Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Det syns jag inte, för att det som skett de sista 24 timmarna, har nog Israel varit förbereda på. Man har skyfflat runt lite trupper, "iron dome" höll för det mesta. En vanlig dag på jobbet, Visst man hade ju helst sluppit det hela, men ingen katastrof. Skulle vart en annan femma om raketer hade fallit ner på sjukhus, flera döda, etc..
Den sämsta dagen hade nog den palestinska befolkningen. De har alltid den sämsta dagen.
Hamas, tja få se om man har några större mängder kvar utav raketer. Jag är inte så säker på det.., och om man har så är nog Israel ännu snabbare på vedergällning nu.
Jag är nog av den andra åsikten. Men då är jag lite av Sun Tzu och kanske ser det i ett större perspektiv. Sant är att palestinierna får ta stryk och att Israel nu går hårt åt Gazaremsan. Men relationerna med bl.a. Jordanien är sämre än på länge och Trumps "Deal of the Century" kan mycket väl bli "the Fail of the Century"
Som sagt, Israels hållning är i längden inte hållbar. Man måste också vara blind om man nu inte förstår vad ett raketanfall från Hezbollah eller Iran skulle få för konsekvenser med tanke på hur the Iron Dome presterade igår.