2020-09-11, 12:15
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neoflex
Han r utflyttad frn landet. Numera skriven i USA. Info om detta finns i fup:en.

Hrrdu Gta-Petter, om du har FUP s tycker jag att du ska ta och slnga upp den jveln p momangen.
Citera
2021-03-27, 20:15
Medlem
Ngra faktaredigeringar frn ngon som faktiskt knt honom i grundskolan.
Han bodde p en herrgrd utanfr Knivsta fram till ngongng 2008 eller 2010. Hans morfar grundade ett av Sveriges strsta bilreservdelar fretag som jag tror senare blev slt. Knns ju underligt att han skulle behva lura ngon p pengar, med tanke p att familjen r god fr x antal hundra miljoner. Han pysslade med kampsport och var med p Junior OS i Jiu Jitsu. Han hade det till och frn rtt tufft i skolan (fotbollsklass) nr han kom invandrande med skjorta i en frortsskola. Har alltid, sen ung lder haft dyra klder, familjen har krt dyra bilar och han var stndigt ivg p solsemestrar vi andra kanske inte hade rd med. Han gick inte om gymnasiet tv gnger, han brjade om gymnasiet efter att ha pluggat utomlands.

Sen hnde ngonting dr 2010, jag vet att han pluggade en stund i Australien, men om han slutfrde studierna r jag osker p. Dock har han bott i USA i mnga r (skra kllor) s ngon sorts visum har han haft. Studie eller arbete vet jag inte.

Han hamnade p fel fot med sin familj 2016. (Kllor som hyr bostad av familjen har sett honom p herrgrden frekvent upp till just det ret)

Han bodde d i ngon hyresfastighet i ortens favoriter som gdes av familjen.

Han brjade vid den tidpunkten, eller innan, dejta en tjej (Car*line Flack*) och dom flyttade till Asien ngonstans. Han har Facebook inlgg frn hela vrlden med den tjejen frn 2016.

I Fup:en sls det fast att pengarna som han tog av henne frdes ver 2017, och att hon inte betalat ngonting i deras frhllande fram till det datumet. S pengarna har kommit ngon annanstans ifrn, rimligtvis familjen.
I frunderskningsprotokollet framkommer det ocks att dom hyrt en lgenhet i Hong Kong under 8 mnader, fr runt 40k/mnad.
Hong Kong har ven dom visumlagar fr vistelser ver 90 dagar, s ngon form av visum har dom ju haft.

Sen mste jag ju rligt talat bara genom att titta p hans Facebook undra hur jvla mycket pengar han lurat till sig, och hur mycket som faktiskt kommit frn jobb och familj. Tjejen han var tillsammans med har Rolex, Audemars Piguet klockor, mrkesvaror och reser kors och tvrs ver jordklotet. Och om bara Hong Kong kostade 40k/mnad, och som psts att hyreslgenheten (som han sagt han gt) kostat 50k i mnaden under minst 2 r, s r det ju lngt ver dom 800k som hon blev lurad p. Hon fick ju frvrigt rtt i domstolen och tillbaka dom pengarna, vilket kontentan blev att hon inte betalat en krona under hela deras relation? Jackpot.

Det lter ju verkligen som en del ur en film, att han ska ha gtt till ett investment kontor varenda dag i 8 mnader i Hong Kong (fup:en sger), att hon fljt med honom, att han lyckats frfalska handlingar s att han kommer in i lnder och p kontor. Han var ju ocks tillsammans med Car*line i ver 3 r, och hon skulle inte mrkt ngonting under hela den tiden? CIA klockorna ringer...
jag tycker nog att sol och vrare r ett lst begrepp i den hr historien d tjejerna levt som prinsessor, lngt ver vad dom blivit lurade p.

