2021-05-13, 15:42
Medlem
FoxHounds avatar
Han är extremt sjuk. Är det psykosmedicinen som gjort han så fet? Sjukt att media hjälper till att förstöra en uppenbart psyksjuks liv ännu mer.
Citera
2021-05-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Han är extremt sjuk. Är det psykosmedicinen som gjort han så fet? Sjukt att media hjälper till att förstöra en uppenbart psyksjuks liv ännu mer.

När kommer första miljarden - han har ju hållit på några år nu.

Vad tycker föräldrarna om den grandiose mytomanen

O hur rik är Escobar jr i förhållande till Olof
Citera
2021-05-13, 21:20
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
O hur rik är Escobar jr i förhållande till Olof
Escobar är nog inte att beteckna som rik alls. Han ställer ju upp på guidade escobarturer för att få in pengar. Det var bara ett par veckor sedan det var en amerikansk youtuber som gjorde en film där han var med som någons slags guide de fick ställa frågor till.
https://www.google.com/search?q=+roberto+escobar+tour&tbm=isch&ved=2ahUKE wibqd72r8fwAhUR_SoKHdpOBbAQ2-cCegQIABAA&oq=+roberto+escobar+tour&gs_lcp=CgNpbWc QAzIECAAQE1D6OFj6OGClO2gAcAB4AIABRYgBRZIBATGYAQCgA QGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=knudYJuYP JH6qwHanZWACw&bih=578&biw=1280

Jag tror att han är en gammal farbror som desperat försöker tjäna till det dagliga brödet. Några pengar från förr finns knappast. Escobars kartell försvann för nästan 30 år sedan och Roberto har suttit länge i fängelse.
Citera
2021-05-14, 01:14
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrikj95
Hur fattar ni inte bönder att Olof är äkta vara? Det tog mig 3 minuter av googlande för att både läsa artiklar samt se över hans historik. Grabben har jobbat sig upp till att bli VD över en av historiens största knarkkung, och nu vill Roberto Escobar att Olof promotar hans namn i Sverige.

Sålänge escobar vill att olof ska synas och göra marknadsföring kring hans namn så kommer ni se honom , sen när showen är över kommer han försvinna lika snabbt.

Olof blev miljonär vid 16 års ålder , han var inblandad i 4 företag vid 17 års ålder. Han tog examen ett år tidigare i gymnasiet för att spara tid och planerade på att plugga på Handelshögskolan och bli jurist.

Olof är med andra ord imte så iq befriad , långt ifrån.

Men kul de flesta här som jobbar på Ica och har komvux studier att plugga ikapp i framtiden inte fattar det
Det finns några intervjuer som okritiskt återger vad Olof påstår. Det är inte artiklar som går att använda som källor.

Jag förstår inte riktigt hur namnet Escobar skulle kunna vara särskilt vinstgenererande. Namnet är förknippat med ett narkotikaimperium som krossades för 30 år sedan. Vad är det för märkvärdigt och åtråvärt med det? Tvivlar på att kidsen idag vet vem Escobar var och de som är vuxna och känner till Pablo Escobar vill inte bli förknippade med det namnet.

Olof blev inte miljonär vid 16 års ålder. Det går faktiskt att motbevisa.

Man läser inte till jurist på Handelshögskolan...
Citera
2021-05-14, 03:48
Medlem
Har nu sträckläst tråden från perm till perm och man kan fastställa att det kunde gått mycket värre än johnny bode fasonerna han ägnar sig åt.

Olof 17 driver 4 skräphemsidor reggade under sin pappas företag. Hela omsättningen är givetvis från faderns brandskyddsartiklar och hans företag hade naturligtvis varit mer lukrativa som privatförsäljning på tradera då han inte når upp in skattepliktiga belopp eller frekvens.

Skolan går ok, ganska bra ändå, 18,5 är troligtvis utan merit, alltså gick han ut med 21. Vilket han säkert kunnat läsa ekonomiprogr. i uppsala på. HSS är naturligtvis nån fix ide han fått, de erkänner inte ens meritpoäng, det är 2.0 hp eller 20 som gäller. Sen väljer dem väl nästan sina elever baserat på personligt brev och andra meriter. Juridik är naturligtvis tight, men även där går ju hp att lätt sätta ett 1.3 på.

