2021-04-27, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltgroda
Taiwan är inte en halvö, vad pratar du om? Kommunisterna har hotat om att ta över ÖN sen 1949.
Man kan göra pengar i Taiwan precis på samma sätt som man kan göra pengar i Sverige, genom att ge bra service, skillnaden mellan Sverige och Taiwan är att i Taiwan kommer du behöva jobba 10x hårdare eftersom deras service är 10x bättre än Sveriges. Det finns inga snabba pengar i Taiwan längre som om det vore ett land i tredje världen.

Du har rätt det är en ö och det var ett stavfel.
Svårt att veta. O mexico arbetas det hårt med så kanske vi kan be Olof förklara på hans twitter vad han menar Han är vis och smart men var kryptisk i sina svar.
Citera
2021-04-27, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ja Taiwan gjorde en stark ekonomisk resa. men nu menar Olof att det är pga kommunisternas hot om att ta över halvön som är problemet som gör att man kan tjäna pengar helt klart

Vad menar du? Han sa att det är mycket Corona där och det är ungefär så långt ifrån sanningen man kan komma.

Han har inte sagt något om några komminister eller något övertagande. Han sade att det är en emerging market.

Som vanligt spårar du tråden med en massa ointressant svammel.
Citera
2021-04-27, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Vad menar du? Han sa att det är mycket Corona där och det är ungefär så långt ifrån sanningen man kan komma.

Han har inte sagt något om några komminister eller något övertagande. Han sade att det är en emerging market.

Låt mig återkomma med exakt referens i klippet där han pratar om detta.

Synd du säger sådant om mig bara för att min åsikter inte är den samma som din.
Citera
2021-04-27, 22:09
Medlem
Citat:
Olof gjorde en stor sak av att Ebba köpt ett hus, och som Olof sade, försöker tjäna en halv miljon på en gamling.

Olof står själv åtalad i Los Angeles för att ha bedragit en mentalt handikappad 82-årig kvinna på sitt hus genom ockerlån.

LESTER S. LEWIS VS UNICITIZENS FINANCIAL INC., A CORPORATION, ET AL. 02/19/2019 (19STCV05791)

https://www.docdroid.net/XbS5s92/blasa-gamlingar-pdf
Ironiskt. Han är ju då en sk. Twofaced person som han själv kallar så många andra personer.
Citera
2021-04-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Vad är positivt med att skänka pengar till röda korset? Du vet inte vilka som får pengarna men det är goda gärningar.
Inget alls. Den typen av välgörenhetsorganisationer är alltid gigakorrupta och har en verksamhet som primärt går ut på att hålla personalfester.
Citera
2021-04-27, 23:32
Medlem
Han har rätt, Sverige är skit. SD får ta över. Jag flyttar tillbaka till Afrika. Botswana next!
Citera
2021-04-27, 23:39
Medlem
Citat:

Hahah låt honom spåra, det är underhållande Han kallar sig för Olofs soldat och håll i dig nu... han har fått ett shout out av den store OG Olof så han hoppas också på att få hundra tusen i monopol pengar nu. Lär bara bli en hundring till kebab om det gäller riktiga pengar dock
Citera
2021-04-27, 23:56
Medlem
Theomanias avatar
Suttit och lusläst den här tråden nu ikväll och även om det är rätt tråkigt att så uppenbara troll som mofasti tillåts härja fritt och totalt solka ner den annars så intressanta läsningen så har det ändå varit spännande att ta del av alla gräv som gjorts här senaste året. Man hade ju en känsla av att han var för liten för skorna han klev in i redan när han började göra radiointervjuer för 10 år sedan, men att han blivit en totalt självförhärligande och narcissistisk galning spränger alla förväntningar jag hade om Olof. Trodde han skulle komma in på minst en av utbildningarna, få ett halvtrist jobb som konsult eller mellanchef och sen långsamt pysa ut i okändheten som alla andra, men han har tvärtom lyckats blåsa upp sitt ego (och sin kroppshydda) i en sån stor omfattning att det är svårt att inte häpna.

