2021-05-14, 22:46
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det som kan tolkes som kontroll, er ektepakten. Nå vet vi at det sannsynligvis var helt andre årsaker skjevfordelingen. AEH kunne ha valgt å bryte ut av ekteskapet. Jeg hadde unger på videregående skole på denne tiden. Mange var barn fra havarerte ekteskap. De flyttet til nye boliger. Noen foreldre måtte få kommunale boliglån, men ingen bodde på gaten.
AEH skrev under kontrakten med åpne øyne. Og nå skjønner vi hvorfor hun ba om tilgivelse.
Misforstå meg rett: Jeg fordømmer ikke AEH. Mange kan la seg lede ut i fristelse. Den bedratte kan tilgi, men det kan skape et sår, et sår som kan bruke lang tid på å gro.
Og for alt vi vet; det kan faktisk ha vært TH som har vært den tålmodige. Både i forhold til utroskap og hennes rusavhengighet.
Og jeg er enig med Floriss, jeg tror de var veldig glad i hverandre. Hvorfor skulle AEH ellers håpe på å feire 50-års bryllupsdag? Hadde hun en pistol mot tinningen, da hun skrev denne hilsenen?

Kontroll...

AEH fikk påpakk, for "å bruke penger på noe bare til seg selv".

Alt som har kommet frem om ekteparet, hjemmelivet, barna, alt bærer et tydelig preg av kontroll, stålkontroll, fra far.

Selvfølgelig håpet AEH på å få feire 50 års bryllupsdag.

Jeg har nevnt det før, men fam. Hagen er nesten en blåkopi av min familie, fødselsår på foreldre, barn og alt.

Mine foreldre var gift i 50 år i år.

De har bodd i forskjellige etasjer i huset i hvert fall de siste 20 årene, hvert sitt soverom, krangler så busta fyker hver gang de oppholder seg i samme område, men "holder fasaden" utad og når de en sjelden gang må være sosiale med familie.

Moren min har snakket om i flere måneder, helt siden i fjor, at nå skal de snart ha 50 års bryllupsdag. Hun vil feire.
I det minste med nærmeste familie, men gubben har sagt nei. Han vil ikke.

Så da blir det ikke feiring. Basta.

De hadde bryllupsdag i påsken, og min mor bakte en liten kake, og vi barna, vi som fremdeles lever i hvert fall, kom på besøk, og vi hadde det ganske koselig. Med vår mor.

Siste ord er dog fremdeles ikke sagt, så det kan fremdeles hende det blir en liten sammenkomst i sommer, med familie, men det er i hvert fall ikke på grunn av vår far.

Selv om det ekteskapet har vært dødt og begravet, minst så lenge jeg har levd. Selvfølgelig gjør det fremdeles vondt at ektemaken ikke vil feire bryllupsdag.
Citera
2021-05-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Kontroll...

Alt som har kommet frem om ekteparet, hjemmelivet, barna, alt bærer et tydelig preg av kontroll, stålkontroll, fra far.

Jeg har nevnt det før, men fam. Hagen er nesten en blåkopi av min familie, fødselsår på foreldre, barn og alt.

De har bodd i forskjellige etasjer i huset i hvert fall de siste 20 årene, hvert sitt soverom, krangler så busta fyker hver gang de oppholder seg i samme område, men "holder fasaden" utad og når de en sjelden gang må være sosiale med familie.

Moren min har snakket om i flere måneder, helt siden i fjor, at nå skal de snart ha 50 års bryllupsdag. Hun vil feire.

De hadde bryllupsdag i påsken, og min mor bakte en liten kake, og vi barna, vi som fremdeles lever i hvert fall, kom på besøk, og vi hadde det ganske koselig. Med vår mor.

Siste ord er dog fremdeles ikke sagt, så det kan fremdeles hende det blir en liten sammenkomst i sommer, med familie, men det er i hvert fall ikke på grunn av vår far.

Selv om det ekteskapet har vært dødt og begravet, minst så lenge jeg har levd. Selvfølgelig gjør det fremdeles vondt at ektemaken ikke vil feire bryllupsdag.

Bland nå ikke din dysfunksjonelle familie med en annen familie du TROR er dysfunksjonell! Dine oppfatninger preges av dine traumer og sår, det er ikke alle andres problem.
Citera
2021-05-14, 22:50
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Bland nå ikke din dysfunksjonelle familie med en annen familie du TROR er dysfunksjonell! Dine oppfatninger preges av dine traumer og sår, det er ikke alle andres problem.

Er det ikke nettopp slik man er i stand til å se slike ting..?

