2021-05-12, 15:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kampanjandet fortsätter ser jag. Det är detta du åsyftar med "det centrala kring PW":

"Det är extremt sjukt att ett vittne i en mordutredning får arbeta aktivt med den och framförallt att det får hantera bevismaterial."

Är det så centralt verkligen?
Jag lämnar debatten om PW med det här inlägget för han har fått lite för mycket negativ uppmärksamhet än vad som är rimligt och befogat med tanke på de hårda fakta som finns i fupen.
Kampanj?
Snyt dig.

Det som diskuterats är att PW får direktiv att avbryta och får inte hämta digital media den 15 maj.
PW säger att han förmedlat till sin chef att han
"avstått" att hämta datorer.
Han har snarare fått direktiv av jouråklagaren att inte medverka.
Av en väldigt självklar anledning.

Han vet med andra ord att det inte tillåtits den 15 maj och anledningen är att det givetvis inte är ok att vara inblandad om han har en mångårig relation till SD.

Den 16 maj övertar Springare och Rydén ärendet i sin regi och det byter ÅK.

Detta tar PW upp, att han antingen tror eller vet att spaningsledningen har kännedom - och det har givetvis också en orsak kopplat till hans bekantskap.

Vart problemet i huvudsak ligger vet jag inte.
Om PW varit vag i sin info, om det är chefen som är helt blåst eller en slapp spaningsledning.

Men jag vet att jag finner det väldigt underligt och ämnar inte trivialisera eller selektivt omhulda nån person i en rutten inledning då en person försvunnit och sen hittas brutalt mördad endast 160 meter från sitt hem.
Med risk att viktig bevisning kan gå åt fanders för att det drar ut på tiden.

Att han sen vill framhäva att brottsoffret kallas porrpastor finner jag i sig ytterst osmakligt.
Speciellt när han på ett flummigt sätt inte redogör vart det kommer ifrån, att han är vän med SD och har tidigare återställt hans mobil och sett intima bilder.

Om du sen tycker att han ska försvaras är upp till dig.
Jag anser dock - oavsett mordutredning - att personer som riskerar att vara partiska inte ska vara involverade i hanterande av bevismaterial.
Därmed inte sagt att PW har skuld till att gjort en subjektiv källsortering till SDs fördel.
Jag anser även att PW har kunnat ifrågasätta mer när han vet vem som leder en Fu i förhållande till föregående dag och dåvarande förbud.
Min chef har också en chef.
Citat:
Då det verkar pågå lite svartmålning från ditt håll så balanserar jag upp det med PW:s egna ord för du börjar dra mer och mer åt det oseriösa hållet här.
Senast redigerad av develi 2021-05-12 kl. 15:29.
Citera
2021-05-12, 15:04
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Mycket text, men fortfarande framgår fakta att han skulle inte varit nära Lenas telefoner.

Varför, du med din visdom, anser du det så viktigt fria pw från typ det mesta. Blev det personligt.

Om jag är polare med någon misstänkt, strider jag med näbbar och klor inte involvera mig i utredningen på något sätt. Så pw har ett eget ansvar han också.

Sedan vet jag du blir störd att alla inte jamsar med dig i allt. Deal with it, sånt är livet.

PW är i första hand anställd av polisen i Örebro och i andra hand vän med SD och HD. När han då upplyser gruppen om sin vänskap med SD och ändå blir beordrad att tömma LWs telefon och dator.

Vad ska han göra i det läget? arbetsvägra?
Citera
2021-05-12, 15:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
PW är i första hand anställd av polisen i Örebro och i andra hand vän med SD och HD. När han då upplyser gruppen om sin vänskap med SD och ändå blir beordrad att tömma LWs telefon och dator.

Vad ska han göra i det läget? arbetsvägra?
Det går att föra sin åsikt vidare, han är inte livegen i chefslinjen. Se mitt föreg inlägg.
Citera
2021-05-12, 15:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det går att föra sin åsikt vidare, han är inte livegen i chefslinjen. Se mitt föreg inlägg.

Varför ger du dig inte på hans chef istället?
Citera
2021-05-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Kompletterad lista och med ljudfiler
Länk: https://gofile.io/d/hMbBls

?? Ljudfiler från hovrättsförhandlingarna?
Senast redigerad av piastrone 2021-05-12 kl. 15:36.
Citera
2021-05-12, 15:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Varför ger du dig inte på hans chef istället?
Lässvårigheter?

Står klart och tydligt att jag inte vet vart problemet i huvudsak ligger - men att nåt är åt fanders jämfört med föregående dags förbud att ens få hämta datorer.
Citera
2021-05-12, 16:05
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Hade inte "simmar iväg utan simfötter på fötterna" varit vitsigare...
Har aldrig påstått något om peofili. Hebefili däremot. Men inte att HD utsatts. (Vet ju inte ens om hon tävlade på elitnivå eller bara vanliga klubbmästerskap).

Bara att risken finns att hon bär på trauman som kan förklara varför hon stannat så länge hos en man som de flesta skulle ha lämnat långt tidigare. Och eftersom jag råkar ha insyn i simmarvärlden från den tid hon var aktiv så nämnde jag att det var väldigt vanligt att elittränare utnyttjade tonårsflickor sexuellt på den tiden. Det var bara en parentes. Hennes beteende kan naturligtvis grundas på helt andra saker.

Men att PPD ensamt skulle vara orsaken tror inte jag. PPD är inte likställt med att bete sig empatilöst när barnen är i tonåren. Eller att stanna hos, och efter skilsmässan ändå hänga med en man som inte bara är sjukt respektlös mot kvinnan utan dessutom mot barnen.

Att hon är och varit utsatt för en störd mans kontroll betyder inte att hon själv inte kan vara en empatilös person.

