2021-05-13, 16:54
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Biden har hållt käften sen han blev president. Och detta kommer att vara hans roll under hela ”presidentskapet”. Joe Biden är inte USAs president och kommer knappast få gå ut och prata om detta. Kanske får han ett tal skrivet av någon som han ska läsa upp, annars får han snällt vara tyst.

Håller med, det är garanterat hans 73% judiska administration som bestämmer, varför vänder sig judarna i Bidens admin mot terrorstaten Israel när terrorstaten Israel behöver dem som aldrig förr?
Citera
2021-05-13, 16:55
Medlem
[quote=Einzelgaenger|75860141]https://www.bbc.com/news/world-middle-east-56665199

Tackar
Citera
2021-05-13, 16:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Svara på frågan istället. Vilket oberoende organ hävdar att ockupationen är olaglig?
Ockupation är olaglig per definition. Starkt reglerad av folkrätten.

Vilket innebär juridisk rätt för palestinierna att attackera ockupanterna.

Så är det hur än mycket du hatar det.
Citera
2021-05-13, 16:57
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jodå, det trista är att det finns nog frivilliga att ta över dessa. Sedan så måste ju det finnas en genuin infiltrering utav Hamas när man har plockat ut dessa snubbar. På distans även. Ibland har man ju läst att någon har blivit avslöjad att ha varit i Israels sold.

Menar, det ju säkert över 1000 olika sorters befälhavare i olika positioner inom Hamas. Men det är bla dessa som man har eliminerat (och även fått bekräftat, annars hade man inte publicerat detta).
Bekräftat vet jag inte om de väntar på. Jag tror de publicerar vad som helst för att försvaga moralen hos dem.
Citera
2021-05-13, 16:58
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Bekräftat vet jag inte om de väntar på. Jag tror de publicerar vad som helst för att försvaga moralen hos dem.

Är ganska övertygad att terrorstaten Israel skjuter rakter mot civila mål och hävdar att det var Hamas som befann sig där, en ursäkt att etniskt rensa Palestinier m.a.o.
Citera
2021-05-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Det finns gott om öar och platser (långt bort i östra Asien t ex) där det finns gott om plats för dessa judar. Palestina (eller någon annan nation för den delen) är INTE en av dem.

https://files.catbox.moe/scltyf.jpg
Fast Israel är judarnas land som har funnits tidigare i historien.

Din drivkraft är bara att du hatar judarna. Intressant nog lyckas alla judehatare alltid förlora. Från nazisterna i Tyskland till Hamas och dagens islamister. Antagligen beror det på att de inte ser verkligheten för vad den är och därför fattar dåliga beslut.
Senast redigerad av JeppeNil 2021-05-13 kl. 17:01.
Citera
2021-05-13, 17:01
Medlem
Citat:
Ockupation är olaglig per definition. Starkt reglerad av folkrätten.

Vilket innebär juridisk rätt för palestinierna att attackera ockupanterna.

Så är det hur än mycket du hatar det.
"Per definition" är inget bra svar. Jag menar att det land som ständigt blir attackerat av ett annat land har rätt att ockupera det landet och så har det varit många gånger tidigare genom historien.

Japan attackerade Pearl Harbor och det slutade med att de blev ockuperade. De fick skylla sig själva.
Citera
2021-05-13, 17:02
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Fast Israel är judarnas land som har funnits tidigare i historien.

Din drivkraft är bara att du hatar judarna. Intressant nog lyckas alla judehatare alltid förlora. Från nazisterna i Tyskland till Hamas och dagens islamister. Antagligen beror det på att de inte ser verkligheten för vad den verkligen är och därför fattar dåliga beslut.

