Citat:
Ursprungligen postat av
LisaLucky
Du verkar inte riktigt fatta så jag får ta och berätta en gång till.
Jo, jag fattar.
Citat:
Om ens föräldrar arbetar och betala skatt och sedan bygger ett hus, under alla år man betalar dem av huslånet samtidigt som de betalar för att de äger huset (fastighetsskatt).
Sedan när de väl har betalat av allting och en gång i tiden dör och vill lämna över huset till barnen så ska de alltså skatta för det också (arvsskatt).
Ja, hellre det än att betala ännu mer skatt medan man lever.
Citat:
Det blir liksom skatt på skatt men det kan inte du har räknat ut i dina röda drömmar.
Det fattar jag, och nej, mina drömmar är inte röda. Ta dig i röven med dina falska anklagelser.
Citat:
(Till och med skatt tre gånger på varann, kan man säga i exemplet med till exempel bostaden som jag nyss gav).
Det spelar ingen roll hur många gånger det är. Det är det totala skattetrycket som spelar roll. Fördelningen är bara fördelning. Jag tar hellre mer skatt i dödsboet och mindre skatt på min lön.
Citat:
Vad är samhällsnyttiga aktiviteter för något??
Att folk jobbar, t ex.
Citat:
Menar du skolan och sjukvården så går inte mycket av skattepengarna dit där idag i varje fall. Menar du vägarna eller, infrastrukturen?
Nej. Du läste uppenbarligen inte vad jag skrev, för det framgår tydligt ur kontexten att jag talar om annat som beskattas. Det du räknar upp är samhällsnyttigt användande av skattemedel, men det är något helt annat.
Citat:
Vad är samhällsnyttiga funktioner Kan du berätta det för mig nu?
Att jobba. Att spendera. Håller ekonomin igång, vettu.
Citat:
Men om du ska vara någon skatt så kan det väl vara lite vanlig skatt på arbetet. Det räcker faktiskt.
Hellre mindre skatt på arbetet och återinför arvsskatten.
Citat:
Det handlar bara om hur man lägger budgeten.
Ja, gärna för mig att vi vässar budgeten. Det läggs alldeles för mycket pengar på skit. Men sparar man in, så använd det till att sänka skatten på arbete istället.
Citat:
Det är någonting som ni röda aldrig någonsin har lyckats göra. Lägga en budget alltså.
Jag är inte röd.