Dom 20-talet tjejer som hamnade mellan uppbrottet med Car*line och hans fngelsestraff har han ju totalt lurat upp p lktaren. Jag vet, via den enorma ryktesspridningen som finns i sociala medier att han dejtade ver 200 tjejer p en period av lite drygt ett r. Och blste majoriteten utav dom, om det var fr finansiell vinning det vet jag inte. Men det var generellt sm summor. Florerar en tjej som heter Theres* Matti*son som finns med p bilder nr hon varit med Ale*ander och Car*line i Frankrike, hon r tjejen som sger att hon blev lurad p en American Express nota, p ett hotell hon sjlv bott p, men Ale*ander lovat att betala.

Nr vi kommer till den senaste domen (2020) mot Er*ka Aldenb*ck, blir det hela pltsligt nnu mer intressant. Har luslst fup;en. Han bjuder henne allts efter 2 dejter, till Karribien, en resa som Er*ka pstr kostar ver 150k. (Ngot han bevisat betalat sjlv via ett utlndskt kreditkort)
Sen gr dom ett antal gemensamma resor efter det. Han har p ngot stt lurat till sig ett kreditkort knutet till Aldenb*ck som sen anvnds p vissa av dessa resor.
Han dejtar parallellt med Er*ka ocks en annan kvinna som heter Fr*da H*lm, som i tingsrtten berttar att han frskt kpa henne, och har betalat allt fr henne under en 6 mnaders lng period. Samma dag som han avslutar relationen med Er*ka, grs en polisanmlan mot honom. Dr hon menar att (lyssna nu) ALLA utgifter hon har haft sen dagen dom trffades skulle tckas av Ale*ander Li*deberg, och styrker detta via en frfalskad bankutskrift dr hon sger att han utan anledning skulle ge henne 150k.
Fr han var bara en sn som ville betala.

Frsvaret fr Ale*ander ledd av Mark Safaryan, presenterade i Hovrtten inkomstpapper, hyresavtal samt kreditkortsrkningar frn American Express. Handlingar styrkta av polisen. Att han tjnat 1,6 miljoner kronor p 2 mnader. Brnt lite drygt 700 000 p ett Amex black p 2 mnader (bevisat tillhr honom), och att han hyr en lgenhet i London fr 60 000kr i mnaden.
Domen blev d snkt frn Grovt bedrgeri med uppst, till bedrgeri av normalgraden.

Antingen r grabben en superskurk av rang eller s r detta en reality serie. Slpp detta som en serie s lovar jag att bnka mig.
Citera
2021-03-27, 21:00
Moderator
Schlesiens avatar
Utgngen rubrik:
"Superbedragaren" i Uppsala

/ Moderator
Citera
2021-03-29, 16:37
Medlem
Kan nn vara schysst och lgga ut FUP och fungerande lnk till idiotens fb, tack!?
Citera
2021-03-31, 15:14
Medlem
grottmuttans avatar
Bilder p brudarna vore roligt, s man vet vilka man ska akta sig fr.
Citera
2021-04-02, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Bilder p brudarna vore roligt, s man vet vilka man ska akta sig fr.

Ska kolla om jag kan grva fram bilderna p mlsganden.

Det r rtt spnnande att se upplgget dom haft. Dom trffades allihopa p Facebook. Efter det att Al*xander dejtat och dumpat dom. Dr snackar dom ihop sig, och gr allihopa en gemensam polisanmlan.

Allts, han (Al*xander) r ju helt tappad, och kommer antagligen behva ratal av psykoterapi. Men att brudarna har mage att polisanmla honom fr att han ska betala fr deras utlgg, och att det gr igenom r ju helt sjukt.

r en brud, Therese Matti*on som bott p grand hotell i Stockholm, i ett rum betalt av Al*xander. Nr varken han eller Carol*ne var dr, och polisanmler honom fr att han inte betalade notan.
Nn brud har tit middag med en polare utan honom, men han ska ha sagt att han ska dega notan, han rk p den ocks.

Sjukaste! r dock Fr*da Holm som d allts dejtat snubben i 6 mnader, ltit honom bjuda henne p resor, mrkesklder och middagar, som hon uttrycker det i frhr (betalat allt fr henne) sen vittnar hon mot honom i tingsrtten och berttar vilket as han har varit fr att han citat ville kpa henne
Haha wtf.
Hon jobbar fr vrigt p HM, dr har man ngon att se upp fr.