Det faktum att han fortfarande hyser ett agg mot Martin Björn för att han var lite småkritisk och hade mage att fråga hur mycket hans företag omsatte känns väldigt typiskt för en narcissist med drag av grav mytomani. Att försöka call out en mytoman är bland det värsta man kan göra som förstått det, så det blir väldigt tydligt att hela hans persona antagligen är ett resultat av en rent patologisk störning. Det skulle förklara hans besatthet av att hela tiden motbevisa flashback, vilket det är uppenbart att han läser. Utöver fjortisar på twitter är han ju totalt irrelevant i gemene mans ögon, så den enda uppmärksamheten (som han så uppenbart trånar efter) han får är ju här. Och här garvar folk. Jag tror sånt triggar mytomaner som Olof och leder till en rätt ond, nedåtgående spiral.

Jag kommer följa Olofs resa med intresse och definitivt kika in här med jämna mellanrum. Sjukt att SVT pysslar med en dokumentär om honom. Förhoppningsvis blir det en sån story som börjar med fokus på en sak (hans "business dealings" som CEO för Escobar Inc) men som sedan slutar med fokus på något helt annat (hans uppenbara psykiska sjukdom). Hans affärer och vad han pysslar med om dagarna är ju inte alls lika intressanta som hans enorma hävdelsebehov, hans oförmåga att tänka långsiktigt, hans känslodrivna natur och, såklart, hans extrema mytomani. Han kommer tyvärr sluta upp inlåst på fängelse, det är jag övertygad om. Han är så fast besluten om att bli rik trots att han totalt saknar talang, kunskap eller sinne för affärer att det liksom inte finns någon annan väg för honom än ren brottslighet. Någon nämnde att Olof verkar arbeta i sjok, att han är lugn en period för att sedan totalt balla ur och ta det ena korkade beslutet efter det andra. Det får mig att inte helt osökt fundera på om han kanske lider av en manodepressiv sjukdom, där hans hävdelsebehov och bekräftelsesökande i perioder totalt exploderar och leder han till att bli totalt gränslös i sin jakt på status och pengar.

I slutändan tycker jag fan mest synd om honom på något sätt. Han är i grund och botten en väldigt tragisk karaktär trots all skit han gjort och jag ser fram emot att få läsa hans biografi om en sisådär 40 år, om någon sådan kommer. Åtminstone så länge den inte skrivs av honom själv.
Citera
2021-04-28, 00:09
Medlem
Härlig analys Theomania.
Jag håller med dig om allt förutom boken, jag blir fascinerad av fantasifullheten hos mytomaner och hade gärna läst hans egen version också
Citera
2021-04-28, 00:50
Medlem
Håller också med Theomania. Hoppas bara innerligt på att han inte drar på sig allt för många småkids som fans (tyvärr ser det ut så nu) som faktiskt tror på honom. Hade gärna sett någon faktiskt snacka med honom på ett ärligt sätt, tyvärr tror jag dock han är långt bortom räddning
Citera
2021-04-28, 01:40
Medlem
Jag är så trött på alla trollanklagelser. Jag vet att Olof säger sanningen och ni vill alltid ha mer . Var får han 10 000 usd från? är det någon colombian som låtsas vara roberto escobar? han är i garagen med sina rolls Royce och ska importera fler och har bilder med massa kändisar och profiler vad tycker ni konkret han ska visa fle att ni ska tro honom? då kan han vida det och vi får slut på tjafset om mytomani.
Citera
2021-04-28, 02:23
Medlem
Har ingen koll på vem Lokal är innan jag såg videon. Men riktigt pinsam " intervju". Allt han får fram är "Det är intressant" samt "Oj är det så?" Om hans kanal går ut på att göra intervjuer (vilket jag inte hoppas) borde han lägga ner direkt. Hur kan man vara så dålig och oförberedd när man ska hålla en intervju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in