2020-09-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Det kommer alltid finnas objekt som är lättsålda. En stekig takvåning är ju ett sånt. Vissa köpare har väl också missat nyhetsrapporteringen.

Jag tycker trender är det intressanta - är det generellt mer svårsålt till önskat pris? Om många objekt legat ute länge och dragits tillbaka kan det vara ett tecken på det.
Fast lägenheterna på Hornsbergs strand är väl knappast "stekiga"? De som ut som vilken nyproduktion som helst, förutom då att läget är dyrt.
Citera
2020-09-05, 14:58
Medlem
Jag flyttar gärna till hornsbergs strand, även fast jag bor i en lugnare del av kungsholmen så tycker jag hornsbergs strand är riktigt fint.
Citera
2020-09-05, 18:20
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Fast lägenheterna på Hornsbergs strand är väl knappast "stekiga"? De som ut som vilken nyproduktion som helst, förutom då att läget är dyrt.

Nu är annonsen borta, men om jag minns rätt var det en takvåning med terass och sjöutsikt. Skulle jag kalla stekigt.

Lägenheterna i övrigt är standard, där är vi eniga.
Citera
2021-01-25, 11:44
Medlem
Utvecklingen i Hornsbergs Strand hade en daggmask kunnat räkna ut. När hela orten på blåa linjen ska ta sig någonstans där det är najs att hänga en sommardag så är stadshagen den närmaste hållplatsen och den naturliga vägen.

Bruchorna med bmws med körförbud (dvs köpta med kolsvarta pengar) åker ju dit deras mindre bemedlade bruchor hänger.

Tidigare var det alltid ortenkaos i Rålis av samma anledning men jag har märkt en rejäl nedgång sedan de fått ett nytt favvotillhåll. Skönt för oss som bor centralt då Hornsberg gjort att dessa människor håller sig längre bort.

FÖ fattar jag inte varför man bosätter sig i Hornsberg? Man får alla nackdelar med att bo innanför tullarna men nästan inga fördelar då det är rätt off. Samma sak med Hammarby Sjöstad. Antingen bor man i city eller så kan man för samma pengar köpa en najs sjönära lgh i typ Ålsten och då ser man inte ett spår av orten.
Citera
2021-01-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
FÖ fattar jag inte varför man bosätter sig i Hornsberg? Man får alla nackdelar med att bo innanför tullarna men nästan inga fördelar då det är rätt off. Samma sak med Hammarby Sjöstad. Antingen bor man i city eller så kan man för samma pengar köpa en najs sjönära lgh i typ Ålsten och då ser man inte ett spår av orten.

Fördel: Hornsberg har gångavstånd till stora delar av innerstan och närheten till vattnet. Går därför inte att jämföra med typ Ålsten. Sen är det många som ser status med "innanför tull" dit Hornsberg räknas.

Nackdel: Ja, det har ju nämnts i tråden. Jag skulle hellre välja Hornstull ifall man vill ha närheten till vattnet och innerstaden.
Citera
2021-01-25, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Fördel: Hornsberg har gångavstånd till stora delar av innerstan och närheten till vattnet. Går därför inte att jämföra med typ Ålsten. Sen är det många som ser status med "innanför tull" dit Hornsberg räknas.

Nackdel: Ja, det har ju nämnts i tråden. Jag skulle hellre välja Hornstull ifall man vill ha närheten till vattnet och innerstaden.

Fast rejält gångavstånd. Att promenera till typ Odenplan eller Centralen är en bra jävla bit. Tar säkert 40-50 min. Och det är ändå på "rätt" sida av stan. Att gå till NK tar över 1 timme och ut på Djurgården över 1.5 timme. Knappast något folk gör generellt utom i trevligt väder på sommarhalvåret. Det blir buss för att komma någonvart i alla fall.

Hela poängen med att bo i stan är ju att man ska ha allt 5-10 min från dörren. Har man 45 minuters promenad till allt så försvinner ju poängen. Dessutom får man som bilburen betala svindyra tullar och parkering vilket man slipper om man bor i tex Alvik.

