2021-05-12, 08:58
Medlem
humanlifes avatar
Det är hög tid att FN agerar mot Israels etniska rensning, förtrycket av palestinierna måste få ett slut. Stoppa bosättningarna på ockuperad mark, sluta trakasserierna mot palestinierna!

Läste precis att USA ger 3,8 miljarder dollar per år i militärt stöd till Israel. Helt sanslöst!
Citera
2021-05-12, 09:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är hög tid att FN agerar mot Israels etniska rensning, förtrycket av palestinierna måste få ett slut. Stoppa bosättningarna på ockuperad mark, sluta trakasserierna mot palestinierna!

Läste precis att USA ger 3,8 miljarder dollar per år i militärt stöd till Israel. Helt sanslöst!

LOL

Vad tycker du om Hamas och att de alltid inleder provokationerna?
Citera
2021-05-12, 09:01
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det tror jag inte. En sak som hände under nattens händelser var att de blev uppror i flera städer i Israel med blandad befolkning så att Netanyahu såg sig nödgad att skicka in militären.

För att summera: det var en riktigt dålig dag på jobbet för IDF och Israel.

Det syns jag inte, för att det som skett de sista 24 timmarna, har nog Israel varit förbereda på. Man har skyfflat runt lite trupper, "iron dome" höll för det mesta. En vanlig dag på jobbet, Visst man hade ju helst sluppit det hela, men ingen katastrof. Skulle vart en annan femma om raketer hade fallit ner på sjukhus, flera döda, etc..

Den sämsta dagen hade nog den palestinska befolkningen. De har alltid den sämsta dagen.

Hamas, tja få se om man har några större mängder kvar utav raketer. Jag är inte så säker på det.., och om man har så är nog Israel ännu snabbare på vedergällning nu.
Citera
2021-05-12, 09:03
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
LOL

Vad tycker du om Hamas och att de alltid inleder provokationerna?
Palestinierna gör så gott de kan för att överleva, men de är ju helt underlägsna terrormaskinen Israel. Det stämmer inte att Hamas alltid inleder provokationerna.
Citera
2021-05-12, 09:04
Avslutad
Citat:
Palestinierna gör så gott de kan för att överleva, men de är ju helt underlägsna terrormaskinen Israel.

De försöker överleva genom att rikta raketer mot civila mål.

Got it.
Citera
2021-05-12, 09:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Varför försvarar du Hamas? Sympatiserar du med dessa?
Var det din replik?

Du kan inte mycket om MÖ eller Israel-Palestinakonflikten, va?

Du förstår inte dynamiken helt enkelt verkar det som.

Vräkningen av palestinier och Israels hantering av händelserna vid al-Aqsamoskén är en av anledningarna till att relationerna med Jordanien surnat till vilket inte är bra bra för Israel.

Varför?

Jordaniens kungahus är väktare av al-Aqsamoskén och är religiöst bundna att försvara denna primärt heliga plats för Islam.

Jordanien som länge var det enda arabland med något som kunde liknas vid förbindelser med Israel.

Jag anser att Israel är en av anledningarna till att Hamas är starka. Eller snarare den enda.

Israel och framförallt Netanyahu är idioter och det bästa vore ett militärt övertagande i Israel. Militären är nog de enda som förstår att Israels hållning i längden är ohållbar.

Så nej, jag står inte på Hamas sida.
Citera
2021-05-12, 09:06
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
De försöker överleva genom att rikta raketer mot civila mål.

Got it.
Precis som Israel. Israels ockupation är olaglig och fördömd av FN flera gånger. Israel bara trotsar detta. De har ingen rätt att driva bort folk. Det ÄR etnisk rensning.
Citera
2021-05-12, 09:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet

Så nej, jag står inte på Hamas sida.

Jag är faktiskt inte så intresserad av att prata om bråket om landet. Just nu är det rätt binärt.

- Hamas skickar raketer mot Israel.
- Israel svarar 10 gånger starkare.
- Hamas gråter.
- Sinnessvaga människor som du gråter tillsammans med Hamas.

Om Hamas ger fan i att skicka raketer mot Israel så kommer ingen palestinier att dö. Kan vi komma överens om det, åtminstone?
Citera
2021-05-12, 09:10
Avslutad
Citat:
Precis som Israel. Israels ockupation är olaglig och fördömd av FN flera gånger. Israel bara trotsar detta. De har ingen rätt att driva bort folk. Det ÄR etnisk rensning.

Vem bestämmer vem som ockuperar vad? Exempel: Kristna var först i Irak. Idag lever de som en förtryckt minoritet. Tillhör Irak de kristna? Har muslimerna etniskt rensat de kristna där?
Citera
2021-05-12, 09:13
Medlem
AreYouBacks avatar
När man lyssnar på Cecilia Udden så tar hon endast med ljudupptagningar där palestinierna bombas och gråter. Hon tar aldrig upp när israeliska barn gråter och är rädda. Man kan fråga sig hur hon går säker överallt i mellan östern. Hon är partisk och för muslimers talan till Sverige.
Citera
2021-05-12, 09:17
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:

Israel skall växa med mer mark. Eftersom antisemiter som du hotar judar världen över så ser Bebi till att det finns plats för dem som vill flytta hem. Arabvärlden kan ta hand om palestinierna men de vill de inte. Inga demokratiska val hålls i ”Palestina”, terrorismen frodas och barn lär sig från tidig ålder att judar är djävulens avföda. Det finns inget skäl k världen att hantera detta med silkes handskar.
Citera
2021-05-12, 09:17
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Palestinierna gör så gott de kan för att överleva, men de är ju helt underlägsna terrormaskinen Israel. Det stämmer inte att Hamas alltid inleder provokationerna.

Jo, det är alltid Hamas som börjar. Israel svarar. Det vet du lika väl som jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in