2021-05-14, 22:17
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Vel, er det noen som ikke brydde seg om fasade og hva andre tenkte så var det vel ekteparet Hagen? Du er jo helt selvmotsigende, faktisk tror jeg ikke du vet hva du prater om.

Jeg kjenner ikke ekteparet Hagen, gjør du?

Jeg kjenner derimot den type ekteskap som det, for noen som ikke kjenner dem, virker som de har.
Senast redigerad av Niffy 2021-05-14 kl. 22:19.
Citera
2021-05-14, 22:20
Medlem
Citat:
Aga'en er fantastisk. Hva bryr det deg hvordan folk bor og ordner det seg i mellom? Jeg har venner som er særboere, så lenge det fungerer for folk så må man da få gjøre akkurat som man vil? Eller skal du sykeliggjøre det også?

Jeg påpeker det åpenbare, at forholdet skrantet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg kjenner ikke ekteparet Hagen, gjør du?

Nei, men både interiør, biler og ting som har kommet frem i media forteller om normale mennesker som ikke bryr seg et fnugg om å hevde seg selv materialistisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er nok den fantastiske AGA`en som du mener viser at det var ekte kjærlighet, bare det at de har hver sin stue. Hvert sitt soverom og hver sin halvdel av bordet i gangen tyder på noe annet.

Floriss legger tydeligvis liten vekt på AEs store fortvilelse, ønske om skilsmisse eller ektepakten - bare som noen eksempler.
Hvis ikke Floriss mener ektepakten er et uttrykk for dyp og inderlig kjærlighet da.
Citera
2021-05-14, 22:22
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Nei, men både interiør, biler og ting som har kommet frem i media forteller om normale mennesker som ikke bryr seg et fnugg om å hevde seg selv materialistisk.

Det er ikke det fasade handler om.

Veloppdragne barn. Veloppdragen kone. Ting på stell, ingen problemer i heimen.
Citera
2021-05-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Floriss legger tydeligvis liten vekt på AEs store fortvilelse, ønske om skilsmisse eller ektepakten - bare som noen eksempler. Hvis ikke Floriss mener ektepakten er et uttrykk for dyp og inderlig kjærlighet da.

Hun var også skuffet over manglende oppmerksomhet på bryllupsdagen rett før forsvinningen. Hvis du kan noe som helst om kvinner så oppstår ikke en skuffelse uten forventning. Hvorfor forvente noe om hun var ferdig med forholdet?
Citera
2021-05-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Floriss legger tydeligvis liten vekt på AEs store fortvilelse, ønske om skilsmisse eller ektepakten - bare som noen eksempler.
Hvis ikke Floriss mener ektepakten er et uttrykk for dyp og inderlig kjærlighet da.

Ja jeg har observert at det er enkelte her som er så psycho at de rettferdiggjør all urett som TH har begått mot AE.
Citera
2021-05-14, 22:24
Medlem
Citat:
Det er ikke det fasade handler om.

Veloppdragne barn. Veloppdragen kone. Ting på stell, ingen problemer i heimen.

Ok. Om noen av ryktene stemmer: hvordan får du alkoholisert kone, sønn med rus- og pengeproblemer og utroskap til å passe inn i dette? Det finnes ingen hjem uten problemer og vanskeligheter.
Citera
2021-05-14, 22:25
Medlem
Citat:
Hun var også skuffet over manglende oppmerksomhet på bryllupsdagen rett før forsvinningen. Hvis du kan noe som helst om kvinner så oppstår ikke en skuffelse uten forventning. Hvorfor forvente noe om hun var ferdig med forholdet?

Jeg tror at forventningene var et tilbakelagt stadium for mange år siden.
Citera
2021-05-14, 22:26
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ok. Om noen av ryktene stemmer: hvordan får du alkoholisert kone, sønn med rus- og pengeproblemer og utroskap til å passe inn i dette? Det finnes ingen hjem uten problemer og vanskeligheter.

Selvfølgelig passer det ikke inn, det er problemet.

Ikke minst, det er også mest sannsynlig resultatet av en sånn personlighet som selvutnevnt overhode i familien.
Senast redigerad av Niffy 2021-05-14 kl. 22:28.
Citera
2021-05-14, 22:32
Medlem
Citat:
Jeg har ikke sett noe som tyder på det, derimot har jeg sett mye som tyder på at han ville kontrollere henne.

Det trenger ikke ha noe med kjærlighet å gjøre i det hele tatt.

Det som kan tolkes som kontroll, er ektepakten. Nå vet vi at det sannsynligvis var helt andre årsaker skjevfordelingen. AEH kunne ha valgt å bryte ut av ekteskapet. Jeg hadde unger på videregående skole på denne tiden. Mange var barn fra havarerte ekteskap. De flyttet til nye boliger. Noen foreldre måtte få kommunale boliglån, men ingen bodde på gaten.
AEH skrev under kontrakten med åpne øyne. Og nå skjønner vi hvorfor hun ba om tilgivelse.
Misforstå meg rett: Jeg fordømmer ikke AEH. Mange kan la seg lede ut i fristelse. Den bedratte kan tilgi, men det kan skape et sår, et sår som kan bruke lang tid på å gro.
Og for alt vi vet; det kan faktisk ha vært TH som har vært den tålmodige. Både i forhold til utroskap og hennes rusavhengighet.
Og jeg er enig med Floriss, jeg tror de var veldig glad i hverandre. Hvorfor skulle AEH ellers håpe på å feire 50-års bryllupsdag? Hadde hun en pistol mot tinningen, da hun skrev denne hilsenen?
Citera
2021-05-14, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ja jeg har observert at det er enkelte her som er så psycho at de rettferdiggjør all urett som TH har begått mot AE.

Jeg har aldri tatt side i saken, faktisk har jeg sagt at om TH faktisk er skyldig så skal jeg være den første til å innrømme at jeg tok feil.

Men det er et problem med denne ensidige demoniseringen her, man trenger en motvekt. Derfor setter jeg pris på andre intelligente sjeler som Hellsculls og OleStoltenberg, ingenting er så ensidig som det har blitt fremstilt som her inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in