Dessutom är avgifterna höga och man kan inte bo i trevliga sekelskiftshus.
Citera
2021-01-25, 12:51
Medlem
Citat:
Fast rejält gångavstånd. Att promenera till typ Odenplan eller Centralen är en bra jävla bit. Tar säkert 40-50 min. Och det är ändå på "rätt" sida av stan. Att gå till NK tar över 1 timme och ut på Djurgården över 1.5 timme. Knappast något folk gör generellt utom i trevligt väder på sommarhalvåret. Det blir buss för att komma någonvart i alla fall.

Hela poängen med att bo i stan är ju att man ska ha allt 5-10 min från dörren. Har man 45 minuters promenad till allt så försvinner ju poängen. Dessutom får man som bilburen betala svindyra tullar och parkering vilket man slipper om man bor i tex Alvik.

Dessutom är avgifterna höga och man kan inte bo i trevliga sekelskiftshus.
.

Nja, Google Maps säger 2.9 km till Odenplan och 3.5 km till centralen, tar ca en halvtimme för mig. Sen är ju Fridhemsplan likvärdigt med Odenplan för mig, om inte bättre, och det ligger ju bara 1.9 km bort. Jag hade gärna bott i Hornsberg om det inte var för du vet. Tycker Hornsberg, Hornstull, Gärdet etc. har den perfekta avvägningen mellan närhet till stan och vatten etc. Skulle aldrig vilja bo mitt i smeten även om det är 5-10 min till "allt".
Citera
2021-01-25, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
.

Nja, Google Maps säger 2.9 km till Odenplan och 3.5 km till centralen, tar ca en halvtimme för mig. Sen är ju Fridhemsplan likvärdigt med Odenplan för mig, om inte bättre, och det ligger ju bara 1.9 km bort. Jag hade gärna bott i Hornsberg om det inte var för du vet. Tycker Hornsberg, Hornstull, Gärdet etc. har den perfekta avvägningen mellan närhet till stan och vatten etc. Skulle aldrig vilja bo mitt i smeten även om det är 5-10 min till "allt".

Ok jag kollade.snabbt i Google maps och fick tiderna..

Själv hade jag aldrig promenerat 30-40 minuter i regn och slask och tyckt att det var "nära".

Är du bilburen och vill ha fast p-plats åker du dessutom på flera tusen i extra kostnader, trots att du bor rätt off. Som sagt märklig prioritering i min värld.

Har fö flera bekanta som bott i Hornsberg. Alla har flyttat in mer centralt eller ut i bättre förorter. Kombination av klientelet och att det faktiskt är rätt rejält off.

FÖ kan jag tycka att det här är så jävla typiskt politiskt korrekta Svenssons..kan lova att halva Hornsberg sitter på Facebook och ömmar för att vi ska generös invandring. NIMBY av den absolut värsta sorten.
Senast redigerad av flanders 2021-01-25 kl. 13:31.
Citera
2021-05-12, 18:11
Medlem
Domen i högre instans idag ger restaurangen rätt att vara kvar.
Föreningen kryllar nog av C- och MP-väljare.
Citera
2021-05-12, 18:31
Medlem
Citat:
Ok jag kollade.snabbt i Google maps och fick tiderna..

Själv hade jag aldrig promenerat 30-40 minuter i regn och slask och tyckt att det var "nära".

Är du bilburen och vill ha fast p-plats åker du dessutom på flera tusen i extra kostnader, trots att du bor rätt off. Som sagt märklig prioritering i min värld.

Har fö flera bekanta som bott i Hornsberg. Alla har flyttat in mer centralt eller ut i bättre förorter. Kombination av klientelet och att det faktiskt är rätt rejält off.

FÖ kan jag tycka att det här är så jävla typiskt politiskt korrekta Svenssons..kan lova att halva Hornsberg sitter på Facebook och ömmar för att vi ska generös invandring. NIMBY av den absolut värsta sorten.

Det är väl inte i mycket i Stockholm som ligger 5-10 min från porten? Låssmed, pressbyrå och t-banenedgång kanske?
Citera
2021-05-12, 20:18
Medlem
Sonny00s avatar
Nu har vi ju haft några varma dagar. Har ”bruschorna” dykt i Hornsberg ännu?
Citera
2021-05-15, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Nu har vi ju haft några varma dagar. Har ”bruschorna” dykt i Hornsberg ännu?

Verkar så, kolla IG-kontot freakshow_hornsberg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in