2021-05-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH skal ha uttrykt stadig mer bekymring for AE og har forklart at han fryktet det verste.

Han ringte og ringte til mobiltelefonen til AE, men da han dro fra jobb la han bare mobilen sin igjen på kontoret.
Hvorfor gjorde han det hvis han ville ha tak i AE og han kunne bli oppringt.

La oss snu på spørsmålet. Hva ville det hjelpe TH om telefonen ble lagt igjen på jobb og ikke ble tatt med, om han nå stod bak?
Citera
2021-05-12, 18:03
Medlem
I en reell situasjon hvor man hadde fryktet det sto om livet til noen, så ville nok de færreste bare ha slått av mobilen og gått fra den. Kanskje bare en bagatellmessig detalj for noen, men det er jo ikke bare denne ene tingen som er merkelig i saken. Det har jo etterhvert blitt en lang liste med påfallende hendelser - i tillegg til alle tilfeldighetene. Synd TH ikke vil forklare mer av dette, ettersom det dukker opp stadig nye spørsmål.
Citera
2021-05-12, 18:20
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH skal ha uttrykt stadig mer bekymring for AE og har forklart at han fryktet det verste.

Han ringte og ringte til mobiltelefonen til AE, men da han dro fra jobb la han bare mobilen sin igjen på kontoret.
Hvorfor gjorde han det hvis han ville ha tak i AE og han kunne bli oppringt.
Et balansert og logisk svar: Fordi han dro hjem for å lete etter henne og fordi det er snakk om en 70 år gammel person som mest sannsynlig opplevde noe sjokkerende den dagen. At han la igjen mobilen sin på jobb tyder verken på det ene eller den andre. Hvilke rutiner han hadde er ukjent. Kan hende han pleide å legge mobiltelefonen sin på jobb.

Prøv å svar på dette Jayce.

Hvis TH planla dette plottet pga ekteskapsproblemer. Hvorfor lot han gifteringen til AEH ligge igjen på stolen i gangen? For å rette søkelyset på seg selv?

(Du vet sikkert det logiske svaret i Gone Girl hypotesen, så blir spennende å lese hva du mener om gifteringen)
Citera
2021-05-12, 18:24
Medlem
Jeg tenker at man skal være ytterst varsom med å kategorisere slike handlinger som unormale. Jeg kjenner mennesker som jeg tror deler en del ting med TH når det gjelder tekniske duppeditter. Selv om de kanskje til og med har lært seg å skrive med en eneste person på whatsapp eller messenger så kan det tar 5 dager før de ser og leser en melding. Det sier litt om hvor vanskelig enkelte eldre har for å begynne å bruke nye ting.

Hvis man ikke er en person som sitter på sexapper og FB dagen lang og for det meste bruker fasttelefon fra jobb når man ringer, hvorfor skal man da se på mobilen som en like livsessensiell gjenstand som enkelte yngre folk gjør?
Citera
2021-05-12, 18:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
E
Hvis TH planla dette plottet pga ekteskapsproblemer. Hvorfor lot han gifteringen til AEH ligge igjen på stolen i gangen? For å rette søkelyset på seg selv?

Nei. gitt at det var et drap, så ble AEH avkledd absolutt alt av klær og pyntegjenstander av
én eneste grunn - det kunne lettere identifisere henne hvis det ble funnet på eller nær liket.

Citat:
(Du vet sikkert det logiske svaret i Gone Girl hypotesen, så blir spennende å lese hva du mener om gifteringen)

"Gone Girl"-hypotesen har, såvidt jeg hørte det i en av VGs "krimpodd"-episoder, vært vurdert
av politiet, men etterforskning rundt denne teorien førte til at de var nær 100% sikker på at
den ikke var relevant.
Citera
2021-05-12, 18:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Jeg tenker at man skal være ytterst varsom med å kategorisere slike handlinger som unormale. Jeg kjenner mennesker som jeg tror deler en del ting med TH når det gjelder tekniske duppeditter. Selv om de kanskje til og med har lært seg å skrive med en eneste person på whatsapp eller messenger så kan det tar 5 dager før de ser og leser en melding. Det sier litt om hvor vanskelig enkelte eldre har for å begynne å bruke nye ting.

