Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Hvem i såfall? TEH? Hele saken får jo nesten et litt sånn Orderud-aktig preg med alle disse løse trådene.
Det blir jo bare spekulasjoner, men mtp TEHs fortid, rusproblematikk og pengeproblemer kombinert med at han passet valpen og derfor var i SV kvelden før, scenarioet på badet, at han ikke husker samtalen med mora og at TH ikke oppdaget AEs telefon før etter sønnen hadde kommet så synes jeg det ser skummelt ut for han.
Jeg har også hørt løse rykter om at han skal ha innrømmet noe til utenforstående i ruset tilstand, men dette kan jeg på ingen måte bekrefte.
Noe kan ha skjedd mellom sønn og mor etter at TH dro på jobb, TH kan ha vært helt uvitende men fått gradvis innsyn etterhvert, og står da overfor et umulig valg når det kommer til å lyve eller sende sin egen sønn i fengsel - for lang tid.
Uansett, utrolig trist og tragisk. TH ser bunnløst ulykkelig ut og hele familien er sikkert knust. Jeg skulle ønske noen her inne var litt mer forsiktige med de verste personkarakteristikkene, for det er jo utrolig knusende hvis det skulle være feil. Jeg mener det er forskjell på å spekulere i saken og å karakterisere noen som en iskald morder/psykopat/narsissist/konemishandler. Jeg er klar over at jeg selv også spekulerer, men jeg sier ikke noe om bakgrunnen for disse handlingene, og tror at man helt fint kan være et verdifullt, oppegående og bra menneske selv om man har drept noen (men det spørs jo litt hvordan så klart). Ulykker skjer. Raseri skjer. Folk mister hodet og gjør de merkeligste ting.
Jeg har fått en advarsel siden jeg navnga en bruker her inne som har vært ivrig på personkarakteristikkene, så mulig at jeg blir utestengt. I så fall: peace out, vær snille(re) med hverandre. Det har vært mye her som har vært spennende og interessant!