2021-05-14, 13:51
Medlem
Tjena, har kollat på lite olika basår och är lite förvirrad på vad dem menar här.

"Grundläggande behörighet på grundnivå
samt
Matematik 2a/2b/2c
eller
Matematik B
(Områdesbehörighet A7/7, där undantag ges för Fysik 1a/1b1/A)
Sökande som uppfyller områdesbehörighet 8 eller A8 är inte behöriga till Basåret."

Jag förstår att de med områdesbehörighet 8/A8 inte är behöriga, men vad gäller områdesbehörighet 7/A7? Är det att de som har områdesbehörighet A7 är behöriga om de inte läst fysik 1?
Citera
2021-05-14, 14:31
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zapooz
Tjena, har kollat på lite olika basår och är lite förvirrad på vad dem menar här.

"Grundläggande behörighet på grundnivå
samt
Matematik 2a/2b/2c
eller
Matematik B
(Områdesbehörighet A7/7, där undantag ges för Fysik 1a/1b1/A)
Sökande som uppfyller områdesbehörighet 8 eller A8 är inte behöriga till Basåret."

Jag förstår att de med områdesbehörighet 8/A8 inte är behöriga, men vad gäller områdesbehörighet 7/A7? Är det att de som har områdesbehörighet A7 är behöriga om de inte läst fysik 1?
A7 är Fysik 1a och Matematik 2. Med undantag menas att kursen inte krävs, d.v.s. de menar att du behöver bara Matematik 2.

För att summera så ska du ha grundläggande behörighet och Matematik 2 eller B för att vara behörig.
Citera
2021-05-14, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
A7 är Fysik 1a och Matematik 2. Med undantag menas att kursen inte krävs, d.v.s. de menar att du behöver bara Matematik 2.

För att summera så ska du ha grundläggande behörighet och Matematik 2 eller B för att vara behörig.
Tack för svaret, nu hänger jag med!
Citera
2021-05-14, 16:23
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zapooz
Tack för svaret, nu hänger jag med!
Inga problem.
Citera
2021-05-16, 22:51
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Inga problem.

Enl en kompis på UHR försvinner områdesbehörigheterna nästa år, saknade av få...

(alltså varje kurs/program anger vad som krävs utöver grundläggande).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in