2021-05-12, 23:08
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Nej hon lånade ut pengar till hans festande och kunde inte betala sin egen hyra.
Han sa att hon var fattig mm.

Han festar mycket och vill inte ha ett vanligt jobb.
För mig är det WT.

Finns så många människor som vill jobba och många är sjuka och så kommer det någon som festar loss och sedan ska snyfta sig till en mille. WT.

Obs Du behöver inte läsa om du inte pallar!

Jag tycker att det finns många i detta samhälle som vi inte behöver kategorisera eller sätta etikett på men som inte vill arbeta då de kirrar stålar på annat sätt. Kriminalitet ,droghandel och annat som ger de snabba pengar och allt för att vara oberoende och slippa underordna sig. Simon är inte en av dessa som medvetet trotsar samhällets system eller grundlagar utan han har svårt att skapa sig en stadig grund att stå på.

Säkerligen har hans ADHD försvårat allt detta och i sin sårbarhet hamnat i olika trubbel situationer och prövningar precis som "alla" människor kan hamna i svåra situationer och sen får svårt att lösa och återställa det igen. Att försöka bygga upp en vardag med de mest grundläggande rutiner kan vara sjukt svårt

Att ha en diagnos som ADHD gör att man får svårt att organisera, hålla tider, mental uthållighet, nedsatta exekutiva funktioner, nedsatta kognitiva funktioner, och kan också leda till att man byter jobb flera gånger under sitt liv. Personer med denna diagnos löper större risk att hamna i depression och ångest som in sin tur kan leda till att de tar till självhjälp i form av alkohol och annat som sen leder in i en ond cirkel.

Alltså det är ingen dans på rosor och inget man löser genom att se dessa individer som bortskämda värstingar för snarare handlar det om att fånga upp dessa personer i tid och ju fortare de får veta om sin diagnos ju bättre kommer de förstå "varför" deras liv sett ut som det gjort. Nu vet ju Simon att han har ADHD och tycker det var starkt ändå att han i samband med sitt tal var ärlig och berättade om hur han fått hjälp av sin Mor pga festande och annat. En person som "vill" fortsätta det levnadssättet tror jag ALDRIG skulle berätta det öppet men han har ett samvete och han vet att han vill kompensera henne för allt hon hjälpt honom med.

Jag kan bara ta mig själv som ex, nu är inte min Mor i livet längre men den tid jag fick med henne skulle jag aldrig kunna kompensera henne för. Allt det som hon gjorde för mig och då inte materiellt först och främst utan all denna villkorslösa kärlek som hon bara gav och gav till den dagen hon somnade in.

Såklart älskade jag min Mamma över allt annat och jag visade det med att finnas där för henne och att hon fick känna den uppskattning som hon så förtjänade. Att göra detta dock kändes oerhört bra för mig och för henne betydde det så ofantligt mycket att få dessa små gester av kärlek då och då! Det jag menar är att om Simon ser en chans att få ge tillbaka till sin Mamma så handlar det inte om pengarna i sig utan hans samvete och gesten som sådan. Vinner han inte detta så är det så men hans motiv finns alltid där, att få kunna bidra på något sätt.

Att ha ständig kaos i hjärnan, dålig självkänsla för att man inte får ihop alla bitar som är ens eget liv och Skuldkänslor som nöter dag som natt. Det kan tära på en människa och visst det finns hjälp och knep för att lära sig hur man på bästa sätt kan leva med ADHD som ju trots allt är en del av personligheten där den förstärker det negativa men också det positiva. Såklart man inte helt och hållet ska se diagnosen som boven i dramat men den är en rätt stor käpp i hjulen för de som lever med ADHD.

Jävlar vilken novell eller snarare en roman!
2021-05-12, 23:11
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumblebee
Polski, en gamer på youtube kallar folk för smuts hela tiden, "Du är smuts du ska ut" och så bannar han folk, bara för folk har en åsikt som inte han gillar. "Smuts" är ett snällt ord, rena skönsången men du kanske är det yngre generationen som blir kränkt av sånt. Du skulle ha varit med på min skoltid, då var det hårda ord dagligen som gick opasserat förbi. Jag reagerar inte alls på det!

Ingen aning om hur ni gamla upoförde er och det finns säkert många unga också.
Jo jag skulle bli kränkt om någon spottade på mig / mot mig och kallade mig för smuts om det var någon som sa att den personen var min vän och älskade mig.

