2021-05-12, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HTML5
Varför finns det i handlingen ett dnr från Åklagarmyndigheten? Det måste ha varit en åklagare inkopplad men det var aldrig aktuellt att anhålla eller häkta någon eftersom gärningsmannen blev dödad.

Någon som vet vad åklagaren hade för uppgift i fallet?
Det brukar väl inte ens vara någon åklagare i fall där det inte finns någon att åtala? Det är en utredning, en förundersökning, och när den är gjord så läggs fallet ner. Det blir alltså inte ens ett mål med ett målnr.

Rätta mig gärna om jag har fel.
2021-05-12, 11:45
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosered
Söker FUP, grov stöld Lidingö. Stockholms tingsrätt B5677-21.
Någon som har?

Åtal är inte väckt i målet och därför finns varken förundersökning eller dom.
2021-05-12, 11:50
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggetheman
Lidingöligan ? Hela förundersökningsmatrialet
Mål nr b 4331-99

Tingsrätten verkar inte ha denna i digital form. De vill ha 3000:- för papperskopior.

Besök tingsrätten om du är väldigt intresserad.
2021-05-12, 16:09
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HTML5
Varför finns det i handlingen ett dnr från Åklagarmyndigheten? Det måste ha varit en åklagare inkopplad men det var aldrig aktuellt att anhålla eller häkta någon eftersom gärningsmannen blev dödad.

Någon som vet vad åklagaren hade för uppgift i fallet?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det brukar väl inte ens vara någon åklagare i fall där det inte finns någon att åtala? Det är en utredning, en förundersökning, och när den är gjord så läggs fallet ner. Det blir alltså inte ens ett mål med ett målnr.

Rätta mig gärna om jag har fel.
En åklagare leder alltid förundersökningen om inte saken är av enkel beskaffenhet, vilket inte är fallet här. Även om det inte finns någon att åtala har en åklagare varit inblandad och tagit övergripande beslut om vilken typ av utredningsåtgärder som skall vidtas.
2021-05-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Var ju rent utav censur 90% drygt...
Ja, jo.... Men det rör sig ju mest om elever. En lång rad med namn som väl ändå är ganska anonyma om man inte känner till området närmare och då har man väl ändå bra koll tänker jag.

Den först mördade, elevassistenten, har det skrivits en hel del hyllningar om i media, med all rätt, så hans namn finns att hitta om man är intresserad.
2021-05-12, 23:53
Medlem
Söker fup på Knutby 2004
2021-05-13, 00:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerafinaa
Söker fup på Knutby 2004

Den lade jag upp för inte så länge sedan:

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP) Kriminalhistoria

Sök gärna innan du postar.
2021-05-13, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av airbud
Tingsrätten verkar inte ha denna i digital form. De vill ha 3000:- för papperskopior.

Besök tingsrätten om du är väldigt intresserad.
Tyvärr inte boende runt Sthlm. Tror någon sitter på FUP eller förhoppningsvis har någon kvar fup sedan x antal år sedan lidingöligan var ett hett ämne.
2021-05-13, 05:06
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Söker FUP ang. fallet med mannen som i programmet I huvudet på en gärningsman kallas för Romansbedragaren. Kan tyvärr inte hitta någon tråd om honom eller annat.
2021-05-13, 15:05
Medlem
Sven2s avatar
Citat:
Pappan krävde sin son tillbaka – slog ner man. Nu har han dömts till två månaders fängelse för misshandel.
https://www.expressen.se/kvallsposte...a-slog-ner-man
Har någon FUP?
2021-05-13, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Söker FUP ang. fallet med mannen som i programmet I huvudet på en gärningsman kallas för Romansbedragaren. Kan tyvärr inte hitta någon tråd om honom eller annat.
Den skulle jag också vilja ha. Men känner inte till vare sig tingsrätt eller målnr. I så fall kan man rekvirera från tingsrätten.
2021-05-13, 22:25
Medlem
guranboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den skulle jag också vilja ha. Men känner inte till vare sig tingsrätt eller målnr. I så fall kan man rekvirera från tingsrätten.

Det var antagligen i Attunda enligt bilderna i programmet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in