"Alltid" vet jag inte, fråga Romarna det är bara de senaste 100 något år sedan som judarna varit "relevanta", innan dess har vi över 2000 år av Vit dominans. Nu måste vi bara se till att stödja Palestinerna och deras kamp för överlevnad!
Citera
2021-05-13, 17:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av robiniskogen
Judar försöker bygga en till Israel i Sydamerika, området heter Patagonia.
Det där är en myt, men en som varit rätt spridd i Argentina. Ved en bombning av ett judiskt center där skyllde man på Iran, men det kan varit lokala poliser/soldater som låg bakom just för att de trodde på denna myt.
https://en.wikipedia.org/wiki/AMIA_bombing
Citera
2021-05-13, 17:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Obekräftat:

Ali
@allushiii_new
Saraya Al-Quds struck an iron dome battery in the envelope with dozens of rockets at 4:00 pm
https://twitter.com/allushiii_new/status/1392852332132675588?s=20

Intressant utveckling isf.

Skall bli intressant att se om det stämmer. Hamas raketer är ju tillsvidare inte precisions-vapen. Sedan även det att man väljer att börja söka dessa som mål, det bör ju betyda att Hamas ser på de som "pesten"..

Citat:

Jag kan köpa det, att det är propaganda. Antar att Hamas i sådana fall bör avslöja det hela som en "sionistisk bluff"..(blir ju då en Hamas propaganda seger)

Vad tror du om det andra jag sa, att Hamas är infiltrerat ?

Med tanke på utvecklingen..
Citera
2021-05-13, 17:06
Medlem
Citat:
"Alltid" vet jag inte, fråga Romarna det är bara de senaste 100 något år sedan som judarna varit "relevanta", innan dess har vi över 2000 år av Vit dominans. Nu måste vi bara se till att stödja Palestinerna och deras kamp för överlevnad!
Romarriket gick väl under, även om det berodde på andra orsaker.

Men det är lite svårt att förstå att du är emot invandringen till Sverige, men ändå vill ta samma parti som radikala islamister. De som ständigt ser till att det är krig i Mellanöstern. Visst, du vill skylla det på judarna men det är liksom inte sant.
Citera
2021-05-13, 17:07
Avslutad
Citat:
Haha är du full? Kanske sionistSD har mer förakt för araber och Islam.

NS och Nationalister överlag har inget övers för araber och Islam om det är i VITA nationer, sålänge sig de håller sig i deras hemländer får de leva och söka sin egen lycka i livet.

MEN, nu har terrorstaten Israel skapat konflikter i nästan 50 år i M.Ö (förrutom den i Palestina som sträcker sig över 100 år) och skickat miljontals araber till Europa.

Jag vet att ni judar gärna VILL att NS och Nationalister ska hata araber men som ordspråket lyder;

"Det är infantilt och dumt att bli arg på den vilda tigern som släppts lös och gör vad den är gjord att göra, rikta ilskan och fokuset på den (judarna) som släppte lös tigern (icke-Vita) istället."

Är absolut ingen judekramare, ogillar mussar bara, och det är tydligt att du är en sådan i förklädnad.
Men, nej, det är inte judens fel att Sverige har blivit förstört av folk från u-länder.

Som jag skrev, dom flesta i Europa stängde gränserna, satte ut militär och taggtrådar.
Ingen Jude kunde tvinga på dom massinvandring från oönskat håll.

Däremot så har Sverige öppnat upp röven tack vare islamister i regeringen och dom blir bara fler och fler. Partiledare nu också som gör oss ovänner med en stormakt som Israel, för att ge oss närmare band med deras musseländer där familjerna är kvar i bergen (dom som inte utnyttjade anhöriginvandring). Får inte glömma alla dom som lever i Irak, Iran och andra bunkalender och lever på svensk förtidspension och andra skojigheter. Underbar utveckling.
Nästa steg, musse som statsminister? Har vi då öppnat våra hjärtan (röv) tillräckligt?
Eller ska vi starta krig med Israel? Kina nästa? Många mussevänner där som blir omskolade och behöver befrias. Vänsterpartiet löser!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in