2021-05-14, 22:11
Medlem
Hej, tänkte höra om någon vet hur det går till då man ska göra en självrättelse för tidigare år.

Säg att jag gör en självrättelse för 2019 nu som innebär att jag måste betala in mer skatt, läggs den till på detta årets deklaration åsså betalar men den i samband med deklarationen nästa år eller måste den betalas i samband med självrättelsen eller har man en viss tid på sig att betala in den från dagen man skickar in den?
Citera
2021-05-14, 22:27
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry
Hej, tänkte höra om någon vet hur det går till då man ska göra en självrättelse för tidigare år.

Säg att jag gör en självrättelse för 2019 nu som innebär att jag måste betala in mer skatt, läggs den till på detta årets deklaration åsså betalar men den i samband med deklarationen nästa år eller måste den betalas i samband med självrättelsen eller har man en viss tid på sig att betala in den från dagen man skickar in den?

Föreslår att du loggar in på skatteverket, går till ditt skattekonto och kollar om det finns någon information där.
Citera
2021-05-14, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKerry

Du har 30 dagar efter beslut att betala. Går separat, inte tillsammans med ordinarie taxering.
Citera
2021-05-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Du har 30 dagar efter beslut att betala. Går separat, inte tillsammans med ordinarie taxering.

Tack för snabbt och klart svar.
Citera
2021-05-16, 17:51
Medlem
Kom på en till fråga, när man skickar in en självrättelse med t.ex denna blankett https://www.skatteverket.se/download...3%A4ttelse.pdf

Ska man fylla i allt som även fanns med det året man gjorde deklaration, alltså t.ex lön osv eller är det enbart det man ska rätta man ska fylla i?

EDIT: Nvm såg nu att det står längst ner i dokumentet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in