2021-05-12, 10:42
Medlem
Finns det inte någon skön sammanfattning på svenska? Har flera gånger försökt läsa igenom all norska men jag orkar fanimej inte..
Citera
2021-05-12, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
Han skal vel ha ringt mellom ti og elleve en gang hvis jeg ikke husker feil, så brevet var vel ikke funnet enda? Hvordan skulle dette uansett forklare profilbildebytte på facebook? En merkelig logikk som i alle fall ikke jeg forstår så forklar gjerne.

Er antall kontakter/samtaler mellom de to oppgitt i boken?
Citera
2021-05-12, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Er antall kontakter/samtaler mellom de to oppgitt i boken?

For ordens skyld: Jeg har ikke lest boken og har ikke hevda at han ringte RU, men noen andre her mente det kunne være han han ringte til. I flg boka hadde han visst ringt en "forretningsforbindelse", jeg vet ikke hvem.
Citera
2021-05-12, 13:24
Avslutad
Det har blitt sitert fra "Lørenskog Mysteriet" på vgd. I boken står det at politiet har vurdert ektepakten (1993) som ugyldig, og at AEH ville fått omkring 1 milliard (halvparten) ved en eventuell skilsmisse.
Eksperter forfatterne har vært i kontakt med er ikke enig og mener at AEH kun ville fått en kompensasjon på omlag 20 millioner kroner, fordi i tilfellet ektepakten (1993) ble kjent ugyldig, så ville den forrige ektepakten (1987) være gjeldende, og den eneste forskjellen mellom ektepaktene er felleseie på huset.
Citera
2021-05-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det har blitt sitert fra "Lørenskog Mysteriet" på vgd. I boken står det at politiet har vurdert ektepakten (1993) som ugyldig, og at AEH ville fått omkring 1 milliard (halvparten) ved en eventuell skilsmisse.
Eksperter forfatterne har vært i kontakt med er ikke enig og mener at AEH kun ville fått en kompensasjon på omlag 20 millioner kroner, fordi i tilfellet ektepakten (1993) ble kjent ugyldig, så ville den forrige ektepakten (1987) være gjeldende, og den eneste forskjellen mellom ektepaktene er felleseie på huset.

2 milliarder kroner, det er svimlende summer vi snakker om

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/09/24/7569995/na-er-tom-hagens-formue-verdt-2-milliarder-kroner

Siden det er en kidnappings sak, er det riktig at det hele dreier seg om penger. Jeg kan ikke forstå at noen tror TH har funnet noen og betalt noen for å drepe kona. Vi er ikke i Mexico.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-12 kl. 14:22.
Citera
2021-05-12, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katastrofetanken
For ordens skyld: Jeg har ikke lest boken og har ikke hevda at han ringte RU, men noen andre her mente det kunne være han han ringte til. I flg boka hadde han visst ringt en "forretningsforbindelse", jeg vet ikke hvem.

Den forretningsforbindelsen han ringte 10.38, har ingen forbindelse med saken. Antageligvis for å skaffe seg alibi for tidspunktet.
Citera
2021-05-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Det ville hun nok takket ja til også, både det og vesentlig mindre.
Denne hytten de eier er sikkert verdt noen millioner, stod ikke den på henne?
Citera
2021-05-12, 16:09
Avslutad
Citat:
Ja, det mener jeg den gjorde (den på Biri). I tillegg til huset på Gjøvik, som hun arvet av sine foreldre (TH påtok seg ansvaret med finansiering av rehabiliteringen).
Citera
2021-05-12, 16:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
2 milliarder kroner, det er svimlende summer vi snakker om

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/09/24/7569995/na-er-tom-hagens-formue-verdt-2-milliarder-kroner

Siden det er en kidnappings sak, er det riktig at det hele dreier seg om penger. Jeg kan ikke forstå at noen tror TH har funnet noen og betalt noen for å drepe kona. Vi er ikke i Mexico.
Dette fremstår urealistisk for meg også.
Citera
2021-05-12, 16:34
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:

tja kanskje det, men om advokaten hennes kunne ordne mye mer hvorfor da takke ja til mindre?
Citera
2021-05-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
tja kanskje det, men om advokaten hennes kunne ordne mye mer hvorfor da takke ja til mindre?

Folk er forskjellige
Citera
2021-05-12, 17:29
Medlem
TH skal ha uttrykt stadig mer bekymring for AE og har forklart at han fryktet det verste.

Han ringte og ringte til mobiltelefonen til AE, men da han dro fra jobb la han bare mobilen sin igjen på kontoret.
Hvorfor gjorde han det hvis han ville ha tak i AE og han kunne bli oppringt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in