Hvis man ikke er en person som sitter på sexapper og FB dagen lang og for det meste bruker fasttelefon fra jobb når man ringer, hvorfor skal man da se på mobilen som en like livsessensiell gjenstand som enkelte yngre folk gjør?
Stemmer det!
Jeg husker at mange før i tiden mente at fjernkontroll til tv var ren latskap - en latterlig unødvendighet. Mange sverget til svart-hvit tv og mente at fargetv var dårligere kvalitet.
Alle var derimot enig i at et realt slag øverst på tv-kassen løste de fleste tekniske problemer. Jeg har selv erfart at i tilfelle slaget på toppen ikke hjalp, så kunne de tekniske problemene løses med et slag i høyresiden.
En sjelden gang måte man ty til angrep på venstresiden - i verste fall måtte prosedyren repeteres.
TH representerer generasjonen som lærte meg triksene.
Citera
2021-05-12, 18:57
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
"Gone Girl"-hypotesen har, såvidt jeg hørte det i en av VGs "krimpodd"-episoder, vært vurdert
av politiet, men etterforskning rundt denne teorien førte til at de var nær 100% sikker på at
den ikke var relevant.
Aldrig hørt om dette. Link?
Citera
2021-05-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Stemmer det!
Alle var derimot enig i at et realt slag øverst på tv-kassen løste de fleste tekniske problemer. Jeg har selv erfart at i tilfelle slaget på toppen ikke hjalp, så kunne de tekniske problemene løses med et slag i høyresiden.
.

Haha, det var tider. "Nå er det din tur!"
Citera
2021-05-12, 19:06
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Aldrig hørt om dette. Link?

De fleste episodene, om ikke alle, ligger i feeden her.

Du må bla nedover for å finne flere episoder. Jeg husker selvsagt ikke hvilken av dem
det ble nevnt, men de refererte til "Gone Girl"-filmen og plottet der, som en av de
hypotesene politiet visstnok hadde etterforsket. Det kan ha vært episode 44, 49, 50 eller 51.
Citera
2021-05-12, 19:27
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
De fleste episodene, om ikke alle, ligger i feeden her.

Du må bla nedover for å finne flere episoder. Jeg husker selvsagt ikke hvilken av dem
det ble nevnt, men de refererte til "Gone Girl"-filmen og plottet der, som en av de
hypotesene politiet visstnok hadde etterforsket. Det kan ha vært episode 44, 49, 50 eller 51.
Å ja, du tenker sikkert på at krimpodden nevnte Gone Girl hypotesen som en "paraplydrink"-hypotese
Finner ingen ting om at "politiet er nær 100 % sikker på at den er ikke er relevant" slik du skriver. Politiet uttaler seg mest sannsynlig ikke i detalj hva de etterforsker og hva de mener er relevant eller ikke.

Tipper uansett at saken ikke løses før denne hypotesen taes på alvor. Siden saken ikke er løst enda så tror jeg dette er løsningen på gåten.
Citera
2021-05-12, 19:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Å ja, du tenker sikkert på at krimpodden nevnte Gone Girl hypotesen som en "paraplydrink"-hypotese

Nemlig.

Citat:
Finner ingen ting om at "politiet er nær 100 % sikker på at den er ikke er relevant" slik du skriver. Politiet uttaler seg mest sannsynlig ikke i detalj hva de etterforsker og hva de mener er relevant eller ikke.

Temmelig sikker på at det ble sagt i forbindelse med at politiet har fulgt flere mulige
hypoteser, og at "Gone Girl"-hypotesen var kanskje den minst sannsynlige, og at de
mente den var nesten 100% utelukket.

Skal gi en peker til episode og tidspunkt dette blir sagt, når jeg finner det.
Citera
2021-05-12, 19:56
Medlem
Citat:

Tipper uansett at saken ikke løses før denne hypotesen taes på alvor. Siden saken ikke er løst enda så tror jeg dette er løsningen på gåten.

Og hvilke motiver tenker du AE skulle ha for å rigge til disse greiene sjøl? Et turbulent ekteskap? Tror du ikke det skal litt mer enn en urettferdig ektepakt og noe 'turbulens' før en dame på 68 arrangerer sin egen kidnapping og forlater valp, venninner, barn og barnebarn (som hun visstnok var VELDIG opptatt av og glad i)? Hvor turbulent dette ekteskapet skal ha vært har vist seg vanskelig å få stadfestet, med andre ord var det neppe så voldelig og kaotisk at det skulle motivere henne for et såpass omfattende og livsinngripende tiltak. Riiiiimelig far out synes jeg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in