Citat:
Ursprungligen postat av
Lova33
Det är exakt det jag reagerar på här.
Det finns ingen rimlighet i att grannarna skulle ha pratat om LW överhuvudtaget. Och om de skulle pratat om henne, varför prata så att andra (PW) "råkar" höra?
Och framförallt: varför skulle de använda just detta epitet?
Vilka grannar menar PW ens?
Enligt FUP visste några av grannarna inte ens vem LW var, några andra har bara hälsat ytligt på henne och på sin höjd beskrivit henne som en sportig/aktiv ensamstående trebarnsmamma.
Det är jävligt långt ifrån några porrvibbar här överhuvudtaget. Faktiskt inga alls.
Epitetet porrpastor har garanterat uppstått i en psykopatwierdohjärna. Är PW ett psykopatwierdo?
Högst troligt är han bara en produkt av SD:s manipulation, sådana produkter har vi sett tydliga exempel på i FUP (dessa rapar lydigt upp psykopatmördarwierdots ord i både polisförhör och i rättssal).
Citat:
Ursprungligen postat av
Lova33
Det är just det som är grejen. Det finns inga grannar som vittnar om "rykten" överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
VigosRos
Med "grannarna" menar nog PW paret D.
Jag lutar åt samma håll.
Om man tänker på hur Lena levde, med minstingen hemma och med maken i grannskapet, förefaller det inte så sannolikt att det är någon granne som har fällt denna kommentar. Lena var sportig, och aktiv, och även om grannarna såg en mängd olika män komma på besök, borde detta epitet inte vara det som ligger nära till hands.
Men sedan finns det alltid personer som är väldigt fördömande, avundsjuka eller rent av ser ner på ensamstående kvinnor, särskilt kanske om de är attraktiva och har asiatiskt ursprung. Vi har alla sett detta i tråden t ex. Man kan alltså inte helt utesluta att någon granne sagt något liknande utifrån Lenas manliga besök.
Det finns också män som tycker att de är ofantligt roliga när de säger sådan här saker, men egentligen döljer det enbart deras egen sunkiga kvinnosyn (förakt) och egen låga självkänsla. I den här gruppen finns SD. Det kan ju också finnas någon ensamstående incels i grannskapet.
Om jag ska försöka lite mer sakligt och inte vara så enögd, tänker jag att det skulle vara väldigt dumt av PW att i förhör nämna detta om det är han själv som är den som har myntat epitetet. Även om det var SD som sa något liknande om Lena när han hjälpte SD att återställa de påstått raderade bilderna i SDs mobil. Det blir ju lite som att i ett förhör i ett mordfall, sitta och slänga skit över Lena utan annan anledning än just det. Blir lite konstigt.
Möjligen är det SD som har "skämtat" till det i samband med att PW hjälpte honom och bilderna kom upp. SD har ju själv erkänt att han kallat Lena för kinesluder vid något tillfälle, så han är inte främmande för att använda nedvärderande epitet om henne. Det ligger honom nära till hands.
SD skulle kunna ha slängt ur sig PP till PW i samband med fixandet, för att dölja otroheten och anklaga Lena för att vara den som stalkar honom. Men jag tror tvärtom, att SD är stolt över sina erövringar och skryter gärna över det. Minns någon eller några arbetskamrat/er som nämnde detta.
Det finns några möjligheter att SD själv sagt det här till någon och att det vandrat vidare som ett rykte också, till en granne t ex. Eller att SD använt ordet PP till HD i samband med att Lena skickat en bild som HD råkat se och som HD sedan spridit det vidare.
Det finns flera möjligheter.
Som jag ser det borde PW har i samband med att han lämnade uppgiften i förhör, nämnt i vilket sammanhang och vilken granne. Även den som förhörde PW borde ha fångat upp det. Det skulle i verkligheten kunnat vara en viktig sak att utreda. Också en allvarligt nedsättande sak att föra upp i ett förhör när man kopplar det till något.
Jag tänker nog att SD verkar vara en person som är ganska fixerad vid sex och kvinnor. JG och SD hade ju sådana samtal. Och SD har kört ovälkomna sexskämt på sitt jobb. Man kan ju tänka sig att de kompisar SD omger sig med, är sådan som inte har något emot hans billiga och omogna sexanspelningar och kanske även själva är den typen.
Jag kan inte riktigt besluta mig för vad jag tror om varifrån uttrycket har kommit, utan inlägget verkar ha blivit mer en reflektion, men jag lutar ändå åt SDs/HDs håll.
Jag kan tycka att PW använt uttrycket vårdslöst och omdömeslöst om en mördad kvinna som han ändå träffat , men inte kände. Han som anställd hos polisen borde ta stort ansvar över hur han hanterar så värdefyllda epitet och hur det kan påverka inte bara synen på Lena utan hur det kan påverka synen på vem Lena är i själva utredningen. Hans ansvar borde vara att koppla ihop det tydligare med situationen. Det är annars nästan som att han
insinuerar något faktiskt. Något väldigt allvarligt. Oavsett varifrån han har hört det.