Jag tycker HD är intressant kopplat till brottet för mycket av motivet cirklar kring henne. Och att hennes hat fortsatt vara så starkt...

En annan orsak till att jag tycker det är relevant att diskutera HD är för att försöka förstå orsaken bakom hennes tystnad, att hon tummar på sanningen under ed för att skydda en man som bedragit henne och orsakat att hon och barnen hängs ut på nätet... Varför skyddar hon honom? Eller är det sig själv hon skyddar?

Ändå intressant att du skriver just det ordet. I ett tidigt skede i detta fall blev jag kontaktad av en mycket trovärdig person gällande en familj som bott i Lilla Hjärsta. Innan mordet.

H*ns tonårsdotter (kanske 12-14 år) hade fått obehagliga sexuella, kommentarer när hon var klädd i bikini när hon varit ute en varm sommardag, av just SD. Eller om det till och med var vid flera tillfällen. Jag rekommenderade att h*n skulle be sin vän anmäla detta snarast.

Jag hade glömt bort det helt tills nu, och just då när jag fick reda på det så hade jag inget speciellt sammanhang att koppla det till. Men LW var ju liten och späd, hon med.

OM den fd grannen eller h*ns vän läser här, så bör den nog prata med polisen om h*n inte redan har gjort det.

Jag tänker också på den unga tjejen som SD skrek "SVARA! SVARA! SVARA!" och annat till på dyk- eller simforumet. Allt är spekulationer, såklart...

Men vad som INTE är spekulationer däremot, är att jag pratat med en person nu sista veckan om att det finns en person som är "nära SD" och som nu funderar på att "tala ut" med polisen. Mer kan jag inte säga just nu...för jag vet inte mer just nu.

SD´s dom i HR - nedräkning... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Bildmix på en levande och glad Len* som någon tog sig rätten att brutalt mörda med 17 slag mot huvud och ansikte
www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc

Exempel på att den misstänkte visste att det var ingen idé att söka efter Lena
https://forumbilder.com/i/ro6E

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7
Citera
2021-05-12, 16:09
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
När faller domen?

'''SD´s dom i HR - nedräkning... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Stefan skriver ”kärleksbrev” till ÅH

https://www.bildtagg.se/bild/0yswacc8q8y2ts6ypvevn8z6
Citera
2021-05-12, 16:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Men vad som INTE är spekulationer däremot, är att jag pratat med en person nu sista veckan om att det finns en person som är "nära SD" och som nu funderar på att "tala ut" med polisen. Mer kan jag inte säga just nu...för jag vet inte mer just nu.
Praise The lord om nån kan ta sitt förnuft till fånga i denna soppa som påminner om Twin Peaks.
Citera
2021-05-12, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Firesnake: Jag har också hört det du pratar om, ryktesvägen.

Mm tydligen allmänt känt bland de med insyn. Var lite annan syn på sånt förr. Men det gällde alltså ungdomseliten, de som reste mycket med trupp och tränare med övernattningar i andra städer.

Jag tycker att allt i SDs personlighet tyder på att han är en typisk ”idrottspappa”. Sån som gärna ställer upp som hjälptränare, skjutsar till matcher/tävlingar och engagerar sig i klubbens styrelse.
Inte av omsorg för barnen utan för att få synas och stärka sitt varumärke som ”den vite riddaren”.

Men det tycks han inte vara.
Kanske valet av intressen var för tråkiga för hans smak.

Polisen sökte väl inte ens igenom växthuset ordentligt efter potentiella mordvapen va? (Appropå kaninhoppningshindren)
Citera
2021-05-12, 17:15
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ändå intressant att du skriver just det ordet. I ett tidigt skede i detta fall blev jag kontaktad av en mycket trovärdig person gällande en familj som bott i Lilla Hjärsta. Innan mordet.

H*ns tonårsdotter (kanske 12-14 år) hade fått obehagliga sexuella, kommentarer när hon var klädd i bikini när hon varit ute en varm sommardag, av just SD. Eller om det till och med var vid flera tillfällen. Jag rekommenderade att h*n skulle be sin vän anmäla detta snarast.

Jag hade glömt bort det helt tills nu, och just då när jag fick reda på det så hade jag inget speciellt sammanhang att koppla det till. Men LW var ju liten och späd, hon med.

OM den fd grannen eller h*ns vän läser här, så bör den nog prata med polisen om h*n inte redan har gjort det.

Jag tänker också på den unga tjejen som SD skrek "SVARA! SVARA! SVARA!" och annat till på dyk- eller simforumet. Allt är spekulationer, såklart...

SD´s dom i HR - nedräkning... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Bildmix på en levande och glad Len* som någon tog sig rätten att brutalt mörda med 17 slag mot huvud och ansikte
www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc

Exempel på att den misstänkte visste att det var ingen idé att söka efter Lena
https://forumbilder.com/i/ro6E

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7

Citat:

Det låter ju hoppfullt. Men det påverkar ju inte HRs bedömning. Då får det bli ett fall för HD i så fall?

Citat:
Men LW var ju liten och späd, hon med.

Jag kommer ihåg att jag läst i en konversation mellan LW och SD att hon frågade vad han föredrog; henne som var platt eller HDs h*ngbröst (jag vill inte skriva det för det var så elakt av henne mot HD). Det + att han ville att hon skulle vara rakad har fått mig att tänka i samma banor.
Konstigt att inte LW själv tänkte på det.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-05-12 kl. 17:23.
Citera
2021-05-12, 17:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Själv blir jag väldigt osäker på om det finns två P*eter W på polisen i Örebro. Den jag känner till var inte it-forensiker, men han kan ju ha bytt över dit.
Under vilka år var han som du känner inte it-forensiker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in