2021-05-14, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
TV2 sier RU ble avhørt første gang 4 desember 2018. Det er over en måned etter at TH nevnte RU for politiet. Selvsagt har politiet spanet på og avlyttet RU, i samme periode som de har kommuniserte med kidnapperen via Bitcoin plattformen, for å se om det er RU som er personen i den andre enden av kommunikasjonen. Uten at det har vist seg å være slik.

Jeg tror det er samme person som kommuniserer og har skrevet brevet. Derfor ikke RU, men heller ikke TH som antagelig er ende mere overvåket enn RU. Det finnes nå så små kameraer og mikrofoner at de er umulig å se, om de er godt gjemt i bilen eller boligen.

Det er mulig RU er litt skrullete, siden han snakker som han gjør ? Eller er dette bare noen TV2 finner på, eller kanskje noe som er plantet hos TV2, for at de skal skrive det, for at igjen politiet skal se noens reaksjon på det RU angivelig har sagt.

Veldig spesielt at han lyver i første avhør og endrer forklaring. Men kan han ha vært under press? Det skal godt gjøres at en som er siktet i en alvorlig draps/forsvinningssak blir tatt i løgn og så får nedjustert siktelsen. Politiet må ha oppfattet han som troverdig, jeg ser ikke så mange andre løsninger.
Citera
2021-05-14, 00:19
Medlem
[quote=nvaf|75865262]
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Nye artikkler

Politiet var livredde for lekkasjer – «tipset» selv VG om forsvinningen.

Det ble slått full alarm hos politiet da VG ringte telefonen til Anne-Elisabeth Hagen kort tid etter forsvinningen. Men det hele viste seg å være en misforståelse.

https://www.tv2.no/a/13984210

Plutselig endret «kryptomannen»
forklaring.

I flere avhør hevdet «kryptomannen» at samtalene med Tom Hagen (71) aldri handlet om kryptovalutaen monero. Men etter flere uker kom mannen med nye opplysninger til politiet

https://www.tv2.no/a/13975278

Det er nok de første forklaringene som er riktig. Da RU ble siktet, ble han redd og begynte å lyve for å legge skylden over på TH for å redde eget skinn.

Jeg tror gjerningsmennene var livredde for at det i det hele tatt ville komme ut i media. Og hvis det skulle komme ut i media, da var det best å ha et cover i beredskap.
Citera
2021-05-14, 00:29
Medlem
[quote=Braskamin58|75865785]
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf

Jeg tror gjerningsmennene var livredde for at det i det hele tatt ville komme ut i media. Og hvis det skulle komme ut i media, da var det best å ha et cover i beredskap.
ingen spor etter fremmedfolk. Teh gir th alibi for lampeknusing. Barna vet faren står bak.
Citera
2021-05-14, 00:32
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

Uppenbarligen att GM var rädd för media, det är en av anledningarna till att välja kidnappningsscenariot...
Citera
2021-05-14, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Uppenbarligen att GM var rädd för media, det är en av anledningarna till att välja kidnappningsscenariot...

Og TH er ekstremt mediesky ifølge TT
Citera
2021-05-14, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten

Just precis!
Citera
2021-05-14, 00:37
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann

ja åh det är uppenbart att TH ser två fördelar med kidnappningsscenariot, polis och media
Citera
2021-05-14, 00:41
Medlem
Citat:
Ikke rart Lagmannsretten og Norges høyeste rett aviste saken, med så tynne bevis.
Citera
2021-05-14, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ingen spor etter fremmedfolk. Teh gir th alibi for lampeknusing. Barna vet faren står bak.

Det er feil av TEH at han gir TH alibi.
Citera
2021-05-14, 00:48
Medlem
Citat:

Selvfølgelig tror jeg ikke at TH er mediesky. Hvordan ellers har han klart å drive virksomhet i så mange år?
Citera
2021-05-14, 00:51
Medlem
Citat:
Selvfølgelig tror jeg ikke at TH er mediesky. Hvordan ellers har han klart å drive virksomhet i så mange år?

Må man være et oppmerksomhetstroll for å drive en suksessrik bedrift?
Citera
2021-05-14, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
OK. Her er link til det eneste intervjuet venneparet i 70-årene har gitt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dOeP2J/venneparet-til-vg-slik-var-anne-elisabeths-siste-kveld-foer-hun-forsvant

Noen har falskt navn, og noen har falsk id. At TH ikke er på facebook under eget navn, er ingen hindring.

DNA fra TH er blitt funnet i knehasene på buksene til AE som ble funnet på badet. Det knytter TH direkte til drapshandlingen.

Nei, DNA fra knehasene på en bukse, knytter definitivt ikke TH direkte til drapshandlingen.
Et DNA-resultat forteller ingenting om når eller hvordan cellematerialet ble avsatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in