2021-05-14, 22:37
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghandi
Jag har frågat detta innan. Någon som vet.
Är ju Banijay/meter som producerar BB för tv4. Vad jag tyckte mig läsa sist var att det var Banijay som hade rättigheterna till BB i sverige och då har tv4 köpt rätten att sända det i sverige av dom...
Men huvudrättigheterna har väl det holländska bolaget. Och DOM borde få veta hur tv4 förstör och sänder deras koncept.
massa cencur, inga riktiga bb dagliga avsnitt utan studioavsnitt med korta glimtar från huset.
Sen lägger dom till "bara huset" när tittarna klagar på upplägget. Men det är ju exakt samma som dagliga avsnitten bara utan studiopratet... helt meningslöst.
veckofinalerna interagerar bara med huset få minuter sammanlagt o alltid samma sak samma frågor.
Dom utröstade stressas ut o man får ingen DIREKT intervjuv med dom utan tv4 sänder den redigerade versionen dagen efter. Kolla på ex Adrians intervjuv den var sönderredigerad och tillrättalagd.
Dom fattar fattar inte att det riktiga BB är 24/ live & INTE dags avsnitten.
dagsavsnitten är bara tävlingar o fest. Man får inte lära känna deltagarna och se små sekvenser som SKULLE varit med som alla talar om i huset o räknar med är med...
O detta året sket dom i att producera själva o lät deltagarna göra allt jobb åt dom mycket. Dom gör egna tävlingar hela tiden....

Ja, den här saft-och-bullar versionen borde inte få använda namnet "Big Brother". Det är falsk marknadsföring tycker jag.
Skulle vara intressant att höra vad det holländska bolaget (någon som vet vad det heter?) skulle säga om de fick se lite av den svenska totalförstörda versionen.

MVH/Gnomegirl.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
Ja ändå har du ju bara petat lite på toppen av isberget som är Tv4/Meters enorma försummelse av BB I två jävla tragiska säsonger!
Men frågan är ju om det holländska moderbolaget vet/bryr sig om hur deras program vanvårdas och körs i botten i Sverige?

Nån typ av kontraktsbrott borde det ju räknas som?

Skriv till dom och informera. Något har ju hänt. Sitter och kollar just nu på Hanna Widerstedt säsongen som också TV4 hade hand om. Men det är ju som natt och dag jämfört med nu. Dom skulle ju aldrig ha en Jackass vecka nu förtiden. Ha en matbudget eller till och med dra in maten när dom missköter sig, skulle aldrig nånsin ske idag. För då klagar väl kärringarna på Instagram
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
Ja ändå har du ju bara petat lite på toppen av isberget som är Tv4/Meters enorma försummelse av BB I två jävla tragiska säsonger!
Men frågan är ju om det holländska moderbolaget vet/bryr sig om hur deras program vanvårdas och körs i botten i Sverige?

Nån typ av kontraktsbrott borde det ju räknas som?

ja som med alla program så finns det kontrakt som beskriver hur det ska se ut och vad som får användas i det och upplägget. Det brukar vara ganska så strikt, inget man bara ändrar som man vill. Det är ju deras rättigheter och dom vill inte se dåliga ut inför alla som ser det. Menar då inte vanliga tittare.
2021-05-14, 22:38
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Håller med dig Ridne👍 Mycket roligare att se och bedöma dom nyktra, därför ser jag inte festerna.

Samma här.. festerna är oerhört avslagna. Tror de är trötta på att festa.. roligare när de hänger utan sprit.
2021-05-14, 22:38
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilurenMiluren
Sant. Men tänk på att inga Peddofans röstar på Simon i en final. Tror däremot många hade röstat på Emelie/Madde ist för Simon i en final.

