Citat:
Ursprungligen postat av
aadde81
.
Nja, Google Maps säger 2.9 km till Odenplan och 3.5 km till centralen, tar ca en halvtimme för mig. Sen är ju Fridhemsplan likvärdigt med Odenplan för mig, om inte bättre, och det ligger ju bara 1.9 km bort. Jag hade gärna bott i Hornsberg om det inte var för du vet. Tycker Hornsberg, Hornstull, Gärdet etc. har den perfekta avvägningen mellan närhet till stan och vatten etc. Skulle aldrig vilja bo mitt i smeten även om det är 5-10 min till "allt".
Ok jag kollade.snabbt i Google maps och fick tiderna..
Själv hade jag aldrig promenerat 30-40 minuter i regn och slask och tyckt att det var "nära".
Är du bilburen och vill ha fast p-plats åker du dessutom på flera tusen i extra kostnader, trots att du bor rätt off. Som sagt märklig prioritering i min värld.
Har fö flera bekanta som bott i Hornsberg. Alla har flyttat in mer centralt eller ut i bättre förorter. Kombination av klientelet och att det faktiskt är rätt rejält off.
FÖ kan jag tycka att det här är så jävla typiskt politiskt korrekta Svenssons..kan lova att halva Hornsberg sitter på Facebook och ömmar för att vi ska generös invandring. NIMBY av den absolut värsta sorten.