Edit: Og det trengs vel ikke tidligere erfaring for å se at denne familien er dysfunksjonell.
Det er åpenbart for alle, det er bare tydeligere for enkelte av oss.
Senast redigerad av Niffy 2021-05-14 kl. 22:52.
Citera
2021-05-14, 22:52
Medlem
Citat:
Er det ikke nettopp slik man er i stand til å se slike ting..?

Nei, man blir farget og projiserer egne problemer over til alle andre.
Citera
2021-05-14, 22:54
Medlem
Citat:
Selvfølgelig passer det ikke inn, det er problemet.

Ikke minst, det er også mest sannsynlig resultatet av en sånn personlighet som selvutnevnt overhode i familien.

Dette får meg til å tenke de som peker ut voldtektsofferet som den skyldige. Hvis din partner jobber døgnet rundt, og hen forsømmer deg, er det likevel hen som er offeret, hvis du er utro.
Og hvis TEH har fått psykiske problemer, kan det, hvis det skyldes ting i oppveksten, skyldes at faren var fraværende.
I lange perioder jobbet han 12-15 timer hver dag. Slik sett forsømte han kone og barn, men dette var en annen tid.
Kvinnene hadde hovedansvaret for barn og hjem. Mye har blitt bedre, men ansvarsforholdet er nok fortsatt skjevt.
Eventuelle psykiske problemer kan også skyldes nysgjerrighet på rusmidler. Mange som debuterer tidlig, har problemer på hjemmebane og skole, men langtfra alle. Og det ser ut til at søstrene fungerer greit.
Hvis TEH har et rusproblem, kan man heller ikke se bort fra det kan være genetisk.
Citera
2021-05-14, 22:54
Medlem
Citat:
Nei, man blir farget og projiserer egne problemer over til alle andre.

Det samme kan man si om man er oppvokst i en happy family.
Citera
2021-05-14, 22:56
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det samme kan man si om man er oppvokst i en happy family.

Det er noe som heter at "man ser det ikke før man tror det".
Citera
2021-05-14, 22:58
Medlem
Citat:
Jeg har aldri tatt side i saken, faktisk har jeg sagt at om TH faktisk er skyldig så skal jeg være den første til å innrømme at jeg tok feil.

Men det er et problem med denne ensidige demoniseringen her, man trenger en motvekt. Derfor setter jeg pris på andre intelligente sjeler som Hellsculls og OleStoltenberg, ingenting er så ensidig som det har blitt fremstilt som her inne.

Dessverre er ting mye, mye verre enn du noen gang har vært i nærheten av å tro. Hvis du ikke liker ensidighet, så må det også veies opp mot dem som har et annet syn på TH enn din forherligelse av fyren. Og de bare antyder vagt hvordan AE har hatt det. Sannheten er nok ikke så vakker.
Citera
2021-05-14, 23:04
Medlem
Citat:
Kontroll...

"AEH fikk påpakk, for "å bruke penger på noe bare til seg selv"."
Dette er løsrevne sitater fra lekkasjer fra politiet. Jeg tar dette med en bøtte salt. Det kan stemme, men andre kan ha en helt annen oppfatning. Og de blir heller ikke spurt av media.
Trist å lese om dine foreldre. Hvordan er de stand til å drive dette skuespillet? Det er jo hykleri av en annen verden?
Citera
2021-05-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Dessverre er ting mye, mye verre enn du noen gang har vært i nærheten av å tro. Hvis du ikke liker ensidighet, så må det også veies opp mot dem som har et annet syn på TH enn din forherligelse av fyren. Og de bare antyder vagt hvordan AE har hatt det. Sannheten er nok ikke så vakker.

AEH er selvfølgelig offeret her, det skal ingen glemme.

Men TH har kanskje vært gift med en kvinne som drakk mye (?) og som muligens har vært utro. Det er ingen enkel sak, de fleste hadde tatt hatten og gått for lenge siden. Meg selv inkludert. Jeg forherliger ingen, jeg balanserer bare bildet litt.
Citera
2021-05-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Dessverre er ting mye, mye verre enn du noen gang har vært i nærheten av å tro.

Og kildene dine er hva?
Citera
2021-05-14, 23:07
Medlem
Citat:
AEH er selvfølgelig offeret her, det skal ingen glemme.

Men TH har kanskje vært gift med en kvinne som drakk mye (?) og som muligens har vært utro. Det er ingen enkel sak, de fleste hadde tatt hatten og gått for lenge siden. Meg selv inkludert. Jeg forherliger ingen, jeg balanserer bare bildet litt.

Hvordan kan du balansere et bilde der du bare kjenner bruddstykkene?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in