ni Hamas så stödjer ni utrotningen av Israel.
Om ni tycker det är bra, visst, fortsätt då stödja en terrororganisation. Men jag tror många som lägger upp bilder, flaggor osv med Palestina inte har förstått vad det är man stödjer.
Citera
2021-05-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miche040
Jasså?? Jag som trodde det fanns 5 länder i MÖ som var stenrika och kan köpa vapen av tex Kina/Indien/Ryssland men happ det passar sig väl bara o kriga mot såna som inte gör motstånd. Undrar var koranen säger om det.

Du svarade inte ens på något... Du bara reflekterade över något helt annat. Vad i...? Du kanske är en bot trotts allt.
Citera
2021-05-15, 11:11
Medlem
Retoriken hos utrikesministern på TV4 nyss: Hon kallar Israels rätt till försvar av sitt land och sitt folk för: svarsVÅLD . Denna sinnessjukt obalanserade syn på parterna genomsyrar hela konflikten. Jag förtydligar: Terrorgruppen Hamas ANGRIPER Israel och Israel FÖRSVARAR sig.
Citera
2021-05-15, 11:12
Medlem
"Hamas attacker mer avancerade – men långt ifrån Israels supermissiler"
Så för att Israel har kraftfullare försvarsmissiler måste Palestina få hjälp med mera avancerade attackraketer, eller?
Utan Iron Dome hade stora delar av Israel nu legat i ruiner.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GakkmJ/hamas-attacker-mer-avancerade--men-langt-ifran-israels-supermissiler
Citera
2021-05-15, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jag förklarade varför jag länkade den och att det var en partsinlaga, ingenstans skrev jag att det var en källa?

Tragiskt att du inte ens läser vad som skrivs, inte undra på att det svingas vilt i Mellanöstern.

Nej du länkade den som ett svar på när jag skrev om RIKTIG historia och hur palestinierna hamnade i dessa hem. Då svarar du "Så enkelt är det inte, hur fick dessa sina hem?" följt av att du ber mig lyssna på denna dynga. Så jo, i praktiken var detta i allra högsta grad din "källa".
Citera
2021-05-15, 11:13
Medlem
Citat:
Du svarade inte ens på något... Du bara reflekterade över något helt annat. Vad i...? Du kanske är en bot trotts allt.

Vad ska jag svara på? Dina ursäkter? Är inte intresserad. Du känner väl vart vinden blåser förutom om något är i vägen förstås 😃
Citera
2021-05-15, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Israel ville vräka palestinska familjer och de stoppade muslimer som åkte buss från Israel till moskén i Jerusalem. Israels terror mot palestinierna tar ju aldrig slut. Det var det som satte igång våldet den här gången.

Nej, hamas sköt raketer, det var den första våldshandlingen. Hamas satte igång våldet.
Citera
2021-05-15, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oasble
Retoriken hos utrikesministern på TV4 nyss: Hon kallar Israels rätt till försvar av sitt land och sitt folk för: svarsVÅLD . Denna sinnessjukt obalanserade syn på parterna genomsyrar hela konflikten. Jag förtydligar: Terrorgruppen Hamas ANGRIPER Israel och Israel FÖRSVARAR sig.

Att ockupera ett land och dess befolkning emot FN resolution 242 är EJ en defensiv position.
Citera
2021-05-15, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oasble
"Hamas attacker mer avancerade – men långt ifrån Israels supermissiler"
Så för att Israel har kraftfullare försvarsmissiler måste Palestina få hjälp med mera avancerade attackraketer, eller?
Utan Iron Dome hade stora delar av Israel nu legat i ruiner.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GakkmJ/hamas-attacker-mer-avancerade--men-langt-ifran-israels-supermissiler

det gör dom redan video: https://streamable.com/4wrqil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in