Det är inte samma sak som att sitta och spela tycker inte jag.

Det handlar om hur man blir uppfostrad att bete sig mot andra människor.
Jag skulle inte ens spotta när jag ogillar någon.

Så tänker jag.
2021-05-12, 23:12
Medlem
pukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adirfscarl
man hör att nardos är 100% säker på att hon kommer vinna nu, spel för gallerian när hon snackar med emelie o madde. hon vill bara höra att hon är safe

Endast pedram hon kan slå ut😂
2021-05-12, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Endast pedram hon kan slå ut😂
hoppas
2021-05-12, 23:13
Medlem
pukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Ingen aning om hur ni gamla upoförde er och det finns säkert många unga också.
Jo jag skulle bli kränkt om någon spottade på mig / mot mig och kallade mig för smuts om det var någon som sa att den personen var min vän och älskade mig.

Det är inte samma sak som att sitta och spela tycker inte jag.

Det handlar om hur man blir uppfostrad att bete sig mot andra människor.
Jag skulle inte ens spotta när jag ogillar någon.

Så tänker jag.

Rycka donkenmat från någons händer är dock rätt smutsigt. Bara wt och råttor som gör sånt.
2021-05-12, 23:14
Medlem
Hydraulslangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Nej givetvis är det inte det. Men om produktionen skriver FEST på schemat och de laddar för fest.. och sedan skickar in 2-3 öl per skalle så är det väl fan ingen fest.
Bättre isåfall att inte skicka in alkohol överhuvudtaget. De får in det alldeles för ofta... 1-2 gånger RIKTIG fest i veckan hade räckt, istället för teasing varje kväll. De kunde fått film, spel, roliga uppdrag eller vad som helst.
Helt rätt Ridne, håller verkligen med.
Det här blir ju enbart patetiskt I längden, tyvärr.

Dom borde även omedelbart förbjuda "snurra flaskan" även om det inte märks, så är dom väl ändå i 25 års åldern? Inte 11.
2021-05-12, 23:14
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Tanja är en fin tjej, väldigt genuin.

Jag missade den incidenten när Simon var elak mot Tanja, det är inte rättvist att ge sig på Tanja, hon är verkligen älskvärd. Simon har dock bjudit på många skratt och är typ en av få som jag tål i det där huset.

Jo jag fattar.
Men som han beter sig mot dom andra och sedan ska det räcka att be om ursäkt gång på gång.
Köper inte det.

Tycker att Tanja är genuint snäll och när hon säger ifrån så gör hon det vänligt och sakligt.
2021-05-12, 23:16
Medlem
jättekonstigt med att nardos sitter o vill ha stöd från madde för hon tror hon kommer bli nominerad så har nardos själv nominerat madde since day 1 😂
2021-05-12, 23:16
Medlem
Ridnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumblebee
Polski, en gamer på youtube kallar folk för smuts hela tiden, "Du är smuts du ska ut" och så bannar han folk, bara för folk har en åsikt som inte han gillar. "Smuts" är ett snällt ord, rena skönsången men du kanske är det yngre generationen som blir kränkt av sånt. Du skulle ha varit med på min skoltid, då var det hårda ord dagligen som gick opasserat förbi. Jag reagerar inte alls på det!

Håller med här.. Jag reagerar knappt på sådana ord. Antar att jag haft en jävligt tuff uppväxt Eller att jag helt enkelt inte är lättkränkt. Därmed sagt är det ju givetvis onödigt att använda det så som Simon gjorde men tyckte inte att det var så farligt som alla verkade tycka.
2021-05-12, 23:17
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amng
Blir kanske en speciell situation i huset, ingen av oss som vet hur det är att vara där inne

Så kan det vara.
Bara så ledsamt att se när han bad henne vänta tills efter programmet och att de kunde lära känna varandra som vänner därinne men hon bara fortsatte.
2021-05-12, 23:17
Medlem
pukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Håller med här.. Jag reagerar knappt på sådana ord. Antar att jag haft en jävligt tuff uppväxt Eller att jag helt enkelt inte är lättkränkt. Därmed sagt är det ju givetvis onödigt att använda det så som Simon gjorde men tyckte inte att det var så farligt som alla verkade tycka.

Finns inget värre än kränkta pk-töntar.
2021-05-12, 23:18
Medlem
pukkas avatar
Märks hur less emelie är på nardos skitsnack

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här