Citat:
Jag vet inte om någon har nollversion för covid i Europa nu, har inte hört någon på drykt ett år skriva om det i tråden. Då i början skulle vi nog kunnat stoppat att viruset spridas över världen. Men inte längre, man tog det inte på tillräckligt stort alvar i början och var inte berädd på att isolera Kina. Vi hade tjänat mycket på att göra det.
Men bara en dåre skulle kläcka ur sig att det inte inte kan fungera överallt och att det aldrig heller har skett.'
Det var detta jag påpekade. Jag har inte överhuvud taget diskuterat nollvision i något Europeiskt land.
Det är ju uppenbart inte sant det du skrev.
Just nu fins det länder som inte har och inte heller har haft spridning av covid smitta i landet. Jag gav dig ett ex på ett land som inte har haft covis spridning och som nu vaccinerat hela befolkningen. Förstår att du nu istället för att ändra din ståndpunkt hellre hittar på att jag har menat att det ska vara nollvision i Europa. Det har jag alltså inte gjort utan bara påpekat att det finns länder i världen som har klarat det och att då påpeka att det inte gör det är snarare ett bevis på att man inte har ordentlig koll.
Men bara en dåre skulle kläcka ur sig att det inte inte kan fungera överallt och att det aldrig heller har skett.'
Det var detta jag påpekade. Jag har inte överhuvud taget diskuterat nollvision i något Europeiskt land.
Det är ju uppenbart inte sant det du skrev.
Just nu fins det länder som inte har och inte heller har haft spridning av covid smitta i landet. Jag gav dig ett ex på ett land som inte har haft covis spridning och som nu vaccinerat hela befolkningen. Förstår att du nu istället för att ändra din ståndpunkt hellre hittar på att jag har menat att det ska vara nollvision i Europa. Det har jag alltså inte gjort utan bara påpekat att det finns länder i världen som har klarat det och att då påpeka att det inte gör det är snarare ett bevis på att man inte har ordentlig koll.
Nej, det hade inte gått att stoppa denna pandemin hur än man gjort. När den väl uppdagades så var det för sent. Viruset var redan ute ur Kina vid den tidpunkten. TOTALT omöjligt med andra ord.
Ja, du har några söderhavsöar som inte haft Covid-19. Men de kommer såklart även dem att få detta så fort de tar emot ett flyg. Vilket de måste göra förr eller senare eller ska de isolera sig resten av jordens existens?