2021-05-12, 23:32
Medlem
Jag saknar ett restful API för att kunna söka bättre och hålla koll på vad som händer. Trådar som är tusentals sidor långa går inte att läsa alls utan skript. När jag hittar en tråd som intresserar mig vill jag kunna söka efter liknande trådar och själv bestämma hur trådar ska jämföras osv.

Ett API hade gett mycket mer flexibilitet och effektivitet i användandet av fb.
Citera
2021-05-12, 23:39
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TidensMysterium
Jag saknar ett restful API för att kunna söka bättre och hålla koll på vad som händer. Trådar som är tusentals sidor långa går inte att läsa alls utan skript. När jag hittar en tråd som intresserar mig vill jag kunna söka efter liknande trådar och själv bestämma hur trådar ska jämföras osv.

Frågan är hur många som efterfrågar det, vem som ska bygga det och vad det kostar. Ger det forumet mervärde?
Citera
2021-05-12, 23:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Sakna på du. Det kommer inte hända.
Citera
2021-05-12, 23:53
Medlem
SwampDoggs avatar
Stor risk att det blir ännu enklare att kartlägga användare och analysera innehåll.
Citera
2021-05-12, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Stor risk att det blir ännu enklare att kartlägga användare och analysera innehåll.

Varför ska vi inte kunna analysera innehåll? Vore också nyttigt att kunna filtrera bort medlemmar från trådar som man inte tycker bidrar med något intressant. Med API kan alla ha sina egna preferenser. Sitt eget virtuella forum.
Citera
2021-06-10, 14:59
Medlem
ischs avatar
Citat:
Varför ska vi inte kunna analysera innehåll? Vore också nyttigt att kunna filtrera bort medlemmar från trådar som man inte tycker bidrar med något intressant. Med API kan alla ha sina egna preferenser. Sitt eget virtuella forum.

Hade varit kul med ett vettigt API men ser inte hur det skulle skapa ett värde för FB-ledningen att man enklare kan homo-fiera sitt flöde. Känns knappast som det ligger i linje med vad man vill uppnå. Dock hade det varit trevligt för att kunna bygga en annan frontlösning och ex kunna erbjuda terminalstöd
Citera
2022-10-26, 16:15
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Hade varit kul med ett vettigt API men ser inte hur det skulle skapa ett värde för FB-ledningen att man enklare kan homo-fiera sitt flöde. Känns knappast som det ligger i linje med vad man vill uppnå. Dock hade det varit trevligt för att kunna bygga en annan frontlösning och ex kunna erbjuda terminalstöd

De kan så klart ta betalt för de som vill kunna få tillgång till datan via API.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in