2021-05-14, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag vet att Israel får enorma summor varje år. USA skickar gärna 100-tals miljarder. Men Palestina behöver knappast se ut som Mogadishu för det. Det bror på att terrororg. Hamas styr och att det finns en liten klick som roffar åt sig och skiter i landets ekonomiska utveckling.

svårt att utveckla när israel stoppar allt tom choklad på gränsen.
Citera
2021-05-14, 18:52
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
och 2 miljoner inom "israel" kan du räkna?

Men det blir två länder då även om du inte erkänner Palestina som land eftersom Israel inte har anspråk på varken Gaza, Area B eller C.
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Din dumma idiot britterna ägde marken när dom gav den till Israel inte Palestinierna.
Hur kan britterna äga Palestina? Urgammal hävd, eller..?
Hur som helst bodde det palestinier där, och att ge marken till judarna var receptet på den katastrof vi ser än idag. Sen började den etniska rensning som fortfarande pågår. Hur kunde man tro att araberna skulle acceptera detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbe446
Vad snackar du om? Du skrev 250 biljoner och sen menar du 250 miljarder? Skriv då miljarder och inte biljoner. Idiot.

jag skriver det jag vill din tölp. bara en idiot tror jag menar 250 trillioner. när det inte ens finns så mkt pengar i hela världen.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Märkligt att det är sån chokladbrist när de uppenbarligen lyckas smuggla in mer än 2500 missiler eller hur?
Citera
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hur kan man inte bygga när man ser fullt med nybyggda hus som sprängs sönder hela tiden? Som den där Hamasledarens bostad som sprängdes häromdagen, kan ju omöjligtvis vara äldre än 10 år utifrån att döma av fasaden.
Ganska meningslöst att bygga något där.
Citera
2021-05-14, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men det blir två länder då även om du inte erkänner Palestina som land eftersom Israel inte har anspråk på varken Gaza, Area B eller C.

nej bara militärt ockuperar gränsen och lyftrummet..
Citera
2021-05-14, 18:54
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Araberna har inte heller någon heder. De skickar hundratals rakter lite titt som tätt rakt in i civila områden. Finns ingen heder bland terrorister.
Araberna slåss för den heliga mark de bestulits på. Kriget kommer aldrig sluta, och det beror på USA/FN/Storbritannien
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Ganska meningslöst att bygga något där.

Frågan är vad all betong kommer ifrån om Israel stoppar allt. Man ser ju mängder med nybyggda hus, varifrån kommer betongen?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Svårt att öppna gränsen (lämna över ansvaret) när motparten vill inte något gott..
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
nej bara militärt ockuperar gränsen och lyftrummet..

Klagar du över andra länder som också bevakar sina gränser eller är det bara Israel som inte får göra det? Hur tror du ryska gränsen ser ut?
Citera
2021-05-14, 18:55
Medlem
Citat:
jag skriver det jag vill din tölp. bara en idiot tror jag menar 250 trillioner. när det inte ens finns så mkt pengar i hela världen.

Trillioner? Hahah vad fan fick du det ifrån du måste vara tappad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in