2021-05-13, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Pedram har börjat sova i Rosa och man kan ju undra varför, det här var inte lätt att lista ut! Emelie vet, jag ser det på henne.

Dom bestämde väll tillsammans att alla skulle sova i rosa?
2021-05-13, 00:30
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najan
Ang Emelie:
Jag är skåning, Lund, och snackar inte så över huvud taget och verkligen inte som Adrian vilket jag nästan tycker är värre. Hatar ”Zelmerlöv-lundensiska”.
Emelies österlenska är inte charmig men man kan ju inte definiera en människa efter en dialekt. Och inget hon inte kan hjälpa...

Jag fattar hennes humor o sarkasm. Älskar henne. Lite surmule men vem fan utom judith o Tanja är inte det? Är dom givna finalister vinnare för det?
Fatta att leva m så mycket människor 24/7 i månader. Jag hade nog blivit galen o folk tycker jag är en lugn person.

Står fast vid att det är ärligt att våga säga och visa.

Nardos är just nu sjukt falsk. Hela kvällen ikväll var för vad polarna sa. Asjobbig på alla sätt.
Pedram ögontjänare. Fjäskare.
Tanja har fint hjärta men tar inte ställning.
Judith har fint hjärta, snäll, tolerant, hjälpsam men kan säga ifrån.
Simon. Rolig men fjantig.
Madde. Tråkig och visar inte sitt rätta jag.
Nä klart jag fattar att hon inte kan rå för hur hon låter, inget snack om den saken.
Var väl inte menat som ett påhopp (även fast jag inser nu att det lät så), utan mest bara en personlig reflektion.

Hon/du skulle nog tycka min dialekt är lika vidrig. 😁

Men det är nåt med den där extrem-skånskan och hennes bittra sura personlighet, som tillsammans (för mig då) blir en riktigt motbjudande combo.
Senast redigerad av Hydraulslangen 2021-05-13 kl. 00:53.
2021-05-13, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
Nä klart jag fattar att hon inte kan rå för hur hon låter, inget snack om den saken.
Var väl inte menat som ett påhopp (även fast jag inser nu att det lät så), utan mest bara en personlig reflektion.

Hon/du skulle nog tycka min dialekt är lika vidrig. 😁

Men det är nåt med den där extrem-skånskan och hennes bittra sura personlighet, som tillsammans (för mig då) blir en riktigt motbjudande combo.

Är väl bättre att hon visar/säger att hon är på dåligt humör än glad-fejkar!?
Som nardos ikväll. Var tvungen att stänga ner...
2021-05-13, 00:43
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Det har du ju iofs rätt i
Senast redigerad av Hydraulslangen 2021-05-13 kl. 01:14.
2021-05-13, 01:05
Medlem
wolfiess avatar
Citat:
glad-fejkar? Haha hon fick se sina vänner, sluta va så bitter.
2021-05-13, 01:29
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Obs Du behöver inte läsa om du inte pallar!

Jag tycker att det finns många i detta samhälle som vi inte behöver kategorisera eller sätta etikett på men som inte vill arbeta då de kirrar stålar på annat sätt. Kriminalitet ,droghandel och annat som ger de snabba pengar och allt för att vara oberoende och slippa underordna sig. Simon är inte en av dessa som medvetet trotsar samhällets system eller grundlagar utan han har svårt att skapa sig en stadig grund att stå på.

Säkerligen har hans ADHD försvårat allt detta och i sin sårbarhet hamnat i olika trubbel situationer och prövningar precis som "alla" människor kan hamna i svåra situationer och sen får svårt att lösa och återställa det igen. Att försöka bygga upp en vardag med de mest grundläggande rutiner kan vara sjukt svårt

Att ha en diagnos som ADHD gör att man får svårt att organisera, hålla tider, mental uthållighet, nedsatta exekutiva funktioner, nedsatta kognitiva funktioner, och kan också leda till att man byter jobb flera gånger under sitt liv. Personer med denna diagnos löper större risk att hamna i depression och ångest som in sin tur kan leda till att de tar till självhjälp i form av alkohol och annat som sen leder in i en ond cirkel.

Alltså det är ingen dans på rosor och inget man löser genom att se dessa individer som bortskämda värstingar för snarare handlar det om att fånga upp dessa personer i tid och ju fortare de får veta om sin diagnos ju bättre kommer de förstå "varför" deras liv sett ut som det gjort. Nu vet ju Simon att han har ADHD och tycker det var starkt ändå att han i samband med sitt tal var ärlig och berättade om hur han fått hjälp av sin Mor pga festande och annat. En person som "vill" fortsätta det levnadssättet tror jag ALDRIG skulle berätta det öppet men han har ett samvete och han vet att han vill kompensera henne för allt hon hjälpt honom med.

Jag kan bara ta mig själv som ex, nu är inte min Mor i livet längre men den tid jag fick med henne skulle jag aldrig kunna kompensera henne för. Allt det som hon gjorde för mig och då inte materiellt först och främst utan all denna villkorslösa kärlek som hon bara gav och gav till den dagen hon somnade in.

