Citat:
Skolan är den primära smittspridaren i dag. De yngre testas positiva i högre grad än yrkesverksamma. 0-19 sedan kommer 20 - 49 och 40- 59. Varför de bakade in 0-10 år i gruppen det förstå man. Det blir inte lika tydligt att det är tonåringar som är superspridarna.
Barnen tar hem smittan och föräldrarna tar den sedan vidare till jobbet till T banor och bussar.
Få stopp på det är inte som att trycka på en knapp och så tvärstoppa smittan det tar flera veckor. Förra året nåddes minimum först under juli månad. Ni dårar som vill "öppna upp, öppna upp, annars går vi under" får ge er till tåls.
Jag har varit i köpcenter huvudsakligen på vardagar varje vecka hela året och i affärer flera gånger i vecka och sett lite folk mycket lätt att hålla avstånd. Men så var jag ute för att handlade en sak lönehelgen, lördagen den 24;e april. Fy fan va med folk tjockt inga avstånd ingen hänsyn dårarnas paradis. Åkte hem med oförrättat ärende.
Men man ska ha lite längre kontakt påstår FHM experter. Inte bara passera ett virusmoln på XXL utan som i klassrummet, flera timmar varje dag eller i hemmet 24/7.
Barnen tar hem smittan och föräldrarna tar den sedan vidare till jobbet till T banor och bussar.
Få stopp på det är inte som att trycka på en knapp och så tvärstoppa smittan det tar flera veckor. Förra året nåddes minimum först under juli månad. Ni dårar som vill "öppna upp, öppna upp, annars går vi under" får ge er till tåls.
Jag har varit i köpcenter huvudsakligen på vardagar varje vecka hela året och i affärer flera gånger i vecka och sett lite folk mycket lätt att hålla avstånd. Men så var jag ute för att handlade en sak lönehelgen, lördagen den 24;e april. Fy fan va med folk tjockt inga avstånd ingen hänsyn dårarnas paradis. Åkte hem med oförrättat ärende.
Men man ska ha lite längre kontakt påstår FHM experter. Inte bara passera ett virusmoln på XXL utan som i klassrummet, flera timmar varje dag eller i hemmet 24/7.
Har du läst senaste veckorapporten?
https://www.folkhalsomyndigheten.se/globalassets/statistik-uppfoljning/smittsamma-sjukdomar/veckorapporter-covid-19/2021/covid-19-veckorapport-2021-vecka-17-final.pdf
Dom har inte bakat ihop åldersgrupperna.
Incidensen toppas av 10-19 sedan 40-49 följt av 30-39 och 20-29, 50-59 år.
Tittar du på gruppen 0-19 så toppar 18-19 sedan följer 15-17, 10-14, 5-9, 0-4.
Det ser snarare ut som det är våra ungdomar på gymnasiet och universiteten som såklart träffas en hel del på fritiden med fester osv.
Sen fattar jag inte hur ni inte kan se att det redan vänt? Klart och tydligt syns det i all statistik och det kommer fortsätta neråt och det kommer bli en kopia av förra våren.
Detta har inte med skolan eller jobben att göra utan med den naturliga influensasäsongen.
Ps. Jag tillhör inte dom "dårar" som vill öppna upp utan har hela tiden sagt att vi har en lagom nivå.
Bara för att jag har åsikter om att inte överdriva allting så är jag ingen förnekare.