2021-05-15, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vulket bullshit, etnisk rensning?
Det bor mängder av araber i israel, tror du man hade tillåtit judar bo i mekka??

Oj, här har någon svalt hela IDF saften. Om du inte anser att apartheid situationen som råder i Gaza och Israels kontinuerliga annektering som en systematisk rensning av det palestinska folket då är du bara lost.
Citera
2021-05-15, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, tvärtom, det här är omskakande. Israel måste stoppas.
Kan du se något problem med om alla länder du räknade upp kastar sig över Israel? Israeliska atombomber? USA? Något?
Senast redigerad av TrazanSatansson 2021-05-15 kl. 10:54.
Citera
2021-05-15, 10:53
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
That sir.., that's a matter of opinion..

När det är sagt så tror jag en stor förlorare i detta är befolkningen i de städerna, där man har mer levt "sida vid sida". Har ju varit sammandrabbningar där.

Blir nog svårare i framtiden att lita på varandra.
Israel ville vräka palestinska familjer och de stoppade muslimer som åkte buss från Israel till moskén i Jerusalem. Israels terror mot palestinierna tar ju aldrig slut. Det var det som satte igång våldet den här gången.
Citera
2021-05-15, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Riktigt så enkelt är det ju inte, varifrån fick dessa palestinier bostäderna från öht? Hur ser det ut juridiskt osv.

Prova att lyssna på podden jag länkade till, den berättar kanske inte riktigt vad du vill höra men ändå..

Vad fan är det för jävla skräp du länkar till?

Jag håller mig till FN som källa tack. Du har en jävla Podcast med knappt några views som vilken idiot som helst kan göra i sitt garage. Finns inget att försvara här, Israel bryter mot internationell lag och brott mot mänskligheten.
Senast redigerad av hyperbeast 2021-05-15 kl. 10:56.
Citera
2021-05-15, 10:54
Medlem
Är det bara jag som undrar var alla andra muslimska länder är? Så mycket hets o hat mot Europa men när dem blir attackerade av Israel så finns inte jihad eller motstånd alls?!?
Citera
2021-05-15, 10:56
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Kan du se något problem med om alla länder du räknade upp kastar sig över Israel? Israeliska atombomber? USA? Något?
Självklart. Men hur mycket skall palestinierna uppoffra sig för terrorstaten Israel?
Citera
2021-05-15, 10:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Säg det till Palestinierna efter att de, sedan 1946 ENDAST förlorat sina hem och land "öj fan lugna er nu araber, från och med nu är det ruta 1, forgive and forget bro??"

Du är ett shill som är lika uppenbar som AIPACs roll över USAs utrikespolitik.

https://files.catbox.moe/scltyf.jpg

Syns du skall se på en doku om Jugoslavien, och kriget där. Det gjordes klart för alla parter under förhandlingarna : -Kom inte och dra upp något om det Osmanska riket, Österrike-Ungern, etc, bla-bla, m.m..

För då blir det inget, och det är bara bullshit (sades rent ut!). Och då lämnar vi dessa förhandligar.

När detta gick in i huvudet på inblandade, så fick man det till. Det blev långt ifrån perfekt, men det fungerar.

Med din inställning kommer det bara att flyta mer död, och inget blir löst.
Citera
2021-05-15, 10:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Självklart. Men hur mycket skall palestinierna uppoffra sig för terrorstaten Israel?
Om priset för denna uppoffring är ett tredje världskrig så anser jag att palestinierna gott kan ansöka om medborgarskap i Jordanien först. Det tycker nog du också när det kommer till kritan, du verkar inte vilja förstå hur ett världskrig påverkar din komfortzon.
Citera
2021-05-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miche040
Är det bara jag som undrar var alla andra muslimska länder är? Så mycket hets o hat mot Europa men när dem blir attackerade av Israel så finns inte jihad eller motstånd alls?!?

Inlägg som dessa visar verkligen den låga nivån här inne...

Israel och USA sitter som redo och bara önskar en attack. USA har aldrig stött på ett krig man inte vill stödja och Israel tjänar på att spela offer.

Saudiarabien och Israel är i praktiken allierade och båda är riktigt bra vänner med USA. Dessa kommer aldrig någonsin kriga med varandra. Tror du resterande arabländer är intresserade av ett krig bara så?

Och om nu arabländerna hade anfallit Israel:
Då hade en pajas som du bara kommit in hit och klagat på att araberna är barbarer och att Israel måste försvara sig.
Citera
2021-05-15, 11:00
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Syns du skall se på en doku om Jugoslavien, och kriget där. Det gjordes klart för alla parter under förhandlingarna : -Kom inte och dra upp något om det Osmanska riket, Österrike-Ungern, etc, bla-bla, m.m..

För då blir det inget, och det är bara bullshit (sades rent ut!). Och då lämnar vi dessa förhandligar.

När detta gick in i huvudet på inblandade, så fick man det till. Det blev långt ifrån perfekt, men det fungerar.

Med din inställning kommer det bara att flyta mer död, och inget blir löst.

Vad fan har Jugoslavien att göra med hur Israel ENDAST tagit mer och mer land från Palestinierna sedan 1946? Håll dig till ämnet din kringlandes jude.

https://files.catbox.moe/scltyf.jpg
Citera
2021-05-15, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Helt klart är det väldigt problematiskt att även civila grupperingar strider på gatorna mitt i det hela.

Många här tror ju att Hamas har rätt att skicka ett par tusen raketer mot Israel pga av att några palestinier blivit fördrivna från sina hem men riktigt så enkelt är det ju såklart inte.

Ronie Berggren har gjort ett podd-avsnitt där han intervjuar Martin Blecher om saken. Inser att det ger en viss sidas syn på saken men det ger iaf lite mer färg på vad som egentligen händer och den är så lättlyssnad att t.o.m. de mest eftersatta nazisterna, islamisterna och flum-kommunisterna i tråden kan förstå vad som sägs.

https://play.acast.com/s/amerikanskanyhetsanalyser/tag%3Asoundcloud%2C2010%3Atracks%2F1048584475

En new-born-kristen intervjuar en ordforande i vanskapsfobundet Sverige Israel. Battre kan du inte. Gno
Citera
2021-05-15, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
En new-born-kristen intervjuar en ordforande i vanskapsfobundet Sverige Israel. Battre kan du inte. Gno

Det är verkligen skräpmaterial idioten länkade till. Tänk att detta var hans svar när jag länkade till riktiga historiska händelser.

Men det säger mycket om användaren som tror att detta är en källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in