Resultat: Vem vinner?
Bernal
21,74%
5 röster
Yates
30,43%
7 röster
Vlasov
0%
0 röster
Carthy
0%
0 röster
Evenepoel
26,09%
6 röster
Buchmann, Sivakov, Landa, Bardet, Hindley, Almeida eller någon annan
21,74%
5 röster
2021-05-13, 00:26
Medlem
Tycker dvärgen fick lite väl mycket beröm. Nizzolo har ju enbart fokus på att stänga Viviani och tappar fart pga det.
Citera
2021-05-13, 10:55
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Bilder från RAI visar hur olyckan gick till.
Dombrowski suger hjul på någon i ljusare dräkt, som i sista stund bestämmer sig för att byta till höger sida om refugen. Han följer med hjulet, men är senare i rörelsen och både hindret och vakten är skymda tills det är för sent att väja.
Den tredje inblandade (från AG2R?) tycks köra på den liggande Landa.

https://twitter.com/laflammerouge16/status/1392544619108478983

Bidard bryter också tävlingen meddelar AG2R. Sivakov kommer inte heller till start idag.

Tveksamt också om Dombrowski tävlar nåt mer. Han fyllde 30 år igår -- relativt kass födelsedag.
Citera
2021-05-13, 11:18
Medlem
TilleyHats avatar
Tuff etapp idag med en 15 km lång uppförskörning till mål. Det borde betyda att vi får en bra bild över vilka som kommer att vara med där framme och tampas om slutsegern.
Citera
2021-05-13, 12:51
Medlem
FNLSs avatar
Dombrovski och ineos andreman Sivakov bryter.
Citera
2021-05-13, 15:46
Medlem
Intressant etapp så här långt.
Citera
2021-05-13, 16:46
Medlem
Vilken klantförare.
Citera
2021-05-13, 16:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Vilken klantförare.
Kunde gått riktigt illa, sabla sopprötter
Citera
2021-05-13, 17:23
Medlem
ingetbranicks avatar
Attila Valter, ungraren, kör i rosa alltså Men enligt Adamson så finns det ingen på hela jordklotet som hade förutspått det så jag är i gott sällskap. Har Bernal nått toppformen för tidigt? Yates tappar ju sekunder här och där, men det är två veckor kvar. Evenepoel ser bättre ut än jag trodde, och verkar ha hur mycket krafter kvar som helst. Han har definitivt fler kort att spela ut.

Kul att schweizaren höll hela vägen.
Citera
2021-05-13, 17:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Attila Valter, ungraren, kör i rosa alltså Men enligt Adamson så finns det ingen på hela jordklotet som hade förutspått det så jag är i gott sällskap. Har Bernal nått toppformen för tidigt? Yates tappar ju sekunder här och där, men det är två veckor kvar. Evenepoel ser bättre ut än jag trodde, och verkar ha hur mycket krafter kvar som helst. Han har definitivt fler kort att spela ut.

Kul att schweizaren höll hela vägen.
Ja det var etapper som denna som fick mig att börja titta på cykel för ganska precis 10 år sen; men det som verkligen fick mig att fastna var TdG och hans solokörning uppför Stelvio
Citera
2021-05-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Tycker dvärgen fick lite väl mycket beröm. Nizzolo har ju enbart fokus på att stänga Viviani och tappar fart pga det.

Ewan är ingen cyklist. Ett skämt. Cyklar fort i 50 meter, hänger inte ens med i normalbackar. Han är sprinter och atlet men ingen cyklist.
Senast redigerad av bohonos 2021-05-13 kl. 21:25.
Citera
2021-05-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ewan är ingen cyklist. Ett skämt. Cyklar fort i 50 meter, hänger inte ens med i normalbackar. Han är sprinter och atlet men ingen cyklist.
Nja är han i bra form så kan han klara backar. Men det är klart han väger ju inte så mycket heller...

Rätt överskattad spurt har han dock kommer ofta bakifrån och har flyt.
Citera
2021-05-14, 05:33
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos

Nja, Ewan kan om han vill. Visade han åter igen över Poggio i Milano-Sanremo. Följde lätt med Van Aert, van der Poel, Alaphilippe m fl och var före alla utom en i mål (Stuyven).

För de som inriktar sig på etappvinster i ett grand tour är det en förutsättning att sortera ut etapperna med segerchans. Resten är ju strunt samma, 50 eller 150 i mål gör ju ingen skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in