Intervjun händer under skolgången och hans liv kaosar förmodligen. Varför just han? Han kanske myttade in sig på sitt vanliga maner.

Han söker endast två program och blir nobbad, således arbetslös. Rena spekulationer, men sannolikt börjar han prata om att prova att köra sin business på heltid och då ballar hans knytnävsfarsa ur igen. Tror allt spårar här.

Han sticker till usa men blir tvungen att bo på ett kontorsgolv han hyr pga att hans mor ej vill husera honom.

Där kör han ett telemarketing kneg medan han upprättar 3 luftföretag som onekligen är tramsiga.
Han johnny bodar sig och kör lite småbedrägerier för att dryga ut kassan.
Han umgås med andra scammers och verkar bedriva lite kul projekt.

Efter ett tag hittar han sin guldgås, I form av utfattiga roberto escobar, escobar familjen har sannolikt en mycket liten samling stålar kvar sedan det mesta beslagtagits. Han övertalar rob om att bli vd för företaget som etablerades i närheten av broderns död och att de ska dra igång flera stämningsprocesser om upphovsrätten till pablo escobars namn och like.

Några få av dessa har möjligen förlikats då den marginella rikedom han tjänat in måste komma någonstans ifrån.
Bla netflix, boring company och senare klarna stäms. Även "renoverade" galaxy folds bluffsäljs tillsammans med boring companys eldkastare.
Klarna blir varse om bluffen, förmodligen pga alla rapporter och håller inne betalningarna.

Någon sorts botting och twitterspam verkar även pågå under hela usa eran av hans liv.
Han bygger sitt varumärke på detta sätt, mannen har naturligtvis ingen kriminell pondus i colombia, inte heller escobar familjen, det ligger inga dolda kokainpengar i det hela, utan Olof vill helt enkelt framställa sig själv som någon sorts capo.

Bilarna är riktiga och inte allt för dyra, hans hyra är låg, hans klockor och annat junk är fejk.
Men han har sannolikt samlat på sig ett hyffsat kapital genom någon stämning, naturligtvis finns inga löpande intäkter utan endast klumpsummor från diverse piratäventyr.

Jag skulle säga att han är en normalbegåvad person med ett läshuvud som saknade riktning i ung ålder, kanske lite autistisk och som blev rubbad när det var dags att lämna boet.
Idag är han förstås en bedragare som hela tiden letar nya rich quick schemes och jag ser fram emot nästa avsnitt. Kanske han börjar sälja jamba ringsignaler från 2001?
Citera
2021-05-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slock1
Har nu sträckläst tråden från perm till perm och man kan fastställa att det kunde gått mycket värre än johnny bode fasonerna han ägnar sig åt.

Olof 17 driver 4 skräphemsidor reggade under sin pappas företag. Hela omsättningen är givetvis från faderns brandskyddsartiklar och hans företag hade naturligtvis varit mer lukrativa som privatförsäljning på tradera då han inte når upp in skattepliktiga belopp eller frekvens.

Skolan går ok, ganska bra ändå, 18,5 är troligtvis utan merit, alltså gick han ut med 21. Vilket han säkert kunnat läsa ekonomiprogr. i uppsala på. HSS är naturligtvis nån fix ide han fått, de erkänner inte ens meritpoäng, det är 2.0 hp eller 20 som gäller. Sen väljer dem väl nästan sina elever baserat på personligt brev och andra meriter. Juridik är naturligtvis tight, men även där går ju hp att lätt sätta ett 1.3 på.

Intervjun händer under skolgången och hans liv kaosar förmodligen. Varför just han? Han kanske myttade in sig på sitt vanliga maner.

Han söker endast två program och blir nobbad, således arbetslös. Rena spekulationer, men sannolikt börjar han prata om att prova att köra sin business på heltid och då ballar hans knytnävsfarsa ur igen. Tror allt spårar här.

