2021-05-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Nå snakker jeg om emnet i seg selv. Det er ingen eksakt vitenskap og derfor er den så avhengig av hvordan den brukes og av hvem.
Ja. Det er ymse kvalitet på psykologer og psykiatrikere også.

You don't say.
Citera
2021-05-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
You don't say.

😂🙈😂 Ja 😂🙈😂
Citera
2021-05-12, 23:28
Medlem
Citat:
Spennende. Håper du har noe å fare med, ellers bærer det rett til Hades med deg

Kjenner jeg deg rett forstod du svaret mitt 😉 og Hades is no friend of mine 😂
Citera
2021-05-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg var tidlig i saken inne på tanken at TH kan ha Asperger.
Men det i seg selv gjør han selvfølgelig ikke til en morder.
Aspergere kan ha problemer med muntlig kommunikasjon, og skjønner ofte ikke ironi og metaforer. Det kan også oppstå problemer når de forsøker å tolke andres ansiktsutrykk.
Hvis TH har Asperger, kan ha ha følt seg misforstått under avhør, og politiet kan ha oppfattet han som "vrang og "trassig". Lidelsen er medfødt, men er det mulig å leve 70 år, uten at han har blitt diagnostisert?
Fun fact. Elon Musk, Tesla-gründeren, kom nylig ut av skapet som Asperger.
https://www.nrk.no/norge/elon-musk-fortalte-at-han-har-aspergers-1.15490788

Nå skal vi ikke sitte her og avstandsdiagnosere TH eller noen andre, men det er endel faktorer til språk og kroppspråk samt at han er god på noen ting, men uhjelpelig på andre områder som gjør at det er flere som tror det kan være slikt.

Nå er det veldig stor forskjell på graden av asbergers der ute, men at de kan være vanskelig å forstå seg på tid tider vet vel alle.
Citera
2021-05-12, 23:34
Medlem
Citat:
Det er ymse kvalitet på psykologer og psykiatrikere også.

For ikke å snakke om elektrikere....
Citera
2021-05-12, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
For ikke å snakke om elektrikere....

Sikter du til de tidlige ryktene om TS og far ?

Det kom fra folk som ikke likte de.
Citera
2021-05-12, 23:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det är helt okej att gå ut utan telefon om en inte förväntar sig någonting, men om en fruktar att hans fru har fått hjärtinfarkt och det är därför en åker hem, da kommer en normalt ihåg telefonen eftersom det faktiskt kan betyda liv eller död för ens fru...
Ja, dette kommer til å være med på å felle han. Forlate en telefon du har ringt 8 bekymringsmeldinger fra, gjør du bare ikke hvis du er oppriktig bekymret.
Citera
2021-05-12, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, dette kommer til å være med på å felle han. Forlate en telefon du har ringt 8 bekymringsmeldinger fra, gjør du bare ikke hvis du er oppriktig bekymret.

Citera
2021-05-12, 23:49
Medlem
Citat:

Det er ikke dumt det han skriver, AE kunne ha ringt tilbake fra hvor som helst.
Citera
2021-05-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg var tidlig i saken inne på tanken at TH kan ha Asperger.
Men det i seg selv gjør han selvfølgelig ikke til en morder.
Aspergere kan ha problemer med muntlig kommunikasjon, og skjønner ofte ikke ironi og metaforer. Det kan også oppstå problemer når de forsøker å tolke andres ansiktsutrykk.
Hvis TH har Asperger, kan ha ha følt seg misforstått under avhør, og politiet kan ha oppfattet han som "vrang og "trassig". Lidelsen er medfødt, men er det mulig å leve 70 år, uten at han har blitt diagnostisert?
Fun fact. Elon Musk, Tesla-gründeren, kom nylig ut av skapet som Asperger.
https://www.nrk.no/norge/elon-musk-fortalte-at-han-har-aspergers-1.15490788

Nå har du hudflettet alle som har hatt en teori eller mistanke om at TH er psykopat, og så presterer du å si at du har en teori om at TH kan ha asberger. Eier du ikke skam?
Citera
2021-05-13, 00:01
Medlem
Citat:
Nå skal vi ikke sitte her og avstandsdiagnosere TH eller noen andre, men det er endel faktorer til språk og kroppspråk samt at han er god på noen ting, men uhjelpelig på andre områder som gjør at det er flere som tror det kan være slikt.

Nå er det veldig stor forskjell på graden av asbergers der ute, men at de kan være vanskelig å forstå seg på tid tider vet vel alle.

Jeg er helt enig. Flere genier var Aspergere, blant annet Albert Einstein og Nicola Tesla. Intelligente mennesker, men med en hjerne som fungerte litt annerledes en våre.
Alt dette er spekulasjoner fra min side, men jeg reagerte spesielt da jeg så intervjuet på NRK. Det var noe med halve setninger og ordvalg, for eksempel "Vi har levd et liv". Og kanskje også at han nikket, da han skulle avkrefte noe.
Og ikke minst rekkefølgen, da han fortalte om turen hjem. Han så bakhonet , og ble engstelig for at AEH kunne fått et hjerteingfarkt. Det naturlige ville være: "Da hun ikke svarte på min anrop, ble jeg redd for at noe kunne ha tilstøtt henne, for eksempel et hjerteinfarkt. Da jeg så bakhonet, skjønte jeg at noe var alvorlig galt.
Alt dette har blitt tolket som løgner, men det forutsetter at alle mennesker tenker likt. Hvis det er slik at TH er asperger, gir dette en slags forklaring, det behøver ikke å ha vært løgn. Jeg synes dette gir mening.
Citera
2021-05-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Nå har du hudflettet alle som har hatt en teori eller mistanke om at TH er psykopat, og så presterer du å si at du har en teori om at TH kan ha asberger. Eier du ikke skam?

De to kan ikke sammenlignes.

For øvrig så er mange psykiatriske diagnoser helt håpløse, spennet på hva som definerer aspergere er så vidt at det kan passe svært mange. De som er hva jeg vil kalle reelle aspergere er ganske lett gjenkjennbar og ingen av dem ville fungert med repetativt, hjernedødt arbeid. At TH ikke har interesse av eller ikke evner å lære seg (jeg tror det handler mer om det førstnevnte) om moderne hjelpemidler sier ikke så mye.
Senast redigerad av Floriss 2021-05-13 kl. 00:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in