2021-05-14, 12:42
Medlem
Känns som många är rätt nojiga själva över sin stil. Varför ens bry sig om vad andra anser WT? För mig är inte WT relaterat så mycket till klädmärke, utan snarare hur man bär kläderna.

Som resande säljare har jag i princip två garderober. En med jobbskjortor (Eton) chinos (incotex), kavajer (Boglioli) och klassiska engelska skor (C&J, Edward Green) osv

Fritidsgarderoben är dock långt ifrån jobbkläderna i stil. Neighborhood, Undercover, Wtaps, Sacai, Facetasm, Wacko Maria, Fear of God, Off-White, Palm Angels, Vetements, Rick Owens, Y-3 mfl

Favoritjackan i vår är från Stone Island. Har också ett par mjukisshorts med en diskret Adidas-logga och en helsvart keps från Dsquared. Så uppenbarligen några WT-plagg då om man ska tro på folks osäkerhet kring sin egna stil
Senast redigerad av Lucky Strike 2021-05-14 kl. 12:47.
Citera
2022-03-20, 01:01
Medlem
Ck upprör Östermalm tjejer för låt för jag köpte exklusivt av calvincalain o din kille köpte annat tack för du hatar för en annan man gjorde ditt barn s/m som du kallar på insta och du o din kille gjorde fatherskaps test?
Citera
2022-03-20, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brb123
Ck upprör Östermalm tjejer för låt för jag köpte exklusivt av calvincalain o din kille köpte annat tack för du hatar för en annan man gjorde ditt barn s/m som du kallar på insta och du o din kille gjorde fatherskaps test?
Nu är ”Calvincalain” inte ett uns exklusivt. Calvin Klein 205W39NYC var exklusivt men nu finns det inte längre.

Sök språkvård förresten.
Citera
2022-03-27, 10:25
Medlem
lakritcs avatar
Balenciaga ser man på valfri tatuerad, anabolpumpad man med blingbling som kör BMW med tonade rutor.
Citera
2022-03-30, 12:26
Medlem
TilleyHats avatar
Sportskomärket Saucony ser man inte så ofta. Det är däremot mycket populärt bland elitlöpare. Intressant historia har de också, bl.a. tillverkade de skor till Nasa-astronauterna.
Citera
2022-04-10, 12:28
Medlem
Det absolut mest trashiga är föräldrar med barn som har Gucci, burberry etc.

Helvete va töntiga de är.
Extremt WT

Förövrigt är alla mainstream märken WT
Citera
2022-04-10, 12:33
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Hur ser ni på J. LINDEBERG.

Bor utomlands och ser aldrig dem. Hade en del när man var ung, skjortor, liknande.

Kollade in dem nu, och tänkte ha lite diskreta för golf, och jobb. Har inte handlat på åratal men det känns stiligt och snyggt. Är snart 40.
Det finns väl inte längre?
Var ju ändå bara bögar med ring i örat som hade detta märket.
Citera
2022-04-11, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina

Finns fortfarande!
Kör deras jeans och skjortor. Tyvärr gillar jag inte "kostymbyxorna.".

Hahhah exakt så.
Citera
2022-04-13, 22:14
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina

"Detta märke" eller "det märket", heter det på svenska, inte "detta märket".

OnT så har jag haft några byxor av detta märke, utan att jag har känt mig sugen på att börja böga eller skaffa örhänge. WT har det mig veterligen aldrig klassats som heller.
Citera
2022-04-15, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Det absolut mest trashiga är föräldrar med barn som har Gucci, burberry etc.

Helvete va töntiga de är.
Extremt WT

Förövrigt är alla mainstream märken WT
Så sant som det är sagt, den grön-röd-gröna gucci-randen på kepsen skickar ungefär samma signaler om inkomstnivå som den färgglada Samhall-texten på jumpern.
Citera
2022-04-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smartjavel
Hugo Boss är väl mer ett blattemärke numera. Har inte sett många vita bära märket.

Hugo Boss är ett klassiskt gammalt tyskt märke som gjorde uniformer till SA, SS, Wehrmacht och Hitlerjugend. Kanske ingen historia som man skyltar med idag
Citera
2022-04-15, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fatr
Så sant som det är sagt, den grön-röd-gröna gucci-randen på kepsen skickar ungefär samma signaler om inkomstnivå som den färgglada Samhall-texten på jumpern.

Haha fantastisk liknelse.

Ja alla som har Guccikläder och dylikt med märken som tar upp 2/3 av plagget bor långt utanför Östermalms gränser och har verkligen inte råd egentligen.

Personer med ”stil” köper kvalitet för dyra pengar utan märken som syns.
Själv gillar jag inte ens dyrt längre. Vem vill betala 1500 för en tröja som kanske kostar butiken 300 spänn att köpa in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in