Han sticker till usa men blir tvungen att bo på ett kontorsgolv han hyr pga att hans mor ej vill husera honom.

Där kör han ett telemarketing kneg medan han upprättar 3 luftföretag som onekligen är tramsiga.

Efter ett tag hittar han sin guldgås, I form av utfattiga roberto escobar, escobar familjen har sannolikt en mycket liten samling stålar kvar sedan det mesta beslagtagits. Han övertalar rob om att bli vd för företaget som etablerades i närheten av broderns död och att de ska dra igång flera stämningsprocesser om upphovsrätten till pablo escobars namn och like.

Några få av dessa har möjligen förlikats då den marginella rikedom han tjänat in måste komma någonstans ifrån.
Bla netflix, boring company och senare klarna stäms. Även "renoverade" galaxy folds bluffsäljs tillsammans med boring companys eldkastare.
Klarna blir varse om bluffen, förmodligen pga alla rapporter och håller inne betalningarna.

Någon sorts botting och twitterspam verkar även pågå under hela usa eran av hans liv.
Han bygger sitt varumärke på detta sätt, mannen har naturligtvis ingen kriminell pondus i colombia, inte heller escobar familjen, det ligger inga dolda kokainpengar i det hela, utan Olof vill helt enkelt framställa sig själv som någon sorts capo.

Bilarna är riktiga och inte allt för dyra, hans hyra är låg, hans klockor och annat junk är fejk.
Men han har sannolikt samlat på sig ett hyffsat kapital genom någon stämning, naturligtvis finns inga löpande intäkter utan endast klumpsummor från diverse piratäventyr.

Jag skulle säga att han är en normalbegåvad person med ett läshuvud som saknade riktning i ung ålder, kanske lite autistisk och som blev rubbad när det var dags att lämna boet.
Idag är han förstås en bedragare som hela tiden letar nya rich quick schemes och jag ser fram emot nästa avsnitt. Kanske han börjar sälja jamba ringsignaler från 2001?

Det var nog inte han som fick tag på Escobar, borde varit Samson biceps aka Daniel Reitberg, Olofs f.d. kompanjon i deras nuvarande "företag" Escobar Inc men också Van Banco & Adenheim hans dj namn sen 10 år tillbaks är "Luke Escobar", skulle gissa att han var någon tonårsidol för Danne och de tidigt kom på den stora idéen att stämma Netflix.

https://soundcloud.com/lukeescobar

Hela idén är ju helt sjuk, att han ska ha rätt till historie(?) eller rättigheter till Escobars namn (ett av världens vanligaste efternamn), det är ju bara patenttroll stämningar, ytterst tveksamt att några pengar har kommit ur det, vad jag tror Olofs intäkter har varit under 2015-2018 är småbedrägerier av kläder, klockor, och saker han köpt under företagen och kritat sedan aldrig betalt för. Enda som han verkar ha fått är domänen PabloEscobar.com på grund av hans extrema socketpuppeting på wikipedia, som han hållt på med i 10 år nu.

Gammal Van Banco klassiker:
http://vanbanco.com/wp-content/uploads/2012/11/VBanco-web-bio-pic-OG.jpg
http://2.bp.blogspot.com/-xjao-qdKbTw/TsDG6mjI_-I/AAAAAAAABGU/-NrPWWJlx6c/s400/QoSDinnerSuit.png
Senast redigerad av Fosterdiagnos 2021-05-14 kl. 12:12.
Citera
2021-05-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Grattis. Du ser inte skillnaden på vinstskatt och gåvoskatt.

Gåvoskatten är avskaffad sedan den 1 januari 2005.

Men visst, I'll bite: vad är det för stor gåva du menar? Mellan privatpersoner. Tar gärna emot en länk även om det är vinstskatten som är relevant
Den stora gåvan är 100'000 kronor i kontanter. Du får själv börja länka källor om du vill bli tagen på allvar, i nuläget svamlar du bara semantik.
Citera
2021-05-14, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slock1

Att läsa din analys var mer underhållande än många inlägg i tråden. Det är inte helt osannolikt, jag har också reagerat på vissa hål i hans historia som du fyller ut väl.
Citera
2021-05-14, 15:18
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Snygg genomgång!

