2021-05-11, 20:13
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MZW
Vi ska komma ihåg att Olle med största sannolikhet sent på natten blivit påkörd, slängd i en bagagelucka och dumpad någonstans. Lär innefatta att något väldigt impulsivt ägt rum, exempelvis dumpad i en sjö eller helt enkelt nergrävd. Plats kan nog vara lite var som helst.

Eller inplockad i en polisbil?
Citera
2021-05-11, 20:18
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Nej, Quick har ingenting med Olle fallet att göra. Men däremot så fanns det en kille vid namn H*ans W*ernberg kallades för S*töde en kriminell pundare som gick runt och sa att det var han som klippte Olle. Och han sa även till folk att passa dej så jag inte gör samma sak med dej som med Olle. Har för mej att polisen tog in han på förhör men det gav ingenting. Har för mej att han även var misstänkt för mordet på någon tjej som hittades i vattnet vid Ortviken även det gav visst ingenting. Men han är död sen en tid tillbaka så något svar blir svårt att få.

Finns det någon gammal bild på den nissen?
Citera
2021-05-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Var det inte han som Ruben gjorde en skenavrättning på i skogen? Han började gråta och lovade att han bara snackat skit om att han låg bakom Olles försvinnande.
Nej det var inte han denne hette eller heter I*ar*son i efternamn samt dubbelnamn i förnamn jag minns ej vad
Citera
2021-05-11, 20:40
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Var det inte han som Ruben gjorde en skenavrättning på i skogen? Han började gråta och lovade att han bara snackat skit om att han låg bakom Olles försvinnande.

Ja det kan mycket väl stämma, Han var en störig jävel när han levde.
Citera
2021-05-11, 20:42
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Finns det någon gammal bild på den nissen?

Har ingen bild på han men ska höra mej för om någon har en bild på honom.

Han är känd som den första att laga mäsk på saltviksanstalten när dom öppnade 1985.
Senast redigerad av firebird1974 2021-05-11 kl. 20:45.
Citera
2021-05-11, 20:47
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steffe71
Nej det var inte han denne hette eller heter I*ar*son i efternamn samt dubbelnamn i förnamn jag minns ej vad

Menar du M*icke- M*an L*arsson??
Citera
2021-05-11, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steffe71
Fel av mig blanda ihop för o efternamn Rätt ska vara P-I Wes*erl*nd
Citera
2021-05-11, 23:57
Medlem
Vad tror ni egentligen fanns där under husgolvet? Och vem har grävt där? Bara någon nyfiken som undrar vad som hände Olle?

Enligt ST så pratades det om dessa tips i ett TV-program från i fjol.

Hur har den som grävt upp golvet fått reda på vilket hus tipsen pekat på?
Citera
2021-05-12, 06:58
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinkvarg
Vad tror ni egentligen fanns där under husgolvet? Och vem har grävt där? Bara någon nyfiken som undrar vad som hände Olle?

Enligt ST så pratades det om dessa tips i ett TV-program från i fjol.

Hur har den som grävt upp golvet fått reda på vilket hus tipsen pekat på?

Kan ju vara vem som helst. Vet inte hur pass känt detta hus är, men verkar ju som en och annan visste vilket hus det rör sig om. Hade mördaren blivit varse om tipset så hade han väl grävt upp kroppen mycket tidigare. Kan ju vara mördaren, men isf är denne rätt bakom flötet. En mördare som vill skydda sig borde ju ha bättre koll än att låter folk snoka runt nedgrävningsplatsen flera år innan den går till handling.
Senast redigerad av twoeggs 2021-05-12 kl. 07:27.
Citera
2021-05-12, 07:14
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Så du menar att husägaren först gör sig av med ett lik som legat ynder golvet i 30 år och sen ringer tidningen och berättar om det

Tycker att det känns... inte riktigt logiskt. Lite kontraproduktivt faktiskt, om man vill dölja att det legat en döing i huset. Typ.

Framgår det om husets ägare är densamma idag som år 1983? Kan ju vara en tidigare ägare som brutit sig in. Om huset har samme ägare, så kan tipsaren ju vara en i det där "gänget" som kört på Olle som helt enkelt inte kunde behålla hemligheten.
Citera
2021-05-12, 07:35
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Framgår det om husets ägare är densamma idag som år 1983? Kan ju vara en tidigare ägare som brutit sig in. Om huset har samme ägare, så kan tipsaren ju vara en i det där "gänget" som kört på Olle som helt enkelt inte kunde behålla hemligheten.

Vad skulle man tjänat på att gömma ett lik i sitt eget hus? Istället för att dumpa kroppen i havet eller under en rotvälta eller helt enkelt gräva ner den i skogen? Jag fattar inte? En till sak som jag inte fattar är att OM gänget... som gjorde inbrott i flickskolan samma kväll..körde på Olle inte blev sedda av poliserna som jagade dem? Det kryllade av poliser där och det måste ju tagit en stund att slänga in kroppen i bilen. Hela historien är osannolik för att inte säga befängd i mina ögon.
Citera
2021-05-12, 07:54
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Vad skulle man tjänat på att gömma ett lik i sitt eget hus? Istället för att dumpa kroppen i havet eller under en rotvälta eller helt enkelt gräva ner den i skogen? Jag fattar inte? En till sak som jag inte fattar är att OM gänget... som gjorde inbrott i flickskolan samma kväll..körde på Olle inte blev sedda av poliserna som jagade dem? Det kryllade av poliser där och det måste ju tagit en stund att slänga in kroppen i bilen. Hela historien är osannolik för att inte säga befängd i mina ögon.

För man är rädd att kroppen ska hittas. Är ju mycket bättre ha kroppen nära där man har koll, än någonstans utomhus där vem som helst kan hitta den. Var ett mord söder om sundsvall för ett antal år sedan där en tjej blev nedgrävd men sedan hittad. Finns en massa fler exempel där det gjorts dåliga nedgrävningar i all hast där hundar och liknande börjat krafsa och hittat kroppen. Nej det är en dålig idé om man vill komma undan med mord. Dumpa kroppen i havet är inte heller så lyckat. Kolla bara hur det gick för Peter Madsen .

Hur vet du att det var poliser i närheten just då även om poliserna letade efter dem? Det var dessutom sent på kvällen så inte osannolikt att folk inte la märke till vad som hände. Dock tror jag inte heller han blev påkörd, snarare att de tog med Olle i bilen sen hände något annat vid ett senare tillfälle. Kanske stannade de vid Olle och han kände någon i bilen och de kanske bestämde sig för att efterfesta någonstans.
Senast redigerad av twoeggs 2021-05-12 kl. 08:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in