Pedram och hans fans bryr sig varken nu eller senare i hur det går för Simon så det gör ingen skillnad så Pedram kan åka hem på Måndag! Simon har sina fans, Ponne antar jag, Luis och några till som jag hoppas hjälper honom isf.
2021-05-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Jag föredrar Madde framför Peddot alla dagar i veckan. Hon har åtminstone hjärtat på rätta stället och är go. Peddot, not so much :P Skulle verkligen inte stå ut med hans hybris om han lyckas slå ut Madde där så många andra misslyckats. Han skulle gå runt och brösta med gamnacken och skrika "SÄG TILL DOOOOM!" hela veckan

Uffff!!! Låt det inte ske!! Kommer rösta på Madde!
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IknewIT
Dagens avsnitt.
Inte ett ljud om Simons opassande beteende och tillsägningar från produktionen.
Inte ett ljud om att han har alkoholförbud för han inte kan hantera det.
Inte ett ljud om hur han betedde sig igår pga det förbudet.

Också, Nardos har aldrig varit min favorit, även om hon ibland kan vara lite underhållande och ibland har visat tendenser till att faktiskt ta till sig och lära av de andra i huset.
Men de senaste dagarna har hon varit i princip outhärdlig. 100% egenfokus, och ett konstant jäkla skrikande rakt ut. Hon har tagit ett stort kliv bakåt sista tiden.

Du behöver inte vara orolig. Jag kan sätta min högra skinkhalva på att Dikmen kommer göra ett lååååååångt inslag om Simons tjurighet under veckan och då kommer antagligen allt som inte kom med i programmet klippas ihop till en avhyvling utan dess like i hans domstol.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IknewIT
Var är Nardos? Inte sett henne på länge nu.
Sover! Om hon inte lämnat (hoppas)
2021-05-14, 22:40
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Ja, den här saft-och-bullar versionen borde inte få använda namnet "Big Brother". Det är falsk marknadsföring tycker jag.
Skulle vara intressant att höra vad det holländska bolaget (någon som vet vad det heter?) skulle säga om de fick se lite av den svenska totalförstörda versionen.

MVH/Gnomegirl.
Jag är säker att dom har sett haveriet!ingen annan skulle tolerera detta !
2021-05-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Har absolut inget emot Pedram, har inte haft. Han är inte så underhållande men förstår inte allt hat han får.

Jag kommer rösta kvar honom.
Förstår inte heller.
2021-05-14, 22:41
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Skriv till dom och informera. Något har ju hänt. Sitter och kollar just nu på Hanna Widerstedt säsongen som också TV4 hade hand om. Men det är ju som natt och dag jämfört med nu. Dom skulle ju aldrig ha en Jackass vecka nu förtiden. Ha en matbudget eller till och med dra in maten när dom missköter sig, skulle aldrig nånsin ske idag. För då klagar väl kärringarna på Instagram

För att inte tala om de lättkränkta, söndercurlade deltagarna. Vilken gråtfest det skulle bli.

MVH/Gnomegirl.
2021-05-14, 22:43
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Jag är kluven. Madde har fått min röst totalt 3 ggr nu tror jag. Men jag dras lite till att rösta Emelie ändå. Jag uppskattar en tjej med huvudet på skaft och det har Emelie. Sen tycker jag också att det är lite uppfriskande med nån som inte ler och gör sig till utan är som hon är, på gott och ont.
Men det stör mig samtidigt att Madde blir ett enkelt offer för dom andra och jag tror att det beror på 2 saker: att dom vet att hon inte ställer till ett h-vete (som vissa andra) och för att alla där inne tror att de har bäst chans att vinna mot henne om de skulle bli tvungna att sitta mot henne. Och mest därför vill jag lägga min jävla röst på Madde. För att visa dom där fega fitt**na där inne.

Jag håller med dig, Emelie är genuin och är inte påklistrad och fjäskar inte för andra.

Madde har visat sån respekt och förståelse till de andra i samband med nomineringar utan att visa bitterhet eller missnöje genom att skuldbelägga och annat som du säger, som "vissa andra" gör! Ja jag lägger definitivt mina röster på Madde för det finns inget annat, förutom Emelie men jag tror hon klarar sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in