Citat:
Ursprungligen postat av
Bolony
Nå skal vi ikke sitte her og avstandsdiagnosere TH eller noen andre, men det er endel faktorer til språk og kroppspråk samt at han er god på noen ting, men uhjelpelig på andre områder som gjør at det er flere som tror det kan være slikt.
Nå er det veldig stor forskjell på graden av asbergers der ute, men at de kan være vanskelig å forstå seg på tid tider vet vel alle.
Jeg er helt enig. Flere genier var Aspergere, blant annet Albert Einstein og Nicola Tesla. Intelligente mennesker, men med en hjerne som fungerte litt annerledes en våre.
Alt dette er spekulasjoner fra min side, men jeg reagerte spesielt da jeg så intervjuet på NRK. Det var noe med halve setninger og ordvalg, for eksempel "Vi har levd et liv". Og kanskje også at han nikket, da han skulle avkrefte noe.
Og ikke minst rekkefølgen, da han fortalte om turen hjem. Han så bakhonet , og ble engstelig for at AEH kunne fått et hjerteingfarkt. Det naturlige ville være: "Da hun ikke svarte på min anrop, ble jeg redd for at noe kunne ha tilstøtt henne, for eksempel et hjerteinfarkt. Da jeg så bakhonet, skjønte jeg at noe var alvorlig galt.
Alt dette har blitt tolket som løgner, men det forutsetter at alle mennesker tenker likt. Hvis det er slik at TH er asperger, gir dette en slags forklaring, det behøver ikke å ha vært løgn. Jeg synes dette gir mening.