2021-05-11, 18:37
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwer1337
Någon som har tips på vassle protein för den kräsne? Var ett tag sedan jag använde det, minns att mer eller mindre allt jag tidigare testat smakat som skit (även med mjölk). Enda kraven är att det innehåller minst 20g protein per portion, inte kostar >250kr/kg och ger vidriga eftersmaker som gör en illamående.
Detta handlar ju om personliga preferenser. Jag föredrar double rich chocolate. Både mmsports egna och star nutritions whey-80 är goda. Men detta är som sagt individuellt, vissa föredrar ju vanilj t.ex. Du kan ju testa 2-3 olika smaker och se vilken du föredrar. Priset brukar ligga runt 150-160 kr/kg om du köper en påse åt gången, gör du lite större köp så kan du få ned priset till 110-120 kr/kg eller mindre.
Citera
2021-05-12, 08:18
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwer1337
Någon som har tips på vassle protein för den kräsne? Var ett tag sedan jag använde det, minns att mer eller mindre allt jag tidigare testat smakat som skit (även med mjölk). Enda kraven är att det innehåller minst 20g protein per portion, inte kostar >250kr/kg och ger vidriga eftersmaker som gör en illamående.

Om du är kräsen och inte vill eller kan betala för det så är jag tveksam till att det finns nåt billigt alternativ för dina behov.
Gymgrossisten och MMsports har sina egna billigare proteinpulver, men jag personligen är inget större fan av något av dessa.
Av egen erfarenhet genom åren så har de godaste produkterna kostat mer.
Twinlabs RX-Fuel i början på 2000 talet var utan tvekan det godaste proteinet (Har för mig att det kostade mer än 400 spänn för lite mer än 1 kg så väldigt dyrt).
Jag skulle säga att det smakade som milkshake, men godare t.o.m.
Ingen konstig eftersmak på den heller.

Jag är rädd att du helt enkelt får testa dig fram.
Vilka pulver har du testat hittills?
Citera
2021-05-12, 08:46
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Om du är kräsen och inte vill eller kan betala för det så är jag tveksam till att det finns nåt billigt alternativ för dina behov.
Gymgrossisten och MMsports har sina egna billigare proteinpulver, men jag personligen är inget större fan av något av dessa.
Av egen erfarenhet genom åren så har de godaste produkterna kostat mer.
Twinlabs RX-Fuel i början på 2000 talet var utan tvekan det godaste proteinet (Har för mig att det kostade mer än 400 spänn för lite mer än 1 kg så väldigt dyrt).
Jag skulle säga att det smakade som milkshake, men godare t.o.m.
Ingen konstig eftersmak på den heller.

Jag är rädd att du helt enkelt får testa dig fram.
Vilka pulver har du testat hittills?
Då kanske du eller nån annan kan hjälpa mig också? Jag minns Twinlabs jordgubb back in the days.
Efter ett väldigt långt träningsuppehåll har jag börjat lyfta lite skrot igen.
Köpte Start Nutritions whey-80 Jordgubb och nån "caramel". Jag klarar inte av eftersmaken av aspartam(?). Gav bort skiten. Blandade visserligen med vatten. Kanske bättre med mjölk?
Oavsett. Har du några tips? Har ordnad ekonomi så priset är inte avgörande. Helst inget sött, men framförallt inte "aspartamsött".
Citera
2021-05-12, 09:44
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Då kanske du eller nån annan kan hjälpa mig också? Jag minns Twinlabs jordgubb back in the days.
Efter ett väldigt långt träningsuppehåll har jag börjat lyfta lite skrot igen.
Köpte Start Nutritions whey-80 Jordgubb och nån "caramel". Jag klarar inte av eftersmaken av aspartam(?). Gav bort skiten. Blandade visserligen med vatten. Kanske bättre med mjölk?
Oavsett. Har du några tips? Har ordnad ekonomi så priset är inte avgörande. Helst inget sött, men framförallt inte "aspartamsött".

Ja du ska blanda med mjölk, helt klart.
Så vida dom inte ändrat om nåt i innehållet den senaste tiden så kan jag rekommendera Gold Standard 100% Whey. Jordgubb och choklad är de godaste enligt mig (dock inte smakat vitchoklad).
Men det är ett dyrt pulver tyvärr. 908 grams versionen kostar bara den 300 spänn.
För smaktest är det ändå det bästa alternativet. Köp aldrig en större portion att börja med i fall du inte gillar smaken.
Citera
2021-05-12, 10:07
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Så vida dom inte ändrat om nåt i innehållet den senaste tiden så kan jag rekommendera Gold Standard 100% Whey. Jordgubb och choklad är de godaste enligt mig (dock inte smakat vitchoklad).
Men det är ett dyrt pulver tyvärr. 908 grams versionen kostar bara den 300 spänn.
För smaktest är det ändå det bästa alternativet. Köp aldrig en större portion att börja med i fall du inte gillar smaken.
Tack för tipset.
Beställde en jordgubb och en choklad. Priset är inte farligt om det smakar ok. 600 kr och fri frakt.
Citera
2021-05-12, 10:54
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Tack för tipset.
Beställde en jordgubb och en choklad. Priset är inte farligt om det smakar ok. 600 kr och fri frakt.

Nice!
Hoppas du blir nöjd
Citera
2021-05-12, 13:54
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:

Min favorit, kan personligen rekommendera den. Finns även i mycket större förpackningar, double rich chocolate är den bästa smaken
Citera
2021-05-26, 10:44
Medlem
Space Cats avatar
Har testat Double Rich Chocolate, Vanilla Ice Cream, Delicious Strawberry och Chocolate Peanut Butter. Blandar bara med mjölk annars blir smaken för tam. Jordgubben är riktigt god att laga proteinglass av. Vanilj glassen är både god med mjölk och grekisk yoghurt, smakar faktiskt glass. Jordnöten var lite sådär inte äcklig direkt men inget jag tänker köpa igen.
Citera
2021-06-10, 21:40
Medlem
Tar endast vassleprotein nu utöver maten. Men är det fördelaktigt att ta casein också? Enligt en bodybuilder på mitt gym som jag snackade med är det grymt bra att ta casein på kvällen då det tas upp långsammare, och musklerna byggs mer medans man sover. Vad tror ni om det påståendet?
Citera
2021-06-11, 05:56
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Tar endast vassleprotein nu utöver maten. Men är det fördelaktigt att ta casein också? Enligt en bodybuilder på mitt gym som jag snackade med är det grymt bra att ta casein på kvällen då det tas upp långsammare, och musklerna byggs mer medans man sover. Vad tror ni om det påståendet?
Det är förmodligen som så att det är dygnets totala intag av protein som är av betydelse, inte om det är vassle eller kasein. Båda är utmärkta källor till protein och är intaget detsamma så gör det nog föga skillnad för resultaten.
Citera
2021-06-11, 20:07
Medlem
Naturligt proteinpulver utan soja

Letar efter whey (helst 100) proteinpulver, utan smak (naturell) och utan sojalecitin. Tips?
Citera
2021-06-11, 20:32
Medlem
ManOrAnimals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liander
Letar efter whey (helst 100) proteinpulver, utan smak (naturell) och utan sojalecitin. Tips?

Sök proteinpulver+vegan om du vill ha rent.
Inte sett soja so far.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in