2021-05-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ikke umulig at det er slik du skisserer. Men det er fremdeles noen "x-faktorer" i saken, slik som
opprettelsen av kryptokonto, RU-TH-møtene om monero etc.

Og ikke minst ekstremt respektløst overfor det virkelige offeret i saken - AEH.
vi kan ikke overse dette faktum. Møtene fant sted lenge før tehs såkalte affekt som klaffer med alibiene. Th må være hovedmann. Teh dekker over og har hatt en rolle. Ghh er nok heller ikke sjekket helt ut av saken, men kan tenkes at th vil ha fremmede spor i sv. Ve kan være psjåføren. Teh og th operert alibitelefonene. Kidnappingsbrevet kan ru ha utarbeidet og mulig mottaker av 10 mill.
Senast redigerad av LH07 2021-05-13 kl. 23:31.
Citera
2021-05-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Det blir jo bare spekulasjoner, men mtp TEHs fortid, rusproblematikk og pengeproblemer kombinert med at han passet valpen og derfor var i SV kvelden før, scenarioet på badet, at han ikke husker samtalen med mora og at TH ikke oppdaget AEs telefon før etter sønnen hadde kommet så synes jeg det ser skummelt ut for han.
Jeg har også hørt løse rykter om at han skal ha innrømmet noe til utenforstående i ruset tilstand, men dette kan jeg på ingen måte bekrefte.

Noe kan ha skjedd mellom sønn og mor etter at TH dro på jobb, TH kan ha vært helt uvitende men fått gradvis innsyn etterhvert, og står da overfor et umulig valg når det kommer til å lyve eller sende sin egen sønn i fengsel - for lang tid.

Absolutt et plausibelt scenario, men telefonsamtalene utgjør jo et problem her, tror du ikke at politiet har kartlagt telefonenes plassering under disse samtalene? Hvis det er slik at TEH dro hjem kvelden før og samtalene også plasserer han der så vanskeliggjør dette denne hypotesen.

Kan for øvrig tenkes at disse "innrømmelsene" er noe som gjør at det nå prates om at noen har begynt å snakke og en mulig løsning på saken. Jeg er ikke like optimistisk som andre her, men la oss håpe at sommeren vil vise oss om noe av dette stemmer.
Citera
2021-05-13, 23:28
Medlem
Citat:
Uansett, utrolig trist og tragisk. TH ser bunnløst ulykkelig ut og hele familien er sikkert knust. Jeg skulle ønske noen her inne var litt mer forsiktige med de verste personkarakteristikkene, for det er jo utrolig knusende hvis det skulle være feil. Jeg mener det er forskjell på å spekulere i saken og å karakterisere noen som en iskald morder/psykopat/narsissist/konemishandler. Jeg er klar over at jeg selv også spekulerer, men jeg sier ikke noe om bakgrunnen for disse handlingene, og tror at man helt fint kan være et verdifullt, oppegående og bra menneske selv om man har drept noen (men det spørs jo litt hvordan så klart). Ulykker skjer. Raseri skjer. Folk mister hodet og gjør de merkeligste ting.

Skulle ønske at flere kunne ta seg i nakken, men den gang ei.
Citera
2021-05-13, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Ja, som jeg har sagt før og som du da ikke var enig i , han har skrevet trusselbrevet. Man må granske faceooksiden hans nøye, nedover flere år tilbake i tid samt den andre facebooksiden han har laget og sammenligne med trusselbrev for å finne ut av dette.

Han har skrevet trusselbrevet med 99% sikkerhet. Det betyr ikke at TH nødvendigvis er innvolvert.

Snille deg.

Akkurat det du beskriver nå kan trusselbrevforfatteren ha gjort. Gransket facebook-sider. Kopiere og etterligne litt. Og håpe at politiet også oppdager de likhetene som du beskriver.

Og så da det viser seg at politiet ikke har gått på dette agnet, så skal disse likhetene brettes ut her, av og for brukere på flashback.

Om TH har hermet etter en spesiell person, blir det vanskelig for TH å påpeke likhetene selv. Når politiet tilsynelatende ikke oppdager likhetene selv, må TH få hjelp til å peke de ut.

Dette peker nok mot TH det også. Til slutt.
Citera
2021-05-13, 23:33
Medlem
[quote=Braskamin58|75857358]Nye artikkler

Politiet var livredde for lekkasjer – «tipset» selv VG om forsvinningen.