Haha det r vll rtt t honom nr han badat p djupt vatten. Men vad fan.

Sen fattar jag inte riktigt separationen av domarna. I frsta domen framkommer det att han inte ska ha haft ett jobb? Men i andra har det bevisats att han driver ett bolag och tjnar miljoner. r detta efter/mellan domarna? Eller hur fan lyckas han lsa ett Amex black?
Senast redigerad av Frenetiskbubbla 2021-04-02 kl. 21:53.
Citera
2021-04-09, 01:06
Avstngd
Hur fan lyckades han dejta 400 kvinnor p ett r om det stmmer?

Han mste se riktigt jvla bra ut. Ngon med bild?

I huvudet p en grningsman p Viaplay, ssong 2, avsnitt 6.
Citera
2021-04-10, 09:30
Medlem
Hans familj r tt.

Davi* Sley som sjlv blivit blst har blst sina investerare och banker p massa pengar och hans tobaksmrke har gtt i konkurs. https://www.pacermonitor.com/public/...cco,_LLC_et_al bra kille att intervjua 😏

Han var enligt sociala medier i USA i februari frra ret. Kommer ut i juli.
Har enligt hovrttsbevisning tjnat 2 miljoner p 2 mnader. P vad?
Citera
2021-05-13, 14:18
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frenetiskbubbla
Ska kolla om jag kan grva fram bilderna p mlsganden.

Det r rtt spnnande att se upplgget dom haft. Dom trffades allihopa p Facebook. Efter det att Al*xander dejtat och dumpat dom. Dr snackar dom ihop sig, och gr allihopa en gemensam polisanmlan.

Allts, han (Al*xander) r ju helt tappad, och kommer antagligen behva ratal av psykoterapi. Men att brudarna har mage att polisanmla honom fr att han ska betala fr deras utlgg, och att det gr igenom r ju helt sjukt.

r en brud, Therese Matti*on som bott p grand hotell i Stockholm, i ett rum betalt av Al*xander. Nr varken han eller Carol*ne var dr, och polisanmler honom fr att han inte betalade notan.
Nn brud har tit middag med en polare utan honom, men han ska ha sagt att han ska dega notan, han rk p den ocks.

Sjukaste! r dock Fr*da Holm som d allts dejtat snubben i 6 mnader, ltit honom bjuda henne p resor, mrkesklder och middagar, som hon uttrycker det i frhr (betalat allt fr henne) sen vittnar hon mot honom i tingsrtten och berttar vilket as han har varit fr att han citat ville kpa henne
Haha wtf.
Hon jobbar fr vrigt p HM, dr har man ngon att se upp fr.

Haha det r vll rtt t honom nr han badat p djupt vatten. Men vad fan.

Sen fattar jag inte riktigt separationen av domarna. I frsta domen framkommer det att han inte ska ha haft ett jobb? Men i andra har det bevisats att han driver ett bolag och tjnar miljoner. r detta efter/mellan domarna? Eller hur fan lyckas han lsa ett Amex black?
Du glmmer det faktum att han verkar ha tagit ut kort i andra personers namn, bl a en polare han bodde med. r det Alexander som r offret dr ocks d enligt dig eller? Helt rtt av brudarna att polisanmla aset ifall han tar ut en massa kort p dom och sedan spenderar en massa pengar som de sen mste lgga ut fr.
Citera
2021-05-13, 21:41
Medlem
Nu vill man ju verkligen se en FUP ngon som har)
Citera
2021-05-13, 22:10
Medlem
HeavyPops avatar
Fy fan vilket jvla stolpskott han r.

Nn som har en bild p Alexandr Lindbrg?
S vi kan varna framtida tjejer/kompisar/arbetsgivare.
Citera
2021-05-13, 22:20
Medlem
https://lexbase.se/personsok?Search%...NDER+Lindeberg

Frekommer i Lexbase
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in