Jag reagerade över att "gästrummet som pappa bor i" i Dubai faktiskt snarare verkade vara master bedroom.

"Jamba-ringsignaler is the shit, mannen. Escobar Inc har köpt rättigheterna och nu stämmer vi Apple."

Mamman är väl dokumenterat iranska, varför säger han att hon är från Sovjetunionen? (Iof kan hon vara pers från forna Sovjet men hade väl varit mer naturligt att säga just iranier/perser.)
Citera
2021-05-14, 16:05
Medlem
Har som sagt inte varit Så aktiv i tråden eftersom det så mycket hatar att försvaga ett vägar inte lyssna på sanningen, så det som har hänt är att kodapan är besatt med mig båda hoppa några psykiska men helt enkelt.

Jag vet inte varför det är på det sättet, men han borde söka hjälp håller på svamla himla massa konstiga stämningar av några 82 år när psykisk av med personer i USA som att de skulle visa att Olof inte är i punkt där framgångsrik.

Jag haft mina vänner mina bekanta som är extrem advokater som har läst det och sagt att det är svammel. Det är typ som att läsa 91an. Det är inte relevant ens men det förstår inte kolla på en utav kåda på läser allt utan att ändå försöka reflektera över vad du säger så jag inte sagt till dem.
Jag tror det just nu då han inte vill lyssna på sanningen.
Olof visar sin Rikedom om och om igen. ni vill alltid se mer och mer och hitta på massa tokiga påhitt som är klockan inte stanna och massa sånt så.
Sluta vara tattaren jag inte ens pengar själva köpa det. Va som att ni skulle kunna råder så får kolla på liten Rolex min ni sitter hemma på era socialbidrag
Senast redigerad av mofasti 2021-05-14 kl. 16:10.
Citera
2021-05-14, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Har som sagt inte varit Så aktiv i tråden eftersom det så mycket hatar att försvaga ett vägar inte lyssna på sanningen, så det som har hänt är att kodapan är besatt med mig båda hoppa några psykiska men helt enkelt.

Jag vet inte varför det är på det sättet, men han borde söka hjälp håller på svamla himla massa konstiga stämningar av några 82 år när psykisk av med personer i USA som att de skulle visa att Olof inte är i punkt där framgångsrik.

Jag haft mina vänner mina bekanta som är extrem advokater som har läst det och sagt att det är svammel. Det är typ som att läsa 91an. Det är inte relevant ens men det förstår inte kolla på en utav kåda på läser allt utan att ändå försöka reflektera över vad du säger så jag inte sagt till dem.
Jag tror det just nu då han inte vill lyssna på sanningen.
Olof visar sin Rikedom om och om igen. ni vill alltid se mer och mer och hitta på massa tokiga påhitt som är klockan inte stanna och massa sånt så.
Sluta vara tattaren jag inte ens pengar själva köpa det. Va som att ni skulle kunna råder så får kolla på liten Rolex min ni sitter hemma på era socialbidrag

Kan någon översätta det här till begriplig svenska?
Har möjligen mofasti drabbats av en stroke?
Förra gången var det släkt som var advokater, men nu är det alltså vänner som är det, om jag förstår strokepatientens text rätt.
Citera
2021-05-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Kan någon översätta det här till begriplig svenska?
Har möjligen mofasti drabbats av en stroke?
Förra gången var det släkt som var advokater, men nu är det alltså vänner som är det, om jag förstår strokepatientens text rätt.

Har båda vänner och släkt som är advokater.

Som sagt är kodapan besatt med mig och sina bevis och att Olof tog bort en tweet som bevis. Olofs PR team har inte tid att dravla med no-lifers på Flashback.

Jag kommer alltid med bevis eller visa att Olof säger sanningen och ni vill alltid ha mer bevis.

Fan hur tror ni Olofs PR-team kan ta fram 10 000 usd i Sverige. Skänka bentlys och massa pengar. Allt är bevisat real lokal vill inte skryta och ingen kan bevisa dem år fake. och massor med swish meddelanden har vi sett med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in