Det ble slått full alarm hos politiet da VG ringte telefonen til Anne-Elisabeth Hagen kort tid etter forsvinningen. Men det hele viste seg å være en misforståelse.

https://www.tv2.no/a/13984210

Plutselig endret «kryptomannen»
forklaring.

I flere avhør hevdet «kryptomannen» at samtalene med Tom Hagen (71) aldri handlet om kryptovalutaen monero. Men etter flere uker kom mannen med nye opplysninger til politiet

https://www.tv2.no/a/13975278

Det er nok de første forklaringene som er riktig. Da RU ble siktet, ble han redd og begynte å lyve for å legge skylden over på TH for å redde eget skinn.
Citera
2021-05-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Snille deg.

Akkurat det du beskriver nå kan trusselbrevforfatteren ha gjort. Gransket facebook-sider. Kopiere og etterligne litt. Og håpe at politiet også oppdager de likhetene som du beskriver.

Og så da det viser seg at politiet ikke har gått på dette agnet, så skal disse likhetene brettes ut her, av og for brukere på flashback.

Om TH har hermet etter en spesiell person, blir det vanskelig for TH å påpeke likhetene selv. Når politiet tilsynelatende ikke oppdager likhetene selv, må TH få hjelp til å peke de ut.

Dette peker nok mot TH det også. Til slutt.

Snille deg , du trenger å hvile deg litt. Fantasiene dine går over stokk og stein.
Citera
2021-05-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Det er akkurat det. Jeg har ofte lurt på om politiet bløffer om at hettemannen er sjekket ut av saken. Jobber politiet sånn? Jeg vet ikke.

Nei, jeg vet ikke. Politiet sier at de har hatt en mediestrategi. Det handler vel om å beskytte sensitiv informasjon og å forhindre falske løsepengekrav og falske tilståelser. Delvis ihvertfall.

Står navnet på den tidligere forretningsadvokaten med frue som deltok på middag og teaterkveld i boken.

Hadde vært greit å vite navnene deres.
Citera
2021-05-13, 23:47
Medlem
Citat:
Du misser poenget. Dersom TH er skyldig og alt dette er arrangert av han selv: Det har ingenting å si for historien om døra var låst eller ulåst, eller om det lå et bakhon der eller ikke. Ingen av disse tingene får et arrangert scenario til å virke mer troverdig. Han kunne sagt: Jeg kom hjem, døra ulåst, dama borte. Hvis han slik dere påstår er så utspekulert og har planlagt dette i lang tid vil det innebære en god del research. Alle som vet litt om kriminalhistorie vs løgn vet at jo mer intrikat en løgn er, jo mer sannsynlig at den blir avslørt. Skal du lyve om noe kriminelt du har gjort, hold det enkelt og så nære sannheten som mulig. Ikke bland inn bakhon og låste dører og nøkler og telefoner du ikke hører. Finner det svært usannsynlig at en "mestehjerne som har planlagt og gjennomført århundrets forbrytelse" ikke skal ha tenkt gjennom disse tingene.

Jeg mener det tyder på at han dekker over for noen andre, evt har blitt dratt inn i saken selv etterhvert.

Detaljer som om ytterdøren var låst eller ikke, har stor betydning for THs troverdighet.

TH har lagt ned betydelig innsats i å presentere en troverdig historie om omstendighetene i S4 den dagen da AE forsvant. Og i dagene forut.

Men, TH har vært alene, han har ikke betrodd seg til noen, og da endte det opp med overspill over hele fjøla. Dekkhistorien stinker av konstruksjoner, villedninger og bedrag.

Citat:
Snille deg , du trenger å hvile deg litt. Fantasiene dine går over stokk og stein.

Kan du bla deg tilbake på facebook-sidene til RU og finne likheter med trusselbrevet, har selvfølgelig GM hatt samme mulighet.

For å hinte enda sterkere til Kryptogutten. Og underbygge mistanker mot RU.

Det ser ikke ut til å ha lyktes da.
Citera
2021-05-13, 23:59
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Nei, jeg vet ikke. Politiet sier at de har hatt en mediestrategi. Det handler vel om å beskytte sensitiv informasjon og å forhindre falske løsepengekrav og falske tilståelser. Delvis ihvertfall.

Står navnet på den tidligere forretningsadvokaten med frue som deltok på middag og teaterkveld i boken.

Hadde vært greit å vite navnene deres.

Nei, ingen navn. Jeg har fått et navn tidligere i uka, men husker ikke nå. Kan sjekke opp. Vet heller ikke om det er 100%. Men Br0dwall er det ikke.

Kanskje en forretningsadvokat som i sin tid bisto TH i Robsrud-salget eller andre store kjøp/salg?
Citera
2021-05-14, 00:01
Medlem
Citat:
Detaljer som om ytterdøren var låst eller ikke, har stor betydning for THs troverdighet.

TH har lagt ned betydelig innsats i å presentere en troverdig historie om omstendighetene i S4 den dagen da AE forsvant. Og i dagene forut.

Men, TH har vært alene, han har ikke betrodd seg til noen, og da endte det opp med overspill over hele fjøla. Dekkhistorien stinker av konstruksjoner, villedninger og bedrag.

Kan du bla deg tilbake på facebook-sidene til RU og finne likheter med trusselbrevet, har selvfølgelig GM hatt samme mulighet.

For å hinte enda sterkere til Kryptogutten. Og underbygge mistanker mot RU.

Det ser ikke ut til å ha lyktes da.

Politiet sier at de ikke har funnet noe som knytter TH til drap. Ta det innover deg. Det er mistenkelig at RU først sier at han ikke snakket med TH om Monero, men når han blir siktet, da sier han plutselig at han snakket med TH om Monero likevel. Selvfølgelig bare tull, men da var han kommet i en desperat situasjon hvor han prøver å redde eget skinn. Da passer det bedre å rette mistanken mot TH.

Politiet sier at de første vitnene igjen har blitt interessante. RU er blant de første.

TH har ikke etterlignet skrivemåten fra RU`s facebookside din tullebukk. TH er ikke en gang på facebook.
Citera
2021-05-14, 00:02
Medlem
Citat:
Ja, som jeg har sagt før og som du da ikke var enig i , han har skrevet trusselbrevet. Man må granske faceooksiden hans nøye, nedover flere år tilbake i tid samt den andre facebooksiden han har laget og sammenligne med trusselbrev for å finne ut av dette.

Han har skrevet trusselbrevet med 99% sikkerhet. Det betyr ikke at TH nødvendigvis er innvolvert.
TV2 sier RU ble avhørt første gang 4 desember 2018. Det er over en måned etter at TH nevnte RU for politiet. Selvsagt har politiet spanet på og avlyttet RU, i samme periode som de har kommuniserte med kidnapperen via Bitcoin plattformen, for å se om det er RU som er personen i den andre enden av kommunikasjonen. Uten at det har vist seg å være slik.

Jeg tror det er samme person som kommuniserer og har skrevet brevet. Derfor ikke RU, men heller ikke TH som antagelig er ende mere overvåket enn RU. Det finnes nå så små kameraer og mikrofoner at de er umulig å se, om de er godt gjemt i bilen eller boligen.

Det er mulig RU er litt skrullete, siden han snakker som han gjør ? Eller er dette bare noen TV2 finner på, eller kanskje noe som er plantet hos TV2, for at de skal skrive det, for at igjen politiet skal se noens reaksjon på det RU angivelig har sagt.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-14 kl. 00:10.
Citera
2021-05-14, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Nei, ingen navn. Jeg har fått et navn tidligere i uka, men husker ikke nå. Kan sjekke opp. Vet heller ikke om det er 100%. Men Br0dwall er det ikke.

Kanskje en forretningsadvokat som i sin tid bisto TH i Robsrud-salget eller andre store kjøp/salg?

OK. Her er link til det eneste intervjuet venneparet i 70-årene har gitt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dOeP2J/venneparet-til-vg-slik-var-anne-elisabeths-siste-kveld-foer-hun-forsvant

Citat:
Politiet sier at de ikke har funnet noe som knytter TH til drap. Ta det innover deg. Det er mistenkelig at RU først sier at han ikke snakket med TH om Monero, men når han blir siktet, da sier han plutselig at han snakket med TH om Monero likevel. Selvfølgelig bare tull, men da var han kommet i en desperat situasjon hvor han prøver å redde eget skinn. Da passer det bedre å rette mistanken mot TH.

Politiet sier at de første vitnene igjen har blitt interessante. RU er blant de første.

TH har ikke etterlignet skrivemåten fra RU`s facebookside din tullebukk. TH er ikke en gang på facebook.

Noen har falskt navn, og noen har falsk id. At TH ikke er på facebook under eget navn, er ingen hindring.

DNA fra TH er blitt funnet i knehasene på buksene til AE som ble funnet på badet. Det knytter TH direkte til drapshandlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in