Såklart älskade jag min Mamma över allt annat och jag visade det med att finnas där för henne och att hon fick känna den uppskattning som hon så förtjänade. Att göra detta dock kändes oerhört bra för mig och för henne betydde det så ofantligt mycket att få dessa små gester av kärlek då och då! Det jag menar är att om Simon ser en chans att få ge tillbaka till sin Mamma så handlar det inte om pengarna i sig utan hans samvete och gesten som sådan. Vinner han inte detta så är det så men hans motiv finns alltid där, att få kunna bidra på något sätt.

Att ha ständig kaos i hjärnan, dålig självkänsla för att man inte får ihop alla bitar som är ens eget liv och Skuldkänslor som nöter dag som natt. Det kan tära på en människa och visst det finns hjälp och knep för att lära sig hur man på bästa sätt kan leva med ADHD som ju trots allt är en del av personligheten där den förstärker det negativa men också det positiva. Såklart man inte helt och hållet ska se diagnosen som boven i dramat men den är en rätt stor käpp i hjulen för de som lever med ADHD.

Jävlar vilken novell eller snarare en roman!

Först och främst vill jag säga att jag beklagar sorgen över att du har förlorat din mamma 🌹.

Känner inte till så mycket om den diagnosen men det låter tråkigt för de som lider av det.

Simon vet ju om att han har det så då kunde han ju jobba med att lära sig hur man behandlar andra människor.
Särskilt dom som han tydligen älskar.

Känns annars som om man kan gömma sig bakom sin diagnos och använda den som en ursäkt.
Han vet ju dessutom att han gör fel men ändå beter han sig som ett bortskämt barn och om någon annan får något så skriker han som en gris över att det ska vara rättvist men när han hinner först till alkohol och annat så är dom andra snåla om han inte får mest.

Då handlar allt om honom.
Är detta typiskt för ADHD att de är egoister och offerkoftor?
2021-05-13, 01:32
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Rycka donkenmat från någons händer är dock rätt smutsigt. Bara wt och råttor som gör sånt.

Håller med om det också.

Men militärveckan var innan och då spottade Simon på Emelie och Nardos mat och förstörde den.
Också WT.
2021-05-13, 01:38
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Han däckar tidigt när de får in mycket alkohol, sant. Han däckar ÄNNU tidigare när de får in 2-3 öl :P
Bästa vore att inte skicka in något alls. Skulle vara roligare både för dem och oss om de hade andra aktiviteter åt dem så de inte blir uttråkade eller salongsfullströtta.

De är riktigt tråkiga.
Kollade på liven från kl 20.00, helt tyst i 30 minuter när dom ska grilla och mysa.

Tycker att det ska vara krav på att alla ska göra något med maten så de jobbar tillsammans.
Och sedan kan dom fråga varandra om saker när dom äter.
Typ vardagliga saker för att det inte ska vara tyst.

Sedan kan dom spela spel eller lägga pussel.
Högre krav på aktivitet i huset.
2021-05-13, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wolfies
glad-fejkar? Haha hon fick se sina vänner, sluta va så bitter.

Är 0 % bitter.
2021-05-13, 01:46
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslangen
Det är ju alla lättkränkta PK-talibaner (som dig själv?) som är anledningen till att Big Brother numera blivit som ett jävla barnprogram.

Tyvärr.

Förra året var första gången jag såg programmet men då var det kul, mer action.
Visst bråkade folk mer men när man inte sett mer än dessa 2 gånger så har man inte något att jämföra med.

Nåja vi umgås i olika kretsar och de som jag umgås med klarar av att diskutera saker och ting mer sakligt.

Ordet PK-taliban finns inte längre.

Mormor brukar säga att gammal inte alltid är vis och det har hon uppenbarligen rätt i.

Tycker du på riktigt att Simons uppförande är okej??
Bara nyfiken på din åsikt.
2021-05-13, 01:59
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Men han erkände ju att han fortsatte ge henne positiva inviter ändå. Så tror att han bara inte ville göra något där inne. Kan ha med många saker att göra 🤷🏻‍♀️

Absolut sa han det men jag är ändå lite skeptisk till deras relation.
Hon vill så mycket så snabbt och han vill ta det lugnt.

Hur ska de kunna träffas för att bygga upp något ens?
Han jobbar, spelar fotboll och bor väl hos sina föräldrar har jag läst i tråden?

Hon jobbar som stylist och då jobbar man väl på helgerna?

Det blir ju inte som om man bor i samma stad att man kan ses på en fika efter jobbet.
Eller träffas lite spontant på helgerna.

Nåja det löser sig om man vill tänker jag.
Vi får se vid finalen hur det verkar mellan dom och kanske höra lite skvaller efter midsommar.
2021-05-13, 02:00
Medlem
Dessutom tror jag att Emelie är extra off för att det så då extra töntiga grejer nu o saknar Madelene ”som spelar med” Jag hade kreverat ibland alltså!!

Smart av andra kanske att spela med o gå under radarn. Ser def tendenser. till fejkbeteende.

Tråkigt att det läggs fokus på personer som spelar spelet o o fejkar sin personlighet. Det finns det flera av o Emelie ingår INTE i den gruppen

#theater #show #gameass
Senast redigerad av Najan 2021-05-13 kl. 02:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in