Citat:
Ursprungligen postat av
Niffy
Jeg har ikke sett noe som tyder på det, derimot har jeg sett mye som tyder på at han ville kontrollere henne.
Det trenger ikke ha noe med kjærlighet å gjøre i det hele tatt.
Det som kan tolkes som kontroll, er ektepakten. Nå vet vi at det sannsynligvis var helt andre årsaker skjevfordelingen. AEH kunne ha valgt å bryte ut av ekteskapet. Jeg hadde unger på videregående skole på denne tiden. Mange var barn fra havarerte ekteskap. De flyttet til nye boliger. Noen foreldre måtte få kommunale boliglån, men ingen bodde på gaten.
AEH skrev under kontrakten med åpne øyne. Og nå skjønner vi hvorfor hun ba om tilgivelse.
Misforstå meg rett: Jeg fordømmer ikke AEH. Mange kan la seg lede ut i fristelse. Den bedratte kan tilgi, men det kan skape et sår, et sår som kan bruke lang tid på å gro.
Og for alt vi vet; det kan faktisk ha vært TH som har vært den tålmodige. Både i forhold til utroskap og hennes rusavhengighet.
Og jeg er enig med Floriss, jeg tror de var veldig glad i hverandre. Hvorfor skulle AEH ellers håpe på å feire 50-års bryllupsdag? Hadde hun en pistol mot tinningen, da